וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופשה שהפכה למאבק על חפותה: כך התנהלה חקירת הצעירה הבריטית בקפריסין

19.10.2019 / 8:40

בחודש יולי טסה בת ה-19 לבילוי באיה נאפה, אך שם התלוננה כי נאנסה על ידי חבורת נערים ישראלים. מאז הם הספיקו להשתחרר מעמדת החשודים ולשוב ארצה, בעוד שהיא הפכה למושא החקירה. בעדותה בבית המשפט טענה: "יש קונספירציה של שחיתות ברקע"

עריכה: תומר לוי

במוצאי שבת ה-27 ביולי השנה, במלון באיה נאפה בו הסתתרה מעיתונאים, התארגנה הצעירה הבריטית לקראת יציאה לארוחת ערב עם אימא שלה. היו אלה ימים לא קלים. עשרה ימים קודם לכן הוקפצה אימא שלה מאנגליה אחרי שבשעת בוקר מוקדמת היא קיבלה מהבת שיחת טלפון בה סיפרה לה שנאנסה במלון בו שהתה, על ידי חבורת נערים ישראלים.

יש ביניהן יחסים קרובים של אם חד-הורית לבתה. "אני מספרת לה הכול, יותר ממה שצריך אולי", תיארה הצעירה השבוע את הקשר וגילוי הלב ביניהן. כשהגיעה האם לאי, היא מצאה את הבת שלה שיצאה ל"חופשת עבודה" כשהיא בטראומה. מאז היא לא עזבה את האי ואת הבת, שנדרשה להיות בסביבה תוך שהמשטרה המקומית חוקרת. בדיעבד, היא סבורה שמדובר היה במזימה.

על הכף במשפט מוטל לא רק המוניטין שלה כאישה צעירה, אלא גם המוניטין והיושרה של משטרת קפריסין ושל חוקריה. היא טוענת שחשה קונספירציה של שחיתות. האם יכול להיות שמאחורי ההתהפכות של המשטרה כנגדה יש מניעים נסתרים? בקפריסין לא שוללים את האפשרות. רבים אומרים שאפשר לקנות שם הכול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני מספרת לה הכול". הצעירה הבריטית בדרכה לבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין לטענה כל הוכחות אבל במקביל באי גם זועמים בימים אלה על המשטרה שלא חקרה כראוי את היעלמותן של קרבנותיו של קצין משמר לאומי שנידון לשבעה מאסרי עולם על שרצח שבע נשים וילדות מהפיליפינים, רומניה ונפאל, עד שנעצר. זאת למרות שבמהלך מסע הרציחות שנמשך כשלוש שנים כולן הוכרזו נעדרות.

אם יזכה בית המשפט את הצעירה הבריטית, משמע לא הוכח שתלונתה הייתה תלונת שווא, תצטרך המשטרה לחזור ולחקור את פרשת האונס, והממשלה תצטרך לחקור כיצד נשמטו מבין אצבעותיה החשודים, בטרם מיצתה את החקירה. לא פלא שבבית המשפט של מחוז פמגוסטה בפראלימני, שם מתנהל משפטה של הצעירה, התובע אדאמוס דמוסתנוס נחוש לצאת עם הרשעה.

השבוע, הצעירה דיברה לראשונה מאז האונס שבתקשורת הישראלית סוקר עד כה בעיקר דרך הצהרות עורכי הדין של החשודים ואנשי יחסי הציבור שלהם, ובאמצעותם. היא סיפרה שכמה דקות אחר כך באותו ערב, עוד טרם הספיקה להתקלח, כבר התקשרה אליה שוב החוקרת ג'ורג'יה, ומסרה שהשניים כבר מחכים לה בלובי. היא ירדה אליהם בלי לחשוב פעמיים. בלי אימא שמלווה אותה באותם ימים על כל צעד ושעל, בלי לשנות תכניות. היא הייתה סבורה שמדובר במשהו קצר שייגמר תוך שעה קלה, ואפילו לא טרחה לשנות את תכניות היציאה לארוחת הערב בעיר.

עוד בוואלה!

יום שבת הגדול: הפרלמנט בבריטניה בהצבעה גורלית על הברקזיט

לכתבה המלאה
מייקל פולק, עורך דינה של הצעירה הבריטית המואשמת בתלונת שווא על האונס הקבוצתי בקפריסין, נכנס לדיון בעיניינה בבית המשפט בלרנקה. ה-17 לאוקטובר 2019. יואב איתיאל
התאחדה שוב עם אימא שלה רק למעלה מחודש אחר כך. עו"ד פולק המייצג את הצעירה (צילום: יואב איתיאל)/יואב איתיאל

השוטרים היו לבושים אזרחית והיא לא הכירה אותם, אז הם הציגו לה את התגים שלהם והיא נכנסה עמם למכונית המשטרה שחיכתה בחוץ, דלתותיה ננעלו אחריה, ולמעשה היא התאחדה שוב עם אימא שלה רק למעלה מחודש אחר כך. נורות האזהרה הראשונות נדלקו אצלה והכול פתאום התחיל להרגיש לה מוזר כשהשניים שתקו לאורך הנסיעה ושבמקום לעצור בתחנת המשטרה של איה נאפה, שהייתה כבר מוכרת לה, המשיכה הניידת בנסיעה אל עיר המחוז פראלימני, שם נכנסה בשערי תחנת המשטרה החדישה. השניים האלה ייתבררו כראש צוות החקירה סמל מריוס כריסטו וחבר הצוות אנדריאה ניקולטי.

בהתחשב בכך שבאותה עת לא היה שנוי במחלוקת מעמדה כמתלוננת בתיק אונס, שבגינו אף ישבו אצלם עדיין במעצר שבעה נערים, לא ברור מדוע לא תואם עם האימא המפגש הלילי הזה איתם בתחנה מרוחקת בעיירה אחרת. למה בעצם לא לקחו איתם גם את האימא, שתשב ותחכה לביתה בתחנה בזמן שהיא מוסרת עוד עדות על האונס שהתלוננה עליו.

בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
איבדה תחושה של זמן. בית המשפט באיה נאפה בו מתנהל משפטה של הצעירה (צילום: יואב איתיאל)/יואב איתיאל

לא ברור מדוע גביית הגרסה המשלימה לכאורה נערכה בהפתעה בלילה ודווקא בערב בו החוקרת אינה זמינה להיות נוכחת. לא ברור גם מדוע לסכן את יציבותה הנפשית שלטענתה מצויה בפוסט טראומה אחרי אירוע אונס עשרה ימים קודם לכן, וזאת בחקירה ממושכת של כשש שעות ללא התראה מוקדמת. החקירה הייתה אינטנסיבית מאוד, ולזיכרונה אגרסיבית מאוד. לא נוכל לצפות בה או בכל חקירה אחרת בפרשה או בכלל. בקפריסין לא מקליטים את החקירות בווידאו או אודיו, גם לא בחקירת פשעים חמורים, וגם לא בחקירת פשעי מין.

לזיכרונה של הצעירה בחדר הייתה עובדת סוציאלית בשם מריה, ואולי גם עוד שוטרת ועוד אנשים שנכנסו ויצאו. מי שברור שלא היה שם לאורך כל אותו לילה הוא עורך דין מטעמה של הצעירה. החוקרים אומרים שנתנו לה רשימת עורכי דין וטופס ויתור אם אינה מעוניינת וכי "היא העיפה אותו". הצעירה מתעקשת שפעם אחר פעם היא ביקשה במפורש עורך דין בערב ההוא, והתשובה השקרית שקיבלה היא שזכות כזו יש אולי בבריטניה, אבל לא בקפריסין.

היא זוכרת שהגברים ירו לכיוונה שאלות מהירות בזו אחר זו. היא זוכרת שזה היה שונה מכל תשאול שחוותה קודם לכן בעת שמסרה את עדותה. הצעירה זכרה שבפעמים הקודמות היו ממוקדים מאוד באירוע, ועכשיו זה היה אחרת. עם שאלות שנגעו לעברה, לחייה האישיים, מדוע הגיעה לקפריסין, מדוע לאיה נאפה, איך הכרתי את הישראלים, מדוע התעלמה מהם בתחילה כשהתחילו איתה. החוקרים הקשו בשאלות, והיא איבדה תחושה של זמן.

חזרת הנערים מקפריסין לישראל. ראובן קסטרו
"מעולם לא חשדתי בה שאינה דוברת אמת". הנערים הישראלים בחזרם לארץ (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

ואז באה נקודת השבירה. לזיכרונה, הודיע לה החוקר כריסטו כי "יש להם את כל הסרטונים בהם היא מקיימת מין קבוצתי, בהסכמה". היא זוכרת שקמה ושאמרה לו שאדרבא, שיראה לה אותם. "כי לא קיימתי שום מין קבוצתי, אז ידעתי שלא יכולים להיות לו סרטונים כאלה", אמרה השבוע בעדותה בבית המשפט. "אבל הוא אמר לי שזה לא אפשרי, סירב להציג לי אותם. הוא התחיל לדבר עם העובדת הסוציאלית. אני עזבתי את החדר לזמן מה והיא באה ואמרה לי שהוא אומר שלא היה אונס. אני לא הבנתי מה קורה. פרצתי בבכי".

לחוקרים באמת אין שום סרטון שסותר את גרסתה. מהדיונים בבית המשפט עולה כי החוקרים שתפסו 11 טלפונים מ-12 הישראלים איתרו סרטונים בחמישה מהם, והסרטון הרלוונטי היחידי שיש בידם מכל הלילה המדובר הוא סרטון אחד משעה 02:56, אותו מצאו על כמה טלפונים, אורכו 37 שניות, והצעירה נראית בו מקיימת מין עם נער אחד, כששני נערים נוספים מופיעים בפתח החדר, הוא משוחח עמם, ואומר להם שילכו.

עולה שבתיק החקירה אין שום סרטון המעיד על מין קבוצתי בעת האירוע או בכל מועד אחר. כל סרטוני המין הקבוצתי שהופצו בציבור כולם "פייק", לא היא, לא הם. מדוע אם כן שיקר החוקר כריסטו למי שהתלוננה על אונס ושעמיתו החוקר ניקולטי העיד השבוע על אותה חקירה כי "מעולם לא חשדתי בה שאינה דוברת אמת", וכן כי "לא הייתה לי כל סיבה לחשוד במה שאמרה".

התובע אדמוס דמוסטנוס, בפרשת המין בקפריסין 2 באוקטובר 2019. אתר רשמי
התובע אדמוס דמוסטנוס, בפרשת המין בקפריסין/אתר רשמי

החוקר כריסטו לא מאמין בכך, השבוע בבית המשפט הצהיר כי "אני לא מאמין שהיא נאנסה" למרות שהוא טוען כי לאורך כל הדרך הוא העניק לה יחס הוגן כמו לכל קורבן אונס. "הוא גרם לי להרגיש רע, להרגיש מאוימת", טענה השבוע בבית המשפט, "הייתי לכודה שם. ניסיתי לעזוב אבל דלתות לא נפתחו לי. הוא אמר לי: 'את שיקרת. מפה כבר תצאי רק לבית משפט, באזיקים'". הצעירה המשיכה וסיפרה כי "אני לא יודעת איך אבל בשלב מסוים נשארנו בחדר רק שנינו לבד והוא התקרב אלי, צעק עלי וגרם לי לבכות. חשתי שמשהו שם לא הולך על פי החוק. שיש איזו קונספירציה של שחיתות ברקע כל מה שקורה שם".

"התחלתי לפחד לחיי. לא הייתי מופתעת כבר אם היו חוטפים אותי משם", הוסיפה. היא אמרה כי כריסטו מסר לה שסיכם עם הישראלים, שהיא תחתום, והם ילכו הביתה והיא תלך ובזה הכול יסתיים. הבריטית אמרה שבשלב הזה היא הבינה שרק אם תחתום היא תצא משם. היא טענה שהחוקר אז הכתיב לה מילה במילה את הודאתה בתלונת שווא כביכול, וכי היא חתמה עליה, בלית ברירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הייתי שתויה אבל אני לא עושה סמים". הצעירה הבריטית בדרך לבית המשפט בקפריסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוקר אמר שהצעירה סיפרה לו שנאנסה כשהייתה בת 13, וכי מאז לוקה בפוסט טראומה. כריסטו הוסיף כי במהלך החקירה סיפרה להם שרופא אמר לה שאולי בשל כך היא מתקשה להבחין בין מין בהסכמה לכזה שאינו בהסכמה ושאחר כך חזרה בה גם מכך.

היא הכחישה הכול מכול. צוות ההגנה מארגון "צדק בחו"ל" בראשות עו"ד מייקל פולק ועו"ד לואיס פאואר, תושבי בריטניה המלווים את הצעירה יחד עם עו"ד ניקולטה חרלאמבידו ועו"ד ריצה פקרי מקפריסין, שטוענות בבית המשפט מול התובע, כי הם סבורים שעדויות השוטרים היו מתואמות, שלא לומר שקריות.

בצוות ההגנה לא מאמינים למילה אחת מדברי החוקרים גם בעניין הזה. בצוות ההגנה אמרו לוואלה! NEWS כי "היא לא סיפרה לשום חוקר בשום שלב על אונס כזה, ולא היה אונס כזה". הסנגורים אומרים שהדבר נבדק, גם באמצעות האינטרפול, ואין לכך כל שחר. "לפרוטוקול, הפעם הראשונה בה נאנסתי הייתה באיה נאפה, ב-17 ביולי", הדגישה הצעירה בהגיעה תורה להעיד. "למחרת האירוע נמצאו שרידי קוקאין בדמה" טענה המשטרה. "הייתי שתויה אבל אני לא עושה סמים", התעקשה הצעירה וסנגוריה הבהירו אחר כך כי אולי מדובר בשרידים של תרופות המרשם הרבות שהיא נוטלת.

"ASAP I NEED HELP ASAP"

הצעירה משוכנעת כי נאמר לה מה לכתוב בהצהרות עליהן חתמה וכדי לתמוך בגרסה הזו היא אומרת שכל מי שיקרא את הודאתה ייווכח ששזורות בה שגיאות דקדוק בשפה האנגלית, שמי שאנגלית שגורה בפיו יבחין בהן מיד. הצעירה אמרה שאפילו את שם אחד מחבריה, ג'ייקוב, אייתו לא נכון. כמו כן, הוצגו בבית המשפט מסרונים בינה לבין חבריה מחבורת הצעירים הבריטית, ג'ייקוב שעוד היה באי ורבקה שכבר עזבה, ובהם היא מדווחת להם על הלחץ המופעל עליה, על כך שעומדים לעצור אותה. "ASAP I NEED HELP ASAP", כתבה באחד המסרונים שלה, "דחוף, אני צריכה עזרה דחוף".

במקביל היא מבקשת להרגיע את אמא שלה שכבר שיגרה אליה מסרון אחר מסרון בניסיון להבין לאן נעלמה, ומדוע לא שבה כדי שיצאו לארוחת הערב המתוכננת. רבקה, בוגרת פסיכולוגיה שגם היא נחקרה במשטרת קפריסין במהלך חקירת תלונת האונס, העידה השבוע לטובתה.

"אחרי שחתמתי הכול השתנה", סיפרה. "אמרו לי שלא אוכל לדבר יותר בטלפון. החוקר ניקולטי הגיע עם ערימה של מסמכים שחלקם בכלל ביוונית ורצה שאחתום עליהם. הם הפכו אגרסיביים, קראו לי את הזכויות ואמרו שמותר לי עורך דין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעות סנאפ צ’אט של הצעירה הבריטית עם חבר וחברה שלה שהועברו במהלך משפטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבקה התקשרה לאימא שלה, האימא העבירה לה מסר לא לדבר עם אף אחד ולא לחתום על שום דבר, יצרה קשר עם השגרירות הבריטית וביקשה עזרה. "חששתי שאם זה ייוודע למשטרה הקפריסאית זה עוד יותר יסבך אותי, אז שלחתי לאמא שלי מסרים מרגיעים שלא תדאג", הסבירה השבוע את הסתירה בהגיון ההתכתבות הזו.

"הם אמרו לי להפסיק לסמס. הבנתי שהמשטרה לגמרי נגדי, הבנתי שהם הולכים לעצור אותי. ואז הם הודיעו לי לכבות את הטלפון". היא נעצרה. מי שעד כה הייתה המתלוננת בתיק אונס מוצאת את עצמה מובלת למתקן מעצר, כחשודה. בתוך ימים היא גם תצטרך להתמודד עם כתב אישום בגין תלונתה.

"לא מן הנמנע כי המתלוננת פגשה גם נערים ממדינות אחרות"

אי אפשר להבין את עד כמה רבה התמיהה על המהפך הפתאומי בפרשה הזו, מבלי לזכור מה במקביל עלה אותו זמן בחקירת הנערים הישראלים. יומיים קודם לכן, ביום חמישי, שוחררו חמישה מהם לאחר שהגיעו תוצאות המעבדה והסתבר שבדגימות שנלקחו מהצעירה ומאמצעי המניעה שנמצאו, לא נמצא DNA שלהם. מהצד השני התוצאות חיזקו את החשד כנגד השבעה שכן נקשרו לצעירה ב-DNA, גם אחד מהם שטען כי כלל לא קיים איתה יחסי מין.

על סמך זאת, לבקשת החוקרים, הוארך מעצרם בשישה ימים. לחוקרים היה שפע זמן לחזק את החשדות ובמקביל לנסות לאתר עוד שלושה אלמונים שהותירו על הצעירה את ה-DNA שלהם. בשבת בצהריים ראש צוות החקירה כריסטו ערך ביקור במלון "פאמבוס נאפה רוקס", ועו"ד ניר יסלוביץ' מיהר אותו לברך על "דרישת משטרת קפריסין לקבל את רשימת האורחים מהמלון והתחלת הפעילות לקראת חיקור דין בישראל".

"ממצאי בדיקת ה-DNA המלמדים שהיו שלוש חתימות DNA שלא שויכו לאף אחד מהנערים, מוכיחות כי העצורים בקפריסין לא ביצעו כל פשע ויחסי המין שהיו היו בהסכמה, אמר עו"ד יסלוביץ'. "אני תקווה כי לא רק בישראל יידרש חיקור דין אלא בכל מדינה בעולם שממנה היה אורח במלון בגילאים הרלוונטיים, לא מן הנמנע כי המתלוננת פגשה גם נערים ממדינות אחרות במסגרת תפקידה כמארחת במלון".

תחנת המשטרה בקפריסין. יואב איתיאל
"שלוש חתימות DNA שלא שויכו לאף אחד מהנערים". תחנת המשטרה בקפריסין (צילום: יואב איתיאל)/יואב איתיאל

אלא שממש באותה שעה בה הופצה ההודעה הזו, הייתה כבר חקירת הצעירה בעיצומה, כשעל פי העולה ממנה כאמור, כריסטו אינו סבור כלל כי נאנסה. מה קרה בין בקשת המעצר ביום הקודם, לבין חקירתה? עם מי נפגש ומה שמע במלון, ששינה אולי את דעתו? איך ב-14:00 הוא יצא מהמלון ממשימת איסוף ראיות לכאורה בחקירה שתפליל את מי שאנס אותה, וב-18:00 הוא כבר אוסף את הצעירה לחקירה שתפליל אותה.

עוד תמיהה עולה מהזריזות והדרך בהן שחררה המשטרה את השבעה למחרת בבוקר. גם בהינתן הודאתה של הצעירה, מעצרם הוארך, אפשר היה להחזיקם תוך שנבדקת שוב ושוב חזרתה בה של המתלוננת מגרסתה המקורית, ואפשר היה לשחררם בתנאים מגבילים, למשל תוך איסור לעזוב את האי. יצוין שאפילו מהצעירה נלקח הדרכון עוד ביום שהתלוננה, כדי להבטיח שלא תעזוב את האי תוך שהתלונה נבדקת. מה החיפזון להחזיר דרכונים לנערים הישראלים שהיו יכולים לסייע להגיע לחקר האמת גם בעניינם ולמעשה גם בתיק שנפתח נגדה?

אחרי הכול, גם גרסתם ידעה סתירות לא מעטות. כך למשל במעצרם הם טענו שחבורות ושריטות על גופם של חלק מהם הן כתוצאה ממכות שחטפו מבריטים בבוקר שלאחר האירוע בחדר. לעניין הזה לא נמצאו אחר כך כל סימוכין. למקור השריטות על גופה שלה לא ניתנו תשובות כמו גם להתעלפויותיה במרפאה, באותו בוקר. דווקא גרסתם של הנערים ידעה תהפוכות. כך למשל אפילו החשוד המרכזי בתיק, בגיר, טען בתחילה כי כלל אינו מכיר אותה, אחר כך הודה ששכב איתה, ורק בגרסה השלישית הודה שעשה זאת גם כשבחדר היו עוד נערים.

אחרי עשרה ימי מעצר בקפריסין: הצעירה הבריטית מובאת לדיון בביהמ"ש. יואב איתיאל
הצעירה הבריטית בכניסה לדיון בבית המשפט בקפריסין (צילום: יואב איתיאל)/יואב איתיאל

כשהובאו לבית משפט בשתי הארכות המעצר הראשונות שלהם, הם טענו בפני עיתונאים כי "הוכו בידי שוטרים ששברו להם את האף". לכך אין כל אסמכתא בשום מקום וכמה ימים אחר כך נשכח העניין ועורכי הדין שלהם יצאו בהצהרות מפרגנות להתנהלות משטרת קפריסין.

עו"ד מייקל פולק, מארגון "צדק בחו"ל", המייצג את הצעירה, אומר כי אחת מהשתיים. או שהנערים אמרו אמת ומדובר במשטרה המפעילה אף אלימות כדי ללחוץ על חשודיה, או ששיקרו. הוא תמה, "אז שיקרו בעניין השוטרים ואנחנו צריכים להאמין להם שלא היה אונס?"

עו"ד יסלוביץ' שייצג ארבעה מ-12 הצעירים מסר עם שחרורם: "כפי שטענתי לאורך כל ההליך לא היה בקפריסין אונס, הצעירים שיצאו לחופשה שהפכה לסיוט יצאו לביתם עוד היום, כולם יחזרו לביתם ולמשפחותיהם". הוא סמך ידו על הרשויות באי והצהיר: "משטרת קפריסין ביצעה חקירה מקצועית ויסודית".

ספק גדול

בין היתר, זכור הביקור שעשו עיתונאים ישראלים בחדר 723 של "פאמבוס נאפה רוקס", זירת האירוע המדובר בה שיכנו שתי צעירות ישראליות שמצאו שנותרו בה קונדומים משומשים, בקבוקי אלכוהול וחפצים שהותירו מאחור החשודים, וגם המשטרה שכבר בדקה את החדר ושחררה אותו.

רק השבוע הגיע לידי בית המשפט דיסק ובו תוצרי פריקת הטלפונים של הנערים הישראלים. רק בחמישה מהם נמצאו סרטונים או תצלומים, והמסרונים שעליהם ובחשבונות הרשתות החברתיות של בעליהם לא נבדקו כלל. "זה מנוגד לחוקה. זה יפגע בפרטיותם", ענה החוקר באופן תמוה בבית המשפט בתשובה לשאלת סניגוריה של הצעירה.

את הטלפון של הצעירה הבריטית מעולם לא ביקשו לפרוק. הוא היה במשמורת המשטרה בעת שהייתה עצורה והוא כבר הושב לה, למרות שיש עליו תכתובות עם הנערים הישראלים, ובכלל, הוא בוודאי יכול לשפוך אור נוסף על האינטראקציה שלה עם החבורה. לדבריה יש עליו גם הודעות נאצה שקיבלה מישראלים בהמשך לאונס עליו התלוננה.

מסדר זיהוי כלל לא נערך בתיק הזה ועימות כלל לא עורכים בקפריסין. אין כל אינדיקציה שהמשטרה יצרה קשר עם משטרת ישראל בניסיון לאתר את שלושה האלמונים הנושאים דין אן איי הזהה לזה שנמצא בזירה, וגם לא עם הסקוטלנד יארד או משטרות אחרות. אולי בכלל היו אלה זרים.

החשודים כולם עזבו מיד את האי וספק אם אי פעם ישובו אליו. המלון נסגר לחופשת החורף שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully