וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית בת 20 ניהלה רומן עם רה"מ לבנון - שנתן לה 16 מיליון דולר במתנה

לפי מסמכים מבית משפט בדרום אפריקה, חרירי העביר את הסכום לצעירה שהכיר באתר נופש באיי סיישל לפני כמה שנים. הוא לא היה אז בתפקיד, אך הפרסום מגיע בזמן של משבר כלכלי חריף בלבנון ובעסקיו של הפוליטיקאי הסוני. "אוהבת אותך, סעד שלי"

צילום: רויטרס

ראש ממשלת לבנון סעד אל חרירי שילם יותר מ-16 מיליון דולר לדוגמנית דרום אפריקנית, שסיפרה כי השניים ניהלו יחסים רומנטיים כשנפגשו באתר נופש יוקרתי באיי סיישל לפני כמה שנים. לפי מסמכים שהוגשו לבית משפט בדרום אפריקה, שהגיעו לידי ניו יורק טיימס, הכספים הועברו ב-2013, כשחרירי לא היה בתפקיד. בנוסף לכך, ההעברה לא היוותה ככל הנראה עבירה על החוק בלבנון או בדרום אפריקה.

עם זאת, הפרשה נחשפת בתקופה של משבר כלכלי קשה שחווה לבנון, ובזמן שראש ממשלתה חווה הפסדים כספיים כבדים גם בעסקיו המשפחתיים. תאגיד הבנייה המשפחתי, סעודי אוגר, חדל לפעול ב-2017 וכלי התקשורת שבבעלותו מתקשים לשלם משכורות לעובדים. לאור המצב הכלכלי הקשה, תושבים זועמים הפגינו נגד הממשלה, כשאל חרירי הזהיר בחודש שעבר כי יכריז על מצב חירום כלכלי ועל נקיטת צעדי צנע כלכליים.

חרירי, נשוי ואב לשלושה, לא הגיב לפניות בנושא הקשר שניהל עם הדוגמנית קנדיס ואן דר מרווה, או המתנות שהעניק לה. ראש ממשלת לבנון, הפוליטיקאי הסוני הבכיר ביותר במדינה, מחזיק בהון עצום שירש לאחר ההתנקשות באביו ובראש הממשלה לשעבר רפיק אל חרירי ב-2005 בביירות. מגזין פורס העריך ב-2013 את הונו ב-1.9 מיליארד דולר.

דוגמנית דרום אפריקנית שניהלה רומן עם ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי. אתר רשמי
ביקשה לקבל עזרה ברכישת נכסים. ואן דר מרווה/אתר רשמי

ואן דר מרווה הייתה בת 20 אז, והיא הופיעה בפרסומות של משקאות אנרגיה ועל לוחות שנה. ההכנסה השנתית שלה מעולם לא הייתה גבוהה יותר מ-5,400 דולר, עד שבמאי 2013 זינקו הנכסים שלה לסכום של 15,299,965 דולר בעקבות העברה שקיבלה מבנק בלבנון.

"אוהבת אותך סעד שלי", כתבה הדוגמנית הדרום אפריקנית במייל ששלחה לחרירי, שבו העבירה לו את פרטי חשבון הבנק שלה כך שהוא יוכל להעביר לשם את הכסף. היא אמרה לו שזה ישמש אותה לרכישת נכסים. חודשיים לפני ההעברה, היא קיבלה במתנה שתי מכוניות יוקרה בשווי רבע מיליון דולר.
הפרטים של הפרשה, שנחשפה רק בשל החשד לעבירות מס, פורסמו בדרום אפריקה עוד בשנה שעברה, אולם הם לא זכו לתשומת לב של התקשורת הבינלאומית.

עוד בוואלה!

עלי, מוחמד עלי. איש העסקים שרוצה להפיל את נשיא מצרים

לכתבה המלאה
סעד אל-חרירי, ראש ממשלת לבנון, פברואר 2019. רויטרס
אחד האנשים העשירים בלבנון. חרירי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully