וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנתי שהמשטרה נגדי": תם היום הראשון במשפט הבריטית בקפריסין

15.10.2019 / 23:34

במהלך עדותה שטחה הצעירה בת ה-19 את גרסתה להשתלשלות החקירה שבתומה הפכה בן לילה ממתלוננת על אונס לחשודה בהטרדת הציבור. הבריטית טענה כי החוקר הטיח בה כי יש בידו תיעוד המוכיח כי קיימה מין קבוצתי בהסכמה, אך הוא לא הוצג. עורך דינה: "היא בעיקר רוצה הביתה"

אתר רשמי/עריכה: אסף דרורי

ארבע שעות נמשך היום (שלישי) הדיון בבית המשפט של מחוז פמגוסטה בפראלימני, עיירת המחוז של איה נאפה, בסיומו העידה הצעירה הבריטית בת ה-19. עדותה נמשכה כמעט 45 דקות, במהלכן שטחה בפני השופט מיכליס פפאתנאסיו את גרסתה להשתלשלות החקירה שבתומה הפכה בן לילה ממתלוננת על אונס לחשודה בהטרדת הציבור בשל תלונת שווא שכביכול הגישה.

"הבנתי שהם עומדים לעצור אותי", תיארה את הרגעים שלפני מעצרה בלילה בו הובאה לתחנת המשטרה. "שלחתי הודעה שיעבירו לאימא שלי שדחוף, שאין הרבה זמן, שעוד מעט ייקחו אותי מפה. ואז אמרו לי לכבות את הנייד שלי". הצעירה הציגה הודעות סנאפ צ'אט מהתכתבויות בינה לבין חבר וחברה שלה, התומכות בגרסתה.

היא סיפרה כי שוב ושוב ביקשה לראות עורך דין ושנאמר לה שאין זכות כזו בקפריסין. "הבנתי שהמשטרה לגמרי נגדי", שחזרה. "ממש פחדתי ואימא שלי אפילו התקשרה למשטרה הבריטית, ואחר כך פחדתי גם שאם במשטרה הקפריסאית ידעו על זה אז יהיו לזה השלכות שליליות על היחס אליי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"הבנתי שהמשטרה לגמרי נגדי". הצעירה הבריטית מחוץ לבית המשפט בקפריסין, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

"החוקר אמר שרוצים אותי בחדר אחר", המשיכה הבריטית בעדותה. "הביאו המון מסמכים, חלקם ביוונית, ואמרו לי לחתום עליהם. נכנסתי לפאניקה. הכול השתנה פתאום. הם הפכו לאגרסיביים וקראו לי את הזכויות".

הצעירה טענה כי בחקירה מוקדם יותר הטיח בה החוקר מריוס כריסטו בכזב כי יש לו סרטונים בהם היא נראית מקיימת יחסי מין עם כמה אנשים יחד, בהסכמה. "אמרתי לו בבקשה תראה לי אותם, כי ידעתי שזה לא יכול להיות ושלא קיימתי שום מין קבוצתי בהסכמה והוא לא הסכים להראות לי", סיפרה. "באיזה שלב נותרנו אני והחוקר לבד בחדר ואמרתי לו שוב: 'תראה, אני נאנסתי' והוא בשלו אמר שיש לו שני סרטונים ושהוא גם יעצור את החברים שלי ר' וג' ושאני לא אראה את אימא שלי".

עוד בוואלה!

הבריטית בפרשת המין בקפריסין: "הכריחו אותי לחתום על הודאת השווא, נאנסתי"

לכתבה המלאה
החשודים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצרם. צילום מסך
"הכול השתנה פתאום". הנערים הישראלים שנחשדו באונס הצעירה בקפריסין/צילום מסך

על דוכן העדים עלו היום גם החוקר כריסטו ששימש ראש צוות החקירה ואחד מחוקריו. עוד העידו טכנאי מחשבים שפרק את הטלפונים הניידים של הנערים, וכן עובדת סוציאלית שליוותה את הצעירה לאורך חקירותיה במשטרה.

צוות ההגנה בראשות עו"ד מייקל פולק ועו"ד לואיס פאואר, המלווים את הצעירה, סבורים שעדותיהם היום היו מתאומות, שלא לומר שקריות. הם לא מאמינים למילה אחת מדבריו של החוקר בעניין אונס קודם שכביכול חוותה בגיל 13, ולדבריהם לא היה ולא נברא. בצוות ההגנה אמרו לוואלה! NEWS כי "היא לא סיפרה לשום חוקר בשום שלב על אונס כזה, ולא היה אונס כזה".

כריסטו מסר בעדותו כי "היא סיפרה לנו שנאנסה בגיל 13 על ידי חבר קרוב. היא אמרה את זה כדי להסביר שהיא סובלת מתסמונת שפוסט-טראומה מאז, ושרופא אמר לה שאולי בגלל זה היא לא יודעת להבחין בין מין בהסכמה או לא. אחר כך חזרה בה מזה".

"אני לא מאמין שהיא נאנסה"

בחקירה נגדית ביקשה עורכת הדין ריצה פקרי ממשרדה של ניקולטה חרלאמבידו להבין איך אין לכך כל זכר בחומרי החקירה. "למה לא כתבת מזכר, הקלטת את הסרטת את זה?", שאלה את החוקר. כריסטו ענה: "אני לא יכול כל דבר לרשום, אבל הייתה איתה עובדת סוציאלית". היא הקשתה עליו עוד ושאלה "איך זה שאין את תכתובות הנערים?", והוא השיבה באופן תמוה כי "זה נגד החוקה. זה פוגע בפרטיות".

החוקר מסר כי מליל האירוע נמצא רק סרטון רלוונטי אחד באורך 37 שניות, אשר צולם בשעה 02:56 לפנות בוקר. לדבריו, "רואים בו סקס בהסכמה". לבקשת ההגנה הוא לא הוצג, אבל השופט התיר לשאול על תוכנו. מאוחר יותר התברר כי הצעירה הבריטית הנאשמת נראית בו כשהיא מקיימת יחסי מין עם גבר, שניים מופיעים בפתח החדר והיא מביטה לאחור. הגבר שאיתה משוחח עם השניים "בישראלית" ולדברי החוקרים הגבר מורה להם ללכת. לא נטען כלל כי יש סרטונים של מין קבוצתי.

החוקר כריסטו, שנדחק לפינה בחקירתו הנגדית, הודה כי "אני לא מאמין שהיא נאנסה, אני לא מאמין לה". עם זאת, הוא ביקש להדגיש כי לאורך כל חקירת תלונת האונס הוא נתן לה יחס הוגן, כמו לכל קורבן עבירת מין.

המומחה הטכני שפרק את הטלפונים הגיש את הדוח הסופי שלו, אחרי שבדיון הקודם הודה כי פרק רק חמישה מ-11 הטלפונים שתפסו החוקרים. לגבי הסרטון הרלוונטי מסר כי לא נמחק, ומצא כמה עותקים שלו בכמה טלפונים ניידים. הוא העביר לידי השופט דיסק ועליו הסרטון המדובר והחומרים מהטלפונים. כאמור אין תיעוד של התכתובות הנערים ביניהם.

עו״ד מייקל פולק המייצג את הנערה הבריטית בפרשת המין בקפריסין 2 באוקטובר 2019. אתר רשמי
"היא לא סיפרה לשום חוקר בשום שלב על אונס כזה". עו"ד פולק מחוץ לבית המשפט, היום/אתר רשמי

מחר צפוי לצעירה עוד יום קשה. הדיון ייתחדש בחקירתה הנגדית על ידי התובע אדאמו דמוסתנוס. כמו כן צפויה להעיד גם עדת ההגנה, הפסיכולוגית שחיברה את הדוח הקובע כי מי שסובלות מלקות פוסט טראומטית בעקבות אונס נוטות יותר לחזור בהן מתלונתן ולו רק כדי להשתחרר מהקשיים בעקבות האירוע. העדות צפויה להינתן בשיחת וידאו מאירלנד אל אולם בית המשפט בפראלימני. גם החברה ר' התבקשה להעיד.

רק בתום העדויות יבוא שלב הטיעונים המשפטיים והסיכומים, לפני שהשופט פפאתנאסיו יידרש להכריע. צדק כבר לא צפוי פה. גם אם יימצא כי לא ניתן להרשיע אותה באותה "הטרדת ציבור" בגין אותה "תלונת שווא" לכאורה, ספק אם משטרת קפריסין תחדש את חקירת תלונת האונס שהגישה. כך, כפי שאמר עו"ד פולק לוואלה! NEWS: "עכשיו היא בעיקר רוצה הביתה ולעזוב את קפריסין, ללא הרשעה".

בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
בית המשפט באיה נאפה, היום/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully