וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חוצת מפלגות בארה"ב על טראמפ: "הנסיגה מסוריה - מתנה לאיראן ורוסיה"

8.10.2019 / 14:59

הרפובליקנים והדמוקרטים תקפו את הנשיא על המהלך המסתמן, והזהירו כי יטילו סנקציות על טורקיה אם תתקוף את הכורדים. "ההחלטה מציבה איום חמור לביטחון וליציבות באזור", אמרה יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית. סנאטורים רפובליקנים דחקו בטראמפ לשנות את החלטתו

עורך: שאול אדם

בכירים רפובליקנים ודמוקרטים בקונגרס תקפו אתמול (שני) את החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לסגת מצפון-מזרח סוריה, לאור ההכנות שעושה טורקיה למבצע נגד הכוחות הכורדיים באזור. היה זה מפגן נדיר של הסכמה בין שתי המפלגות, כשחלק מהחוקקים אף איימו לקדם החלטה הקוראת לטראמפ לחזור בו מהמהלך או להטיל סנקציות על אנקרה, אם זו תתקוף את הכורדים. הכוחות הכורדיים עזרו לארצות הברית במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אך טורקיה מגדירה אותם "טרוריסטיים".

"ההחלטה מציבה איום חמור לביטחון וליציבות באזור, ושולחת מסר מסוכן לאיראן ולרוסיה, כמו גם לבעלי בריתנו, שארצות הברית היא לא שותפה שאפשר לסמוך עליה עוד", אמרה יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית ננסי פלוסי, שדחקה בטראמפ בהצהרתה "לבטל את ההחלטה המסוכנת הזו".

מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, מסר בהצהרה: "נסיגה פזיזה של כוחות ארצות הברית מסוריה תועיל רק לרוסיה, לאיראן ולמשטר אסד. זה יגדיל את הסיכון שדאעש וארגוני טרור אחרים יתבססו מחדש". מקונל ציין גם בהודעתו כי מרבית חברי הסנאט הצביעו בינואר בעד תיקון שמביע ביטוי לדאגה דו-מפלגתית מהאיום המתמשך מצד ארגוני הטרור האסלאמיים בסוריה ולתמיכה בהמשך הנוכחות הצבאית. "התנאים שהובילו להצבעה הדו-מפלגתית קיימים גם כיום", אמר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 4 באוקטובר 2019. AP
החלטתו הצליחה לאחד את הדמוקרטים והרפובליקנים. טראמפ/AP

אתמול החלה ארצות הברית להסיג כוחות מהגבול הצפון-מזרחי של סוריה, ובכך למעשה נתנה לטורקיה אור ירוק להיכנס לאזור, לאחר הודעתו המפתיעה של טראמפ על הנסיגה. עם זאת, הנשיא הזהיר את טורקיה כי הוא "יחריב" את כלכלתה אם היא תעשה משהו "אסור" נגד הכורדים בעקבות הביקורת הרבה עליו.

חברי קונגרס רבים משתי המפלגות גינו במהירות את המהלך, בניגוד לפילוג העמוק השורר בגבעת הקפיטול שהוחמר בעקבות החלטת הדמוקרטים בבית הנבחרים לפתוח בהליך הדחה נגד הנשיא הרפובליקני.

עוד בוואלה!

טראמפ בגד בכורדים, והותיר לאויביה של ארה"ב לחלק את השלל

לכתבה המלאה

כמה רפובליקנים, הידועים בתמיכתם הרבה בטראמפ, הביעו גם הם זעם על ההחלטה. הסנאטור לינדזי גרהאם כינה את המצב "אסון בהתהוות" שמראה שארצות הברית היא בעלת ברית לא אמינה. גרהאם אמר עוד כי הוא יקדם החלטה של הסנאט המתנגדת לתכנית ומבקשת לבטלה. לדבריו, הוא והסנאטור הדמוקרטי כריס ואן הולן מתכננים לקדם סנקציות על טורקיה אם היא תפלוש לסוריה ויקראו להשעייתה מנאט"ו אם היא תתקוף את הכוחות הכורדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully