וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא מתנגדים: אושר פיצול רשימת ימינה לשתי סיעות נפרדות

10.10.2019 / 10:21

הוועדה המסדרת בכנסת אישרה פה אחד את פיצול הרשימה לסיעת הימין החדש של בנט ושקד ולסיעת הבית היהודי והאיחוד הלאומי, בה חברים בין היתר השרים פרץ וסמוטריץ'. ח"כ כהנא אמר כי הם מבקשים להתפצל: "כמו שהבטחנו בכל מערכת הבחירות לבוחרים שלנו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

הוועדה המסדרת בכנסת אישרה הבוקר (חמישי) את פיצול רשימת ימינה, שהורכבה מסיעות הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש. לאחר הפיצול, בכנסת יפעלו שתי סיעות נפרדות - הימין החדש שבה יהיו חברים נפתלי בנט, איילת שקד ומתן כהנא וסיעה נוספת - הבית היהודי והאיחוד הלאומי שבה יהיו חברים בין היתר רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ', אופיר סופר ומוטי יוגב.

ההצעה אושרה פה אחד, ללא מתנגדים. ח"כ מתן כהנא, נציג הימין החדש, אמר בתחילת הדיון כי הבקשה להתפצל נובעת מהבטחה והסכם שנחתם בערב הבחירות הקודמות. לדבריו, "אנחנו מבקשים כמו שהבטחנו בכל מערכת הבחירות לבוחרים שלנו להתפצל".

הדיון הקודם בפיצול הרשימה נדחה בשל אילוצים טכניים, לטענת נציגי המפלגה, אך מאחורי הקלעים היו חילוקי דעות משמעותיים באשר לפיצול סביב אפשרות של בחירות נוספות שיתקיימו בחודשים הקרובים.

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
ראשי ימינה במהלך הבחירות/ראובן קסטרו

הפיצול עומד בניגוד להצהרותיה של שקד לאחר פרסום תוצאות הבחירות לכנסת, אז אמרה כי היא מקווה שסיעת הימין החדש שלה ושל נפתלי בנט לא תתפצל בסופו של דבר מהבית היהודי. "נמשיך לעבוד ביחד גם במשא ומתן הקואליציוני וגם אחר כך בכנסת", אמרה אז שקד ממטה המפלגה.

על ניסיונות המפלגה להחלישה אמרה שקד לאחר הבחירות: "ניסו לנגוס בנו מכל הכיוונים וזו הייתה סיטואציה לא פשוטה. אני מאמינה בימינה. אני חושבת שצריך להמשיך ביחד. את ההבטחה לבוחר צריך לקיים, אבל צריך לראות מה נכון למדינה, לימין האידאולוגי ולציונות הדתית".

בתוך כך, סמוטריץ' קרא בתחילת השבוע למיזוג מלא יחד עם הבית היהודי, כבר בתקופה הקרובה. "אני לא רואה הצדקה לקיומן של שתי מפלגות. צריך ללכת למהלך של מיזוג מיידי בינינו לבין הבית היהודי", אמר סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, באירוע הרמת כוסית של המפלגה. הוא הוסיף כי בכוונתו לפנות לשר החינוך רפי פרץ בימים הקרובים ולבקש ממנו להיכנס לתהליך מיידי.

עם זאת, גורמים בבית היהודי אמרו בשיחה לוואלה! NEWS בתגובה להצעת סמוטריץ' כי "המפלגה נמצאת במצב מורכב וקודם נבצע פעולה של שיקום ואחר כך סמוטריץ' יוזמן להצטרף אלינו. המותג 'הבית היהודי' הביא ב-2 מערכות הבחירות האחרונות כ-3 מנדטים בכל פעם, סמוטריץ' אולי 1 וחצי מנדטים. הוא מבין שהוא בבעיה מול עוצמה יהודית ואיתמר בן גביר בבחירות הבאות ורוצה להוכיח כוח גדול יותר. בכל מקרה, אנחנו לא שוללים בעתיד מיזוג של שתי המפלגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully