וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נובל לכלכלה הוענק לשלושה חוקרים על פועלם נגד העוני בעולם

אבהיג'יט באנרג'י, אסתר דופלו ומייקל קרמר ממסצ'וסטס זכו בפרס היוקרתי בזכות הגישה שהציגו הנוגעת לדרכים הטובות ביותר להילחם בעוני העולמי. דופלו היא האישה השנייה בהיסטוריה שתזכה בפרס נובל לכלכלה

זוכי פרס נובל לכלכלה לשנת 2019. אתר רשמי
זכו בפרס היוקרתי. קרמר, דופלו ובאנרג'י/אתר רשמי

אבהיג'יט באנרג'י, אסתר דופלו ומייקל קרמר הם זוכי פרס נובל לכלכלה לשנת 2019 על פועלם נגד העוני בעולם - כך הודיעה היום (שני) ועדת הפרס. בהצהרה מטעם הוועדה נמסר כי "חתני הפרס השנה הציגו גישה חדשה להשגת תשובות אמינות בנוגע לדרכים הטובות ביותר להילחם בעוני העולמי". באנרג'י ודופלו חוקרים במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, ואילו קרמר חוקר באוניברסיטת הרווארד.

עוד הוסיפה ועדת הפרס בנימוקי הזכייה כי החוקרים הביאו לתוצאות מידיות בעקבות השיטה החדשה שפיתחו. כך למשל תוצאה ישירה של אחד ממחקריהם הייתה שחמישה מיליון ילדים בהודו זוכים כעת להוראה מתקנת אפקטיבית בבתי הספר בהם הם לומדים.

דופלו היא האישה השנייה שתזכה בפרס נובל לכלכלה, לצד אלינור אסטרום שלה הוענק הפרס היוקרתי ב-2009. הבוקר היא זכתה לשיחת השכמה ממזכ"ל האקדמיה השבדית למדעים, גוראן הנסון. היא סיפרה כי הזכייה בפרס היא "צנועה מאוד".

ועדת פרס הנובל מציגה את זוכי הפרס בכלכלה ל-2019 אבהיג'יט בנרג'י, אסתר דאפלו ומייקל קרמר, 14 באוקטובר 2019. רויטרס
פיתחו שיטה שתסייע להילחם בעוני העולמי. ועדת הפרס מודיעה על הזכייה/רויטרס

פרס הנובל לכלכלה קרוי באופן רשמי פרס בנק שבדיה למדעים לזכרו של אלפרד נובל והוא נוצר על ידי הבנק השוודי "ריקסבנקן" בשנת 1968. כיום הוא נחשב לחלק קבוע מחלוקת פרסי הנובל. מלבד התואר, הזוכים בפרס מקבלים גם מענק של תשעה מיליון קרונות שוודיות, שהם כ-918 אלף דולר.

בשבוע שעבר הוענקו שישה פרסי נובל: לרפואה, לפיזיקה, לכימיה לשלום ושני פרסים לספרות. זוכה פרס הנובל לשלום הוא היחיד שאינו מקבל את הפרס בשטוקהולם ב-10 בדצמבר, מועד פטירתו של נובל, אלא בטקס באוסלו שבנורווגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully