וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במטרה להילחם בסוכרת: סינגפור יוצאת למאבק במשקאות המתוקים

משרד הבריאות במדינה הכריז כי יאסור על פרסום משקאות מתוקים, וכן מוצרים שיוגדרו פחות בריאים יחויבו להציג את פירוט מרכיביהם. לפי פדרציית הסוכרת הבינלאומית, 13.7% מהמבוגרים בסינגפור סובלים מהמחלה - אחד השיעורים הגבוהים ביותר בקרב המדינות המפותחות

אזרחים בסינגפור אוכלים באתר הסעדה, 24 באפריל 2017. רויטרס
מוצרים שיוגדרו "פחות בריאים" יהיו חייבים להיות מוצגים עם פירוט המרכיבים שלהם/רויטרס

סינגפור עומדת להפוך למדינה הראשונה בעולם שאוסרת על פרסום משקאות מתוקים, בניסיון להילחם בשיעורי הסוכרת העולים - כך הודיע היום (חמישי) משרד הבריאות במדינה. מוצרים שיוגדרו "פחות בריאים" יהיו חייבים להיות מוצגים עם פירוט המרכיבים שלהם, כשאלו שיוגדרו הכי פחות בריאים לא יופיעו בפרסומות בכל פלטפורמה שהיא, כולל בטלוויזיה, בעיתונים וברשת.

"המטרה היא להפחית את ההשפעה של הפרסומות הללו על העדפות הצרכים", אמר משרד הבריאות, שאמר כי האיסור הוא ראשון מסוגו בעולם. משרד הבריאות הוסיף כי הצעדים הללו הם רק ההתחלה, וכי הוא יבחן דרכים נוספות, כמו הטלת מס על סוכר או אף הוצאתו מחוץ לחוק. "אנחנו קוראים ליצרנים לשקול לשנות את המשקאות שלהם, כך שהם יכילו פחות סוכר, אפילו בזמן שאנחנו לומדים את הצעדים הללו", אמר משרד הבריאות. עוד נאמר כי המשרד יאסוף תגובות מהתעשייה בחודשים הקרובים על דרכי היישום הרצויות וימסור פרטים נוספים בשנה הבאה.

לפי פדרציית הסוכרת הבינלאומית, 13.7% מהמבוגרים בסינגפור סובלים מהמחלה - אחד השיעורים הגבוהים ביותר בקרב המדינות המפותחות. במקומות אחרים בעולם התמקדו בהגבלת החשיפה של ילדים לפרסומות למשקאות ממותקים. בסך הכול, כ-420 מיליון בני אדם ברחבי העולם סובלים מסוכרת, כשהמספר צפוי לעלות ל-629 מיליון עד 2045.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully