וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ הארזים נצבעה שחור: שריפות ענק משתוללות בלבנון

16.10.2019 / 11:31

לפחות אדם אחד נספה בשריפות שהתפשטו מדרום לביירות צפונה, והרשויות מנסות לחקור אם מדובר בהצתה או תוצאה של שינויי האקלים. "האש הייתה כל כך חזקה, היא לא השאירה דבר"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

שריפות המשתוללות בלבנון מאז יום שנו כילו חלקים נרחבים מיערות המדינה. אדם אחד לפחות נספה בשריפות, והממשלה בביירות משתמשת בתותח מים וקוראת לסיוע משכנותיה. היום (רביעי) התחדשה האש בכמה מוקדים.

הסיבה לפרוץ האש, שהתפשטה מאזור מיוער מדרום לביירות אל יערות הארזים בצפון, עדיין לא ידועה. כמה גורמים רשמיים הטילו את האשמה על גל החום שחווה המדינה בימים האחרונים. לפי הצלב האדום הלבנוני, 18 בני אדם אושפזו מנזקי השריפות, ו-88 איש קיבלו טיפול חירום רפואי.

השריפות הותירו עצים חרוכים ומכוניות שרופות, ושירותי הכיבוי של לבנון לא מסוגלים להתמודד עמן. שר הפנים, ריה אל-חסן, אמר אתמול כי עד כה קפריסין שלחה מסוקים ויוון הסכימה לשלוח שני מטוסים שיעזרו במאבק בלהבות. "פנינו לכל המדינות שיכולות לעזור לנו", אמר.

מטוס כיבוי מנסה להתגבר על השריפה שפרצה באזור א-שוף, לבנון 15 באוקטבור 2019. רויטרס
מטוס כיבוי מנסה להשתלט על השריפה שפרצה באזור א-שוף, אתמול/רויטרס

גורם בשירותי ההגנה אמר אתמול כי 104 שריפות פרצו בתוך יממה, וכי תושבים פונו מבתים וממבנים על מנת לצמצם את מספר הנפגעים. "האש הייתה כל כך חזקה, עד שהיא לא השאירה דבר", אמר חוסיין מצ'יק מחוץ לביתו שנפגע קשה באוזר משרף, שמדרום לביירות. "היא לא הותירה שום דבר ירוק, שום מבנה, כלום".

השר להגנת הסביבה, פאדי ג'רייסאטי, אמר כי לפחות אדם אחד נהרג. הוא אמר כי המצב "קטסטרופלי", והוסיף: "אני מקווה שכולם יישארו זהירים. יש לנו עדין יומיים קשים לפנינו והחום והרוחות יישארו חזקים".

ראש הממשלה סעד אל-חרירי אמר כי תיפתח חקירה, וכי אם מדובר בהצתה, האחראים "ישלמו מחיר". עם זאת, הוא אמר כי ייתכן שהשריפות הן תוצאה של שינויי האקלים, שגורמים למזג אוויר חם ויבש יותר מהרגיל.

עוד בוואלה!

רק ההרים נותרו לצדם: היסטוריית הנטישות של הכורדים על ידי המערב

לכתבה המלאה
נזקי השריפה שפרצה באזור א-שוף, לבנון 15 באוקטבור 2019. רויטרס
נזקי השריפה שפרצה באזור א-שוף, לבנון, אתמול/רויטרס
נזקי השריפה שפרצה באזור א-שוף, לבנון 15 באוקטבור 2019. רויטרס
"פנינו לכל המדינות שיכולות לעזור לנו". נזקי השריפה בלבנון/רויטרס
נזקי השריפה שפרצה באזור א-שוף, לבנון 15 באוקטבור 2019. רויטרס
הסיבה לפרוץ השריפה לא ידועה. מנזקי השריפה בלבנון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully