וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על גילויים מתחום האסטרופיזיקה: פרס נובל לפיזיקה ניתן לשלושה חוקרים

הפרס חולק לשניים השנה, כאשר חציו הוענק לחוקר ג'יימס פיבלס הודות "לגילויים תיאורוטיים בקוסמולוגיה פיזיקלית", בעוד החצי השני התחלק לשני חוקרים נוספים, מישל מויר ודידייה קוולוז, על "ציד כוכבים בלתי ידועים". "גילוייהם שינו לנצח את תפישותינו לגבי העולם", נמסר

פרס נובל לפיזיקה הוענק לשלושה אסטרופיזיקאים: מישל מויר, דידייה קוולוז וג'יימס פיבלס. (ועדת פרס הנובל), אתר רשמי
תמונת הזוכים שפרסמה ועדת פרס נובל/אתר רשמי, (ועדת פרס הנובל)

פרס נובל לפיזיקה ניתן השנה לשלושה חוקרים מתחום האסטרופיזיקה. הפרס התחלק לשניים: חציו ניתן לחוקר ג'יימס פיבלס זכה בפרס הודות "לגילויים תיאורוטיים בקוסמולוגיה פיזיקלית", בעוד החצי השני התחלק לשני חוקרים נוספים, מישל מויר ודידייה קוולוז, על "גילוי כוכב לכת המקיף כוכבים סולאריים מחוץ למערכת השמש".

עבודתם של השלושה הוגדרה פורצת דרך על ידי הוועדה. "חתני הפרס השנה שינו את הרעיונות שלנו על היקום", נאמר בהכרזה על הפרס מטעם האקדמיה השבדים המלכותית למדעים.

"בעוד הגילויים התיאורטיים של ג'ון פיבלס תרמו להבנתנו של האופן בו היקום התפתח מאז המפץ הגדול, מישל מיור ודידייה קוולוז חקרו את השכונות הקוסמיותשלנו בציד אחר כוכבי לכת לא ידועים. גילוייהם שינו לנצח את תפישותינו לגבי העולם".

מיור וקוולוז חקרו את גלקסיית שביל החלב, בה נמצא כדור הארץ. בשנת 1995 הם גילו לראשונה כוכב לכת מחוץ למערכת השמש, המקיף כוכב סולארי. התגלית שלהם "החלה מהפכה באסטרונומיה, ויותר מ-4,000 כוכבים חוץ-שמשיים נמצאו מאז על שביל החלב. עולמות זרים חדשים עדיין מתגלים, בשפע מדהים של גדלים, צורות ומסלולים", נמסר. על פיבלס נאמר בהחלטת הוועדה כי "המסגרת התיאורטית שלו פותחה במשך כשני עשורים, ומהווה את היסוד להבנתנו של תולדות היקום, מן המפץ הגדול ועד לימינו אנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully