וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגלית של פעם במאה שנה: מצרים חשפה 30 ארונות קבורה של מומיות

20.10.2019 / 17:30

קבוצה ייחודית של ארונות קבורה עתיקים מעץ אותרה במצרים, כשבתוכה אותרו מומיות של גברים, נשים וילדים. לפי ההערכות, ארונות הקבורה היו בשימוש במאה ה-10 לפני הספירה. שר העתיקות המצרי בירך על "הגילוי הגדול ביותר מאז סוף המאה ה-19"

צילום:רויטרס, עורך:שאול אדם

30 מומיות אותרו בסוף השבוע בתוך ארונות קבורה עתיקים מעץ בעיר הדרומית לוקסור. מדובר בממצא הגדול ביותר מסוגו מזה יותר מ-100 שנים - כך מסר היום (ראשון) משרד העתיקות של מצרים. בהודעת המשרד צוין כי צוות ארכיאולוגים מצריים גילה את "הקבוצה הייחודית" של ארונות הקבורה, כשהם מקובעים לקיר בבית העלמין אל-אסאיף במערב העיר, כשבתוכן גופות חנוטות של גברים, נשים וילדים.

שר העתיקות המצרי חאלד אל-ענאני אמר במהלך טקס חשיפת הממצאים שנערך בלוקסור כי "זו הפעם הראשונה שמוצאים קבוצה גדולה כל כך של ארונות קבורה אנושיים, והגילוי הגדול ביותר מאז סוף המאה ה-19". בהודעת משרד העתיקות הוסיפו כי הארונות בני 3,000 השנים נמצאו במצב טוב כשהגילופים והצבעים המקוריים נשמרו כמעט בשלמותם. גם המומיות שאותרו בתוך ארונות הקבורה היו במצב טוב, כך הוסיפו במשרד העתיקות.

ארונות קבורה עתיקים שאותרו במצרים, 20 באוקטובר 2019. רויטרס
תיירים בוחנים את ארונות הקבורה. במצרים מקווים להחייאת התיירות במדינה/רויטרס

תקופת ייצור ארונות הקבורה מוערכת למאה העשירית לפני הספירה, בימי השושלת הפרעונית ה-22. לפני שיעברו לאולם התצוגה במוזיאון הגדול במצרים, שייפתח בשנה הבאה לצד הפירמידות בגיזה, יעברו הארונות הנדירים שיקום מקיף - כך מסרו גורמים בצוות החפירה.

הגילוי האחרון הוא אחד מתוך כמה ממצאים של שרידים קדומים במצרים. במדינה, שנמצאת במשבר כלכלי מתמשך, מקווים להחיות את התיירות במדינה בעזרת הגילויים הארכיאולוגיים. מוקדם יותר החודש נחשפו במצרים שתי תגליות ארכיאולוגיות נוספות בלוקסור.

עוד בוואלה!

גורמי ביטחון: "נערי גבעות מתנהגים בגזרת יצהר כמו במערב פרוע"

לכתבה המלאה
ארכיאולוגים בודקים ארונות קבורה עתיקים שאותרו במצרים, 20 באוקטובר 2019. רויטרס
ארכיאולוגים בודקים את ארונות הקבורה/רויטרס
ארונות קבורה עתיקים שאותרו במצרים, 20 באוקטובר 2019. רויטרס
"הגילוי הגדול ביותר מאז סוף המאה ה-19". ארונות הקבורה שאותרו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully