וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-200 אלף מתפללים השתתפו בעצרת הסליחות המרכזית בכותל המערבי

8.10.2019 / 1:45

רבבות מתפללים התאספו ברחבת הכותל לתפילה החותמת את ימי הסליחות. לפי ההערכות כמעט 200 אלף איש השתתפו באירוע. הצירים שנחסמו בעיר העתיקה ייפתחו בהדרגה. "המחזות הנפלאים האלה - עדות למשותף שיש בעם ישראל"

זמן סליחות - רבבות בני אדם בתפילות יום הכיפורים בכותל המערבי בירושלים, 2018/עריכה: שניר דבוש

יממה לפני יום כיפור, המונים התאספו הלילה (שני) למעמד תפילת הסליחות המרכזית הנערכת ברחבת הכותל המערבי בירושלים. מדי שנה מספר המתפללים שובר שיא מחדש ובמשטרה נערכו בכוחות מתוגברים. לפי ההערכות, באירוע השתתפו כמעט 200 אלף איש. את התפילה הובילו הרבנים הראשיים לישראל הרב דוד לאו, הרב יצחק יוסף ורב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ'.

התפילה הערב חתמה 40 יום של סליחות במנהג הספרדים, וכשבועיים במנהג האשכנזים, במעמד אחד, שמקבץ רבבות מתפללים: נשים וגברים, חילוניים ודתיים. התפילה גם מסיימת את תקופת "עשרת ימי תשובה" - הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים הנחשבים לימים משמעותיים במיוחד. לפי המסורת היהודית, בראש השנה נכתב דינו של אדם וביום כיפור נחתם דינו. בתפילה השתתפו הערב חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים.

תפילת סליחות המונית בכותל המערבי בירושלים, ערב יום הכיפורים, 8 באוקטובר 2019. אין, אתר רשמי
מדי שנה מספר המתפללים שובר שיא מחדש. תפילת הסליחות בכותל, הלילה/אתר רשמי, אין

רב הכותל שמואל רבינוביץ' אמר לוואלה! NEWS כי "המחזה הזה הוא מרגש מאוד ומהווה עדות לקשר העמוק של עם ישראל אל בוראו ואל מסורת ישראל". לדבריו, "הכותל המערבי הוא המקום המאחד את כולם והמחזות הנפלאים האלה של אמירת סליחות בצוותא של אנשים מכל החוגים והעדות, חוצה מחנות ומגזרים, הוא עדות למשותף שיש בעם ישראל".

רבבות התאספו לתפילה, ואף שבקהל היו אלפים גם מבני אשכנז, הנוסח היה אחיד. במשטרה נערכו לקראת התפילה וחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים צירים בכל אזור העיר העתיקה, וצירים נוספים, בהם דרך חיים בר לב ודרך חברון ומרים החשמונאית לכיוון צפון.

עוד בוואלה!

"חברים, זה קרב על ארץ ישראל": דיוני המטכ"ל במלחמת יום כיפור

לכתבה המלאה
תפילת סליחות המונית בכותל המערבי בירושלים, ערב יום הכיפורים, 8 באוקטובר 2019. אתר רשמי
"הכותל הוא מקום המאחד את כולם". תפילת הסליחות בכותל, הלילה/אתר רשמי

היממה הקרובה היא גם 24 השעות האחרונות לקיום מנהג ה"כפרות" השנוי במחלוקת, במסגרתו לוקחים תרנגול זכר לאיש ותרנגולת נקבה לאישה, ומסובבים אותם סביב ראשיהם ואומרים "זה חליפתי, זה תמורתי, זה כפרתי". בשנים האחרונות, רבים מקיימים את המנהג בדגים או בכסף שמועבר לצדקה כדי להימנע מצער בעלי חיים.

(עדכון ראשון: 7.10, 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully