וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירה הבריטית על משטרת קפריסין: קונספירציה של שחיתות ברקע

יואב איתיאל, שליח וואלה! NEWS לקפריסין

16.10.2019 / 16:55

בת ה-19, אזרחית הממלכה המאוחדת, העידה בחקירתה הנגדית בביהמ"ש, ובדומה לדיון שנערך אמש האשימה את המשטרה במחדלי החקירה שבתומה הפכה בן לילה ממתלוננת על אונס לחשודה בהטרדת הציבור. "החוקר סיפר שהגיע להסכמות עם הישראלים, שאחתום ואלך הביתה"

אתר רשמי/עריכה: אסף דרורי

יומו השני של הדיון המשפטי בעניינה של הצעירה הבריטית בת ה-19 מפרשת האונס הקבוצתי בקפריסין התקיים היום (רביעי) בבית המשפט של מחוז פמגוסטה בפראלימני, עיירת המחוז של איה נאפה. במסגרת הדיון התנהלה חקירתה הנגדית של הצעירה, שבתום חקירת המשטרה הפכה ממתלוננת על אונס קבוצתי בידי 12 נערים ישראלים - לחשודה בהטרדת הציבור בשל תלונת שווא שכביכול הגישה. הצעירה האשימה את המשטרה במחדלי חקירה וטענה בדיון כי "המשטרה הקפריסאית עד היום אפילו לא ביקשה את הטלפון שלי, למרות שיש עליו התכתבויות עם הישראלים". מחר צפויה להסתיים שמיעת העדויות במשפט והצדדים נערכים להשמיע את סיכומיהם.

הדיון התחדש לאחר שאתמול העידה בבית המשפט כמעט 45 דקות, במהלכן שטחה בפני השופט מיכליס פפאתנאסיו את גרסתה להשתלשלות החקירה. את חקירתה הנגדית ניהל התובע אדאמו דמוסתנוס, וכשנשאלה היום בבית המשפט על הודאתה כביכול בתלונת שווא, טענה: "החוקר כתב בעצמו מה שהוא רצה. רואים שאין שם משפט אחד שאנגלי יכתוב. כבר מהמשפט הראשון אין שם הגיון תחבירי".

בת ה-19 פרצה בבכי במהלך הדיון, וסיפרה כי "החוקר בודד אותי, עייף אותי ואמר לי שהגיע להסכמות עם הישראלים שאני אחתום, ושהם ילכו הביתה ואני אלך הביתה ובכך ייסתיים העניין". היא נשאלה מדוע למרות יחסיה הקרובים עם אמה, לה היא "מספרת הכל ובפירוט רב מדי", כדבריה, שלחה לה מסרים מרגיעים מתחנת המשטרה, כשעכשיו היא טוענת שחשה שם מאוימת ואף שנשקפת לה סכנה לחייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאשימה את המשטרה במחדלי חקירה. הצעירה הבריטית בביהמ"ש בקפריסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשודה הבריטית הכחישה את כל השמועות על אונס קודם, שלטענת חוקרי המשטרה, חוותה לכאורה בגיל 13 על ידי חבר קרוב. "לפרוטוקול, נאנסתי ב-17 ביולי, לראשונה בחיי", אמרה. בתגובה לטענת ראש צוות החקירה, החוקר מריוס כריסטו, שמסר בעדותו כי מאז אותו האונס הצעירה סובלת מתסמונת פוסט-טראומה, אמרה הצעירה כי לקות הפוסט-טראומה ממנה היא סובלת היא בעקבות תאונת רכיבה על סוס שבעקבותיה נאלצו להרדים את הסוס.

"לא משתמשת בסמים", אמרה הצעירה בחקירתה הנגדית מעל דוכן העדים, אחרי שאתמול עלה בדיון כי למחרת אירוע האונס עליו התלוננה נמצאו בדמה שרידי קוקאין בבדיקה טוקסיקולוגית שנערכה לה. סניגוריה טוענים כי ייתכן ומדובר בשרידים של תרופות מרשם בהן היא מטופלת. היא עברה היום בבית המשפט על רשימת התרופות הזו, בהן תרופות לטיפול בתסמונת פוסט-טראומה ומשככי כאבים חזקים לטיפול בכאב גרון. היא אמרה כי מאז שנאנסה, היא מטופלת בתרופה נגד איידס ממנה היא לוקחת כל יום שלושה כדורים, כצעד מנע.

החשודה סיפרה כי "החוקר מריוס כריסטו שסיפר על הסרטונים של מין קבוצתי שכביכול רואים אותי בהם גרם לי להרגיש רע, להרגיש מאויימת. הייתי לכודה שם. ניסיתי לעזוב אבל דלתות לא נפתחו לי. הוא אמר לי: 'את מפה כבר תצאי רק לבית משפט, באזיקים'. נשארנו בחדר לבד והוא התקרב אלי, צעק עלי וגרם לי לבכות. חשתי שמשהו שם לא הולך על פי החוק. שיש איזו קונספירציה של שחיתות ברקע כל מה שקורה שם. התחלתי לפחד לחיי. לא הייתי מופתעת כבר אם היו חוטפים אותי משם".

עוד בוואלה!

"הבנתי שהמשטרה נגדי": תם היום הראשון במשפט הבריטית בקפריסין

לכתבה המלאה
בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
"נאנסתי ב-17 ביולי לראשונה בחיי". בית המשפט באיה נאפה שבקפריסין/יואב איתיאל

כמו כן, בדיון הייתה צפויה להעיד בשיחת וידאו מאירלנד גם עדת ההגנה, הפסיכולוגית שחיברה את הדוח הקובע כי מי שסובלות מלקות פוסט-טראומטית בעקבות אונס, נוטות יותר לחזור בהן מתלונתן ולו רק כדי להשתחרר מהקשיים בעקבות האירוע. עם זאת, טרם התאפשר לה להעיד, וההגנה סבורה כי אין צורך להטיס אותה רק כדי להישאל מספר שאלות אודות הדוח שחיברה. אולם התביעה מתעקשת, ובינתיים בבית המשפט הקטן בפראלימני לא ערוכים לכך מבחינה טכנולוגית. בה בעת, השופט מיכליס פפאתנאסיו אינו מתכוון להעתיק את הדיון לבית משפט בלרנקה, שם זה אפשרי, כפי שמבקשים הסניגורים. מחר יימשך הדיון גם בעניין זה.

רבקה, חברתה של החשודה, העידה היום אודות התכתבויות הסנאפצ'אט עמה ועם חברים אחרים מאז שהחלה לדאוג לשלומה של חברתה. היא בעצמה בוגרת פסיכולוגיה, והתגוררה יחד איתה בחדר בבית המלון בו התגוררו חמש בנות. בעת שהצעירה נעצרה רבקה כבר היתה בבית ביורקשייר ואת ההתכתבות עשתה משם.

בחקירתה של רבקה על דוכן העדים היא מסרה כי כשהעידה במשטרה בתיק האונס, ניסה החוקר להגזים בכמויות האלכוהול שרשם ששתתה כביכול בליל האירוע. עם זאת היא הודתה: "אחר כך הוא התיר לי לערוך את העדות שלי על המחשב שלו".

אמש בדיון, תיארה הצעירה את הרגעים שלפני מעצרה בלילה בו הובאה לתחנת המשטרה. "הבנתי שהם עומדים לעצור אותי. שלחתי הודעה שיעבירו לאימא שלי דחוף, שאין הרבה זמן, שעוד מעט ייקחו אותי מפה. ואז אמרו לי לכבות את הנייד שלי". הצעירה הציגה הודעות סנאפצ'אט מהתכתבויות בינה לבין חבריה, התומכות בגרסתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היא סיפרה כי שוב ושוב ביקשה לראות עורך דין ושנאמר לה שאין זכות כזו בקפריסין. "הבנתי שהמשטרה לגמרי נגדי", שחזרה. "ממש פחדתי ואימא שלי אפילו התקשרה למשטרה הבריטית, ואחר כך פחדתי גם שאם במשטרה הקפריסאית ידעו על זה אז יהיו לזה השלכות שליליות על היחס אליי".

בתום העדויות יבוא שלב הטיעונים המשפטיים והסיכומים, לפני שהשופט פפאתנאסיו יידרש להכריע. גם אם יימצא כי לא ניתן להרשיע את החשודה באותה "הטרדת ציבור" בגין אותה "תלונת שווא" לכאורה, ספק אם משטרת קפריסין תחדש את חקירת תלונת האונס שהגישה.

החשודים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצרם. צילום מסך
הואשמו על לא עוול בכפם, הנערים הישראלים שנחשדו באונס הקבוצתי/צילום מסך

הצעירה טענה כי בחקירה מוקדם יותר הטיח בה החוקר כריסטו בכזב כי יש לו סרטונים בהם היא נראית מקיימת יחסי מין עם כמה אנשים יחד, בהסכמה. "אמרתי לו 'בבקשה תראה לי אותם', כי ידעתי שזה לא יכול להיות ושלא קיימתי שום מין קבוצתי בהסכמה, והוא לא הסכים להראות לי", סיפרה. "באיזשהו שלב נותרנו אני והחוקר לבד בחדר ואמרתי לו שוב: 'תראה, אני נאנסתי' והוא בשלו אמר שיש לו שני סרטונים ושהוא גם יעצור את החברים שלי ר' וג' ושאני לא אראה את אימא שלי".

מחוץ לאולם בית המשפט, בתום החקירה הנגדית שנמשכה שלוש שעות עם הפסקה קצרה אחת במהלכה, ביקש הסניגור עו"ד מייקל פולק להדגיש כי הצעירה "ענתה על כל השאלות, במהלך חקירה נגדית ארוכה שלא קלה לאף אחד, היא לא ניסתה להתחמק מאף שאלה. העדות שלה גם נתמכת בראיות אחרות כמו תכתובות הסנאפצ'ט שהצגנו והמראות מה קרה איתה באותו זמן".

(עדכון ראשון: 13:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully