וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא דן עם אביו על עסקיו": האנטר ביידן הגיב לראשונה לאוקראינה-גייט

13.10.2019 / 22:13

בנו של סגן הנשיא לשעבר מסר היום בהודעה לתקשורת כי הוא עשה את החלטותיו העסקיות באופן עצמאי והוסיף כי לא יעבוד בחברות בבעלות זרה, אם אביו ייבחר לנשיאות. זאת בצל הביקורת על מעורבותו עם חברות באוקראינה ובסין וניגוד העניינים של אביו

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

האנטר ביידן, בנו של סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן, דיבר היום (ראשון) לראשונה מאז תחילת פרשת אוקראינה-גייט. בהודעה שנמסרה דרך עורך דינו, אמר ביידן כי הוא פרש מתפקידו בועד המנהל של החברה הסינית בה הועסק והוסיף כי הוא לא יעבוד בחברה בבעלות זרה אם אביו ייבחר לנשיאות בשנת 2020. ביידן שחתם ב-2014 על חברות בדירקטוריון של "אחזקות בוריסמה", חברת ייצור הגז הגדולה ביותר באוקראינה, חטף ביקורת רבה על עיסוקיו באוקראינה וסין מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ותומכיו.

עורך דינו של האנטר ביידן ג'ורג' מסירס אמר בהודעה מטעמו כי "האנטר עושה את ההחלטות העסקיות שלו באופן עצמאי". כמו כן ציין עורך הדין, "הוא לא חשב שזה יהיה נאות לדון בעסקיו עם אביו". הצהרה זו מכוונת נגד מוקד הביקורת שהופנתה נגד הנשיא לשעבר ובנו, לפיה ג'ו ביידן עומד מאחורי פיטוריו של התובע הכללי של אוקראינה ויקטור שוקין. הצעד הביא להרמות לגבה לאור האפשרות שסגן הנשיא ניסה להגן על בנו מחקירת החברה, שהעמוד בראשה עומד בפני שורת האשמות בשחיתות, הכוללות העלמת מס והלבנת הון.

סגן הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות ג'ו ביידן ובנו האנטר בוושינגטון 30 בינואר 2010. רויטרס
לא שיתף את אביו בהחלטות העסקיות. האנטר וג'ו ביידן/רויטרס

מגזין ה"ניו יורק טיימס" פרסם כתבה על ניגוד העניינים האפשרי של משפחת ביידן, אך מאז דווח שלא נפתחה כל חקירה בפרשה, ויורי לוטסנקו, התובע הכללי של אוקראינה, אמר בהמשך כי אין לו ראיות המצביעות על עבירות מצד אף אחד מבני משפחת ביידן. פרשה זו עמדה במרכז שיחתם של הנשיא טראמפ ומקבילו האוקראיני זלנסקי, שבמהלכה הוא לחץ עליו לחקור את סגן הנשיא ומשפחתו על הלחץ שהפעיל כדי לפטר את שוקין במקביל להעסקת בנו בחברת הגז.

האשמותיו של טראמפ נגד האנטר ביידן וניסיונותיו לגייס בכירים במערכת המשפט באוקראינה לחקור אותו הוביל את הדמוקרטים ובראשם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, לפתוח בחודש שעבר בהליכי הדחה נגד טראמפ, כשהם טוענים כי הנשיא סיכן את ביטחונה הלאומי של ארצות הברית כשמנע סיוע מאוקראינה על מנת להפעיל לחץ על המדינה לשם התועלת הפוליטית שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בגאלה של המועצה השמרנית לחקר המשפחה, וושינגטון ארה"ב, 13 בספטמבר 2019. רויטרס
מתח ביקורת על עיסוקיו של האנטר ביידן באוקראינה. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully