וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדישות ורשלנות": עשרות הפגינו נגד אלימות כלפי נשים בתל אביב

12.10.2019 / 23:32

המפגינים הגיעו לכיכר רבין במחאה על מקרי האלימות האחרונים, בהם דקירת מיכל סלה על ידי בעלה ורצח נוסף שאירע בקריות. "התוכניות למיגור האלימות נשארו במגירות", טענו המשתתפים. אחת ממובילות המחאה: "עד מתי יאלצו אותנו לצעוק שהכתובת הייתה על הקיר?"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

עשרות בני אדם הגיעו הערב (שבת) להפגנה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר רבין בתל אביב. זאת, ברקע שני מקרים של חשד לרצח נשים לאחרונה - מיכל סלה שעל פי החשד נדקרה למוות על ידי בעלה אלירן מלול, ואישה נוספת בת 29 שעל פי החשד נרצחה אתמול בקריות. נילי מדרר, ממובילות המחאה, אמרה כי "במקום לקדם פתרונות פשוטים ממשלת ישראל נוהגת ברשלנות".

מדרר הוסיפה: "עד מתי יאלצו אותנו לצעוק שהכתובת הייתה על הקיר, שהעדויות היו ברווחה והתלונות הוגשו למשטרה, ובמקום לטפל, לא נעשה דבר כדי להציל את האישה והילדים, או אפילו לשקם את האיש האלים? שהשר לביטחון פנים יסתכל לי בעיניים ויגיד לי שזה הכי טוב שהמדינה יכולה להבטיח לנו".

המפגינים במחאת נגד אלימות כלפי נשים בתל אביב. 12 באוקטובר 2019.. אתר רשמי
"שהשר לביטחון פנים יסתכל לי בעיניים". המפגינים נגד אלימות כלפי נשים בתל אביב/אתר רשמי
המפגינים במחאת נגד אלימות כלפי נשים בתל אביב. 12 באוקטובר 2019.. אתר רשמי
"מרגיש לי כאילו ונגמר לנו הזמן". המפגינים שוכבים על הרצפה במחאה בתל אביב/אתר רשמי

גלית נחום, מייסדת ארגון הקול הנשי, אמרה כי "הממשלה שלנו נכנסה לאדישות כרונית והתפקיד שלנו כאזרחים ואזרחיות הוא לעורר את הממשלה להבנה שטרור מבית הוא טרור ותופעת האלימות במשפחה חייבת להיות בראש סדר העדיפויות".

היא הוסיפה כי "אני ניצולת טרור מבית 'טוב', עשר שנים מאז שיצאתי ממקלט ושום דבר לא השתנה. התוכניות הממשלתיות למיגור האלימות נשארו במגרות וזה מרגיש לי כאילו ונגמר לנו הזמן".

יותם קונסטנטיני, יו"ר אסל"י - גברים אומרים לא לאלימות כלפי נשים, אמר בהפגנה בכיכר רבין: "אלימות כלפי נשים זו תופעה יומיומית בישראל, אבל גברים רבים מדי נמצאים בהכחשה מוחלטת לכך שזה קשור אלינו כולנו. סיפורי זוועה של נשים שמספרות #הייתי_שם ממלאים את הרשת בימים האחרונים, והגיע הזמן שגם אנחנו הגברים נשמיע את קולנו נגד האלימות. זו לא בעיה של נשים בלבד, אלא של החברה כולה, והיא לא תסתיים עד שלא נטפל במקור האלימות".

עוד בוואלה!

אוחנה: בימים הקרובים יוחלט אם להסגיר לארה"ב את ההאקר הרוסי

לכתבה המלאה
השלטים במחאת נגד אלימות כלפי נשים בתל אביב. 12 באוקטובר 2019.. אתר רשמי
"הגיע הזמן שגם אנחנו הגברים נשמיע את קולנו נגד האלימות". השלטים בהפגנה בכיכר בתל אביב/אתר רשמי

המשטרה עצרה אתמול גבר בן 29, תושב הקריות, בחשד לרצח אשתו בת אותו הגיל, שנמצאה מוטלת ללא רוח חיים בדירתם בקרית ביאליק. צוות נט"ן מד"א שהוזעק הבוקר לדירה מצא אותה עם חתכים עמוקים בצווארה, ונאלץ לקבוע את מותה במקום. בן זוגה טען בפני השוטרים כי היא ניסתה לשלוח יד בנפשה, אך אלה עצרו אותו והעבירו אותו לתחנת זבולון, שם הוא נחקר. בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרו בשבוע.

בתוך כך, לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה, קראה מוקדם יותר היום לציבור, בפוסט שפרסמה בפייסבוק, לסייע בחקירת הרצח. "אם הכרת את אלירן או מיכל ויש לך מידע, או אם נחשפת למידע - כצד שלישי - משמיעה או ברשת, אם באפשרותך לסייע לפענח את הפאזל - פנו למשטרה. עכשיו. גם אם שמעת משהו מחברה של חברה. גם אם נראה לך שזה פרט שולי ולא חשוב שקשור ליום הרצח", כתבה בן עמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully