וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדיקות ב"ויליגר" נמצאו תקינות; "הליקויים - מהטיפול בטונה לאחר הפתיחה"

18.10.2019 / 14:28

משרד הבריאות הודיע כי בדיקות המעבדה שערך לחברה המייצרת את הטונה שאכלו שני לקוחות בסניף של ארומה ת"א ובעקבות זאת אושפזו, נמצאו תקינות - והטיל את האחריות על אופן הטיפול בטונה לאחר מכן. אתמול קבעו במשרד כי אחסון לקוי של הטונה הוא שגרם ככל הנראה לתקרית

משרד הבריאות: על סמך תוצאות בדיקות המעבדה - שני הלקוחות נזקקו לאשפוז בשל אחסון לקוי של טונה בסניף/משרד הבריאות

כל תוצאות בדיקות המעבדה שנלקחו מחברת "ויליגר" - היצרנית של הטונה שאכלו שני לקוחות בסניף של ארומה ת"א ברחוב מנחם בגין בעיר ובעקבות זאת אושפזו - יצאו תקינות, כך הודיע היום (שישי) משרד הבריאות. "לפיכך ניתן להסיק כי ההיסטמין הגבוה נבע מאופן הטיפול בטונה לאחר פתיחתה", נמסר מטעם המשרד.

אתמול הודיע המשרד, על סמך תוצאות בדיקות המעבדה הראשוניות, כי הסיבה לתקרית נובעת ככל הנראה מאחסון לקוי של טונה. עוד נמסר מטעם משרד הבריאות כי הוא מבצע בדיקות מעבדה נוספות שתוצאותיהן יפורסמו בימים הקרובים, וכי חקירות אפידמיולוגיות נוספות מבוצעות בכל מקרה של הודעה על הרעלת מזון. "משרד הבריאות מבקש להדגיש למסעדות, מטבחים מוסדיים ועסקי מזון אחרים אשר עושים שימוש בטונה לעשות זאת בהתאם לנהלים של המשרד ובהתאם להנחיות היצרן", נמסר.

דגימות מדג הטונה שהיה בשימוש בסניף ארומה בת"א וככל הנראה גרם לזיהום, 16 באוקטובר 2019. אתר רשמי
הטונה שהייתה בשימוש בסניף/אתר רשמי

משרד הבריאות ערך השבוע שימוע לנציגי ארומה תל אביב בעקבות אשפוזם של שני הלקוחות, אישה בת 41 וגבר בן 34, ששוחררו מבית החולים איכילוב בעיר. אחת מהם, שירי פורר, נשואה ואם לשניים, סיפרה כי "לאורך כל הזמן לא קלטתי כמה המצב שלי היה מסוכן. כעת אני בעיקר מזועזעת מהתגובה של הרשת שניסתה לגלגל את זה עליי ומקווה שהם יעשו בדק בית. הבוקר אני בעיקר אסירת תודה לצוותים הרפואיים שהצילו את חיי ומתאוששת בביתי. אני בינתיים גמרתי עם טונה".

פקחי משרד הבריאות לקחו דגימות מהטונה שהיה בשימוש עבור בדיקת המעבדה, והשמידו את שאר התצרוכת. בנוסף לכך, המשרד אסר שימוש של משלוח דג חדש עד לקבלת תוצאות המעבדה. "נציגי העסק הונחו לתקן את הליקויים לפני קבלת אישור לפתיחתו מחדש לציבור", אמרו במשרד.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות: ההרעלה בארומה ת"א - ככל הנראה מאחסון לקוי

לכתבה המלאה
סניף ארומה, מנחם בגין 48, תל אביב. יותם רונן
סניף ארומה בת"א שבו אירעה התקרית/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully