וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התבוסה הגדולה בעשור האחרון: ראש ממשלת הונגריה הפסיד את בודפשט

מפלגת השלטון של ויקטור אורבן ספגה כישלון בבחירות המקומיות, והמועמד הליברלי נבחר לראשות עיר הבירה. גרגלי קרצ'וני התחייב כי בודפשט תהיה עיר ירוקה וחופשית ו"תוחזר לאירופה". הניצחון עשוי לחזק את האופוזיציה לקראת המאבק על ראשות המדינה ב-2022

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן מצביע בבחירות המקומיות, 13 באוקטובר 2019. רויטרס
ספג כישלון בבחירות המקומיות. אורבן, אתמול/רויטרס

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ספג אמש (ראשון) את תבוסתו הפוליטית הגדולה ביותר בעשור האחרון, לאחר שמנהיג האופוזיציה נבחר לראשות עיריית בודפשט והביס את יריבו שנתמך על ידי מפלגת השלטון. לפי תוצאות ראשוניות, גרגלי קרצ'וני גבר על אסטבן טרלוס, בעל בריתו של אורבן, עם 50% מהקולות.

ניצחון האופוזיציה בבודפשט ובבחירות המקומיות במוקדים נוספים במדינה הגיע בעקבות הסכמתן של מפלגות רבות - מהליברלים והירוקים ועד הסוציאליסטים והשמרנים - להניח בצד על חילוקי הדעות ולרוץ יחד בניסיון להחליש את מפלגת "פידס" השולטת. במהלך כהונתו השנייה כראש ממשלה, שהחלה ב-2010, אורבן שלט בפוליטיקה ההונגרית. הוא הגן על רעיון "הדמוקרטיה השמרנית" ועסק בהקשחת המדיניות נגד ההגירה. לצד עימותים עם כמה ממנהיגי האיחוד האירופי, הפרלמנט האירופי האשים אותו בסיכון הערכים המשותפים.

לאחר זכייתו, אמר קרצ'וני בן ה-44 כי מעתה בודפשט תהיה עיר ירוקה וחופשית ו"תוחזר לאירופה". ראש העיר המכהן טרלוס בן ה-71 הודה לתומכיו, בירך את המנצח והוסיף כי "אין מה לומר".

אורבן אמר כי זה היה קמפיין בחירות קשה ומאבק פוליטי גדול ש"אמור להיות" בדמוקרטיה תחרותית. עם זאת, הוא הדגיש כי מועמדים מטעם "פידס" זכו במושבים בערים רבות מחוץ לבירה.

ראש עיריית בודפשט הנבחר גרגלי קרצ'וני, 14 באוקטובר 2019. רויטרס
מעתה בודפשט תהיה עיר ירוקה וחופשית. קרצ'וני, אמש/רויטרס

"ברור שלרוב ההונגרים נמאס מ'פידס'", אמרה קטלין צ'ה, חברת הפרלמנט האירופי המייצגת את מפלגת התנועה הליברלית. לדבריה, התוצאות "מציגות את כוחה של האופוזיציה נגד כוחות אנטי-אירופיים וממחישות "שינוי מאוד משמעותית בנוף הפוליטי של המדינה". לעומת זאת, בכיר במפלגת השלטון ציין:
"לדעתי זאת יכולה להיות התחלה של מערכת יחסים מתוחה בין הממשלה לבודפשט".

אף על פי שהבירה נחשבת לעיר ליברלית, מתנגדיו של ראש הממשלה נאבקו בשנים האחרונות להאיץ בבוחרים להתגבר על המחלוקות הפנימיות. הניצחון אמש, יחד עם זכיית מועמדי האופוזיציה בכמה ערים קטנות יותר, עשוי לחזק את האופוזיציה לקראת הבחירות הבאות לראשות המדינה ב-2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully