וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כ-35 שנה: נעצר לבנוני החשוד בחטיפת מטוס אמריקני

החשוד בן ה-65 נעצר על ידי הרשויות ביוון, בחשד שהיה מעורבת בחטיפת טיסה 847 של חברת TWA בביירות ב-1985. הפעולה, שבה נהרג צוללן אמריקני, מיוחסת לחיזבאללה, אך הארגון מכחיש זאת

אחד מחוטפי טיסה 847 של TWA מציץ מחלון ההמטוס בנמל התעופה הבינלאומי בביירות, לבנון, 19 ביוני 1985. AP
אחד החוטפים בטיסה מצביע עם האקדח שלו לעבר כלי תקשורת/AP

אזרח לבנון בן 65 נעצר ביוון בחשד שהיה מעורב בחטיפת מטוס אמריקני ב-1985 - כך מסרה אתמול (שבת) המשטרה המקומית. החשוד, ששמו לא פורסם, נעצר באי מיקונוס אחרי שירד מסיפונה של ספינת תענוגות ביום חמישי.

טיסה 847 של חברת TWA נחטפה על ידי פעילים שהיו חברים בארגון שלפי החשד היה חלק מחיזבאללה, אך הארגון השיעי מכחיש זאת. במהלך האירוע, צוללן של הצי האמריקני נהרג, ומאז אותו חשוד היה מבוקש על ידי הרשויות בגרמניה וגם בשל חטיפה ב-1987.

החשוד מוחזק בבית סוהר תחת אבטחה כבדה ביוון, עד שבגרמניה יזהו אותו באופן רשמי. שנתיים לאחר החטיפה, על פי הדיווחים, הוא נעצר ונשפט בגרמניה ובהמשך שוחרר תמורת שני גרמנים שנחטפו בביירות.

הטיסה שיצאה מקהיר לסן דייגו עם עצירות באתונה, רומא, בוסטון ולוס אנג'לס, נחטפה ב- 14 ביוני 1985 לאחר שהמריאה מאתונה ונאלצה לנחות בביירות. 153 הנוסעים ואנשי הצוות של המטוס הוחזקו כבני ערובה, חלקם במשך 17 יום. כמה מהם נקשרו והוכו על ידי החוטפים, שדרשו את שחרורם של מאות עצורים לבנונים שיעים שהוחזקו בידי ישראל.

אחרי שלא שוחררו האסירים, הצוללן האמריקני רוברט דין סטייטהם, שהיה אחד מבני הערובה, נורה למוות וגופתו הושלכה על המסלול בנמל התעופה של ביירות. לאחר מכן, החוטפים החלו לשחרר את בני ערובה שלהם.

על פי ה-FBI, לפחות ארבעה אנשים היו מעורבים בחטיפה, בהם עימאד מורנייה, שהיה רמטכ"ל חיזבאללה במרוצת השנים, עד שחוסל ב-2008 בפיצוץ בדמשק שיוחס לישראל. פרט אליו, מעורבים נוספים היו מוחמד עלי חמדי, שנעצר בגרמניה בשנת 1987 ואחרי שחרורו בשנת 2005 שב לביירות. ואילו חסן עז א-דין ועלי אטווה נותרו חופשיים. הסרט "כוח דלתא" מ-1986 מבוסס על האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully