וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרצה בבכי לאחר המשפט: הצעירה הבריטית זכה להקלה בתנאי המעצר בקפריסין

2.10.2019 / 15:15

סנגוריה של התיירת, הנאשמת שבדתה את סיפור האונס הקבוצתי ביולי האחרון, האשימו את החוקרים שטיפלו במקרה בהצגה חלקית ובחוסר תיעוד של ראיות. לטענת עורך דינה מייקל פולק, "קשה לדעת מה באמת קרה בחדר החקירות". התובע הראשי גינה "טענות של סניגורים שאין להן סימוכין"

מייקל פולק: ביהמ"ש בקפריסין הקל בתנאי השחרור של הצעירה הבריטית/צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

הצעירה הבריטית בת ה-19 המואשמת בתלונת שווא בגין אונס קבוצתי בקפריסין קיבלה בבית המשפט המקומי היום (רביעי) הקלה בתנאי שחרורה. הם כללו את התייצבותה בבית המשפט בניקוסיה שלוש פעמים בשבוע, אך כעת הופחתו לפעם אחת בשבוע בלבד.

המשפט שהתנהל נקטע לאחר שעה וחצי ועתיד להימשך בעוד שבועיים. לאחר ההחלטה על הפסקת הדיון התפרצה הצעירה בבכי. עורך דינה מייקל פולק מסר "האירוע היה טראומתי עבורה והעובדה שהיא נאלצה להישאר כאן אחריו ולהתמודד עם ההליך המשפטי, אני לא יכול לדמיין מה עובר עליה".

התיירת הבריטית בת ה-19 שעמדה במרכז פרשיית המין בקפריסין. ללא, צילום מסך
התפרצה בבכי לאחר המשפט. התיירת הבריטית/צילום מסך, ללא

הבוקר התנהל משפט זוטא על רקע טענות סנגוריה, בהם עורך הדין פולק, כי החקירה נוהלה בצורה שטחית ורשלנית וכי הודאתה של הצעירה כי בדתה כביכול את התלונה, נלקחה ממנה שלא כדין. לטענת פולק ישנן עדויות שלא תועדו כראוי, אם בכלל כמו גם ראיות שהוצגו בחלקן.

"אחד החוקרים נשאל במשפט לגביי בקשות לצפייה בסרטונים והקלטות מהטלפונים של החשודים, על מנת לדגום אותן, או לדלות כל מידע אחר", אמר פולק. "הוא נשאל גם לגביי הצהרות אחרות שלפיהן נטען בפניו כי הייתה כוונה לקיים יחסי מין עם מרשתי".

פולק סיפר כי הייתה שוטרת נוספת שעדותה עשויה הייתה להיות רלוונטית, אך לטענתו היא אינה תושאלה באופן מספק, "זאת לאחר שפנתה אל מרשתי באופן אישי, לאחר שסיפרה לה בחקירה שיש לה ראיות וידאו של אירוע האונס". בנוסף לכך, פולק התייחס לדוח הנוגע לשיחות טלפון, שהוצג במשפט ואמר "התביעה במקרה זה הסתירה במתכוון שיחות טלפון מהעד האחרון בתיק, שהוא מומחה בנושא".

פולק הוסיף כי "כל חוקר מהימן היה מתעד את הדברים ומעביר אותם לידינו. זה מדהים שאין לנו את המידע הזה בתיק. קפריסין היא מדינה עשירה ומפותחת, אבל שום דבר אינו מוקלט בתחנת המשטרה. משמעות הדברים היא שקשה לדעת מה באמת קרה בין כתלי תחנת המשטרה וקשה לדעת האם החשודים טופלו כראוי".

עו״ד מייקל פולק המייצג את הנערה הבריטית בפרשת המין בקפריסין 2 באוקטובר 2019. אתר רשמי
עו"ד לואיס פאואר, מומחה לתיקים פליליים בינלאומיים מורכבים, בצוות ההגנה של הבריטית בת ה-19 מטעם ״צדק בחו״ל״./אתר רשמי

עורך דינה ציין כי הצעירה ממשיכה לדבוק בחפותה. "כמובן שהיא רוצה שייעשה צדק", אמר. "היא הצהירה כי היא אינה אשמה וזה הדבר הכי חשוב עבורנו כרגע, לוודא שהיא לא תימצא אשמה במשפט הזה. אם תהיינה אי אילו אפשרויות או תביעות בעתיד, אז כמובן שנתמוך בה". לגביי ההקלה בעונשה של הצעירה נמסר כי היא שביעת רצון מההחלטה והיא רוצה שההליך יסתיים מוקדם ככל שניתן.

התובע אדמוס דמוסטנוס אמר לוואלה! NEWS כי הטענות אודות התנהלות החקירה חסרות כל בסיס, "טענות של סניגורים שאין להן סימוכין".

התובע אדמוס דמוסטנוס, בפרשת המין בקפריסין 2 באוקטובר 2019. אתר רשמי
״טענות של סניגורים שאין להן סימוכין״. התובע אדמונד דמוסטנוס, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully