וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מאבטחים צמודים ואפוד: מי מאיים על טרודו לפני הבחירות?

ראש ממשלת קנדה הופיע בעצרת בחירות באונטריו כשהוא מלווה באנשי ביטחון ולגופו אפוד חסין לירי. במערכת הפוליטית המקומית, שנחשבת שלווה בדרך כלל, גינו את האיומים כלפיו. טרודו הודיע כי בכוונתו להמשיך בקמפיין כמתוכנן לקראת הבחירות שיתקיימו מאוחר יותר החודש

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו נאלץ להסתובב בליווי אנשי ביטחון וללבוש אפוד חסין לירי באירוע פוליטי בעקבות איום על חייו. למרות זאת, הוא הודיע היום (שני) כי בכוונתו להמשיך בקמפיין הבחירות שלו כמתוכנן.

טרודו השתתף לפני יומיים בעצרת בת 90 דקות במיסיסאוגה שבאונטריו, כשניתן לראות כי הוא עוטה אפוד לגופו, מתחת לחולצה והז'קט שלבש. בנוסף לכך, הוא הסתובב כשהוא מלווה במאבטחים הנושאים תיקי גב, שלטענת רשת CBC הכילו נשק חם ואחד מהם אף שריון בליסטי. אשתו, סופי גרגורי-טרודו, הייתה אמורה להופיע באירוע, אך נעדרה ממנו.

בתקשורת הקנדית צוטטו גורמי משטרה שטענו שהיה עליו איום ביטחוני, מבלי לפרט מעבר לכך. מדובר בצעד נדיר עבור פוליטיקאים בקנדה, שלעיתים רחוקות נדרשים לנקוט אמצעי ביטחון. יריביו הפוליטיים של טרודו גינו את האיומים על כל דמות פוליטית שהיא.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בעצרת בחירות במיסיסאוגה אונטריו ב-12 באוקטובר 2019. רויטרס
עם אפוד מתחת לחולצה ומאבטחים בקהל. טרודו באירוע באונטריו/רויטרס

אתמול טרודו הופיע באירוע פוליטי נוסף כשהוא לובש חולצה ללא שרוולים, מבלי בגד מגן מתחתיה. "זה לא ישנה את האופן שבו אני מוביל את הקמפיין", אמר ראש הממשלה הקנדי. כשנשאל בנוגע לאיומים כלפיו, הוא סירב למסור פרטים נוספים, אך אמר שדאגתו הראשונה היא למשפחתו ולמשתתפי העצרת. "קיבלתי את עצת המשטרה הקנדית ועבדתי איתם", הוסיף.

אנדרו שיר, מנהיג המפלגה השמרנית של קנדה ויריבו הפוליטי העיקרי של טרודו, צייץ בטוויטר כי "לאיומים נגד מנהיגים פוליטיים אין מקום בדמוקרטיה שלנו". גם מנהיג המפלגה הדמוקרטית החדשה, ג'גמיט סינג, אמר כי האיומים על טרודו "מטרידים".

לא מדובר בפעם הראשונה בחודשים האחרונים שבה פוליטיקאים בקנדה, מדינה הנחשבת לשלווה בדרך כלל, נאלצו להגביר את הביטחון האישי שלהם. בחודש ספטמבר, השרה להגנת הסביבה קתרין מקנה קיבלה איומים על חייה בגלל עמדתה בנושא שינויי האקלים. המשטרה הקנדית הודיעה כי היא סוקרת מדי יום איומים נגד מנהיגים פוליטיים לקראת הבחירות הפדרליות שיתקיימו ב-21 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully