וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלכת בקבוקי תבערה ועשרות פצועים: המחאה בקטלוניה עלתה שלב

17.10.2019 / 4:37

עימותים קשים בקטלוניה נערכו בין כוחות המשטרה ומפגינים הזועמים על עונשי המאסר שנגזרו של פעילים מרכזיים בתנועה למען עצמאות החבל. מנהיג קטלוניה גינה את האלימות: "איננו יכולים לאפשר לתקריות כאלה להתרחש בתוך ארצנו. זה חייב להיפסק מיד"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מפגינים בברצלונה העלו הלילה (חמישי) מכוניות באש והשליכו בקבוקי תבערה של שוטרים, כחלק מהתסיסה הגוברת בקטלוניה בעקבות עונשי המאסר שנגזרו על תשעה מנהיגים קטלאנים לשעבר בשל מעורבותם בתנועה שהובילה את משאל העם ב-2017.

כמה הפגנות התקיימו לאורך יום אתמול, ובמהלכן חסמו המפגינים כבישים ופסי רכבת. לאחר רדת הלילה אלפי מפגינים - רבים מהם צעירים - התכנסו בשדרה רחבה במרכז ברצלונה, כשהם מניפים את דגלי העצמאות ומשליכים נייר טואלט באוויר. בשלב זה החלו עימותים בין המשטרה והמוחים. 52 בני אדם נזקקו לטיפול בעקבות ההפגנות בברצלונה ובערים נוספות באזור, כך לפי שירותי ההצלה. ארבעה בני אדם נעצרו על חלקם בהפגנות שהתקיימו בימים הקודמים.

מנהיג מחוז קטלוניה, קווים טורה, גינה את ההפגנות הסוערות ואמר כי על האלימות להיפסק. "אנחנו מגנים אלימות", מסר טורה בנאום ששודר בטלוויזיה. "איננו יכולים לאפשר לתקריות כאלה להתרחש בתוך ארצנו. זה חייב להיפסק מיד".

הפגנות סוערות בעיר ברצלונה, במחאה על עונשי מאסר של פעילים קטלאנים בדלנים, 16 באוקטובר 2019. רויטרס
"זה חייב להיפסק מיד". ההפגנות, הלילה/רויטרס

אייזק גרנה, סטודנט בן 18, אמר כי הצתת מכולות על ידי המפגינים נעשתה לשום שההפגנות השלוות שנערכו מאז שנת 2012 לא השיגו את מטרותיהן. "לעשות רעש זאת הדרך היחידה לגרום לאנשים להקדיש לנו תשומת לב", הוא אמר. "אם ספרד הייתה מדינה דמוקרטית, אנשים לא היו נאסרים משום שהם רוצים להצביע".

ראש ממשלת ספרד בפועל, פדרו סנצ'ס, אמר כי הממשלה תפעל בתקיפות ובאופן פרופורציונלי, תוך תיאום עם המפלגות השונות. "העם הקטלאני וכל החברה הספרדית צריכים לדעת שהממשלה בוחנת את כל התרחישים", אמר סנצ'ס במסיבת עיתונאים במדריד, והוסיף כי הממשלה מינתה ועדה מיוחדת, שכוללת נציגות של סוכנות הביון הספרדית, כדי לייעץ כיצד לנהל את הסיטואציה.

בשל המתיחות, הליגה הספרדית בכדורגל ביקשה מההתאחדות הספרדית, לאור ההפגנות הסוערות, להעביר משחק בין ברצלונה וריאל מדריד שצפוי להיערך בשבת הבאה לבירה הספרדית.

עוד בוואלה!

העליון בספרד אישר את העברת שרידי הגופתו של פרנקו

לכתבה המלאה
הפגנות סוערות בעיר ברצלונה, במחאה על עונשי מאסר של פעילים קטלאנים בדלנים, 16 באוקטובר 2019. רויטרס
52 בני אדם נזקקו לטיפול. ההפגנות, הלילה/רויטרס

12 מנהיגים מתנועת העצמאות הורשעו השבוע, כשעל תשעה מהם נגזר עונש מאסר, בהם גם סגן מנהיג קטלוניה לשעבר, אוריאול יונקרס, שנידון ל-13 שנות מאסר בגין המרדה ושימוש בלתי הולם בכספי ציבור. כולם זוכו מהעבירה החמורה ביותר, התקוממות. תריסר הבדלנים נשפטו בעקבות ניסיונותיהם להיפרד מספרד ב-2017 לאחר משאל עם בלתי חוקי שעורר סערה וגרם למחלוקות פוליטיות רבות גם בבית הנבחרים. המנהיגים מתכננים לערער על עונש לבית המשפט האירופי לזכויות אדם.

המנהיגים הכלואים שלחו לתומכיהם מסרים נחושים וקראו להם לצאת לרחובות, והבטיחו להמשיך במאבק למען עצמאות. התנועה העממית CDR כתבה ברשתות החברתיות: "זה הזמן להתקומם נגד השלטון הפשיסטי של המדינה הספרדית ושותפיה".

בית המשפט הוציא גם צו מעצר אירופי נגד קרלס פודג'ימון, המנהיג האזורי שהוביל את ההצבעה על ההיפרדות מספרות, שחי כיום בגלות בבלגיה. בחודש יולי 2018, בית המשפט הספרדי ביטל את הצו נגדו אחרי שגרמניה סירבה להסגירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully