וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל על המצב הביטחוני: "יש אירועים מעל השטח ומתחתיו"

7.10.2019 / 20:31

לאחר כינוס הקבינט ואזהרותיו של נתניהו מפני הסלמה מול איראן, כוכבי הדגיש כי "אנו פוקחים שבע עיניים ומקבלים החלטות מקצועיות ואחראיות המובילות לתקיפה וסיכול של איומים". עוד הבהיר הרמטכ"ל כי "לא נאפשר פגיעה במדינת ישראל, ואם תתרחש, נגיב בעוצמה"

צלם:שלומי גבאי, עורך:שאול אדם

ברקע האזהרות הביטחוניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר הערב (שני) כי "הקיץ האחרון היה עמוס אירועים ביטחוניים, מעל השטח ומתחתיו, בזירות קרובות ורחוקות". בטקס התייחדות לזכר חללי חטיבת הצנחנים הדגיש כוכבי כי "אנו פוקחים שבע עיניים, מקיימים הערכות מצב על בסיס יומי, ומקבלים החלטות מקצועיות ואחראיות, המובילות לתקיפה וסיכול של איומים, לצד שמירה על איזונים".

"לא נאפשר פגיעה במדינת ישראל, ואם תתרחש, נגיב בעוצמה", הבהיר הרמטכ"ל. "אנו יודעים שעלינו להיות מוכנים ורלוונטיים לאתגרי ההווה והעתיד, בהיקף הכוחות, בסוג היחידות ובשיטות הלחימה. אתגרים ביטחוניים, ניצבו בפני מדינת ישראל בעבר וניצבים בפנינו גם היום. יכולנו להם בעבר, ואנו יכולים להם גם היום".

הרמטכ"ל, אביב כוכבי במהלך טקס התייחדות לחללי הצנחנים, אנדרטת תל נוף 7 באוקטובר 2019. דובר צה"ל
"אתגרים ביטחוניים, ניצבו בפני ישראל בעבר וניצבים בפנינו גם היום". כוכבי, הערב/דובר צה"ל

במהלך נאומו, כוכבי לא הגיב למתקפה נגדו מצד שר החוץ ישראל כץ. השר טען כי הרמטכ"ל הבהיר כי הוא זה שיזם את הסרת העמימות בכל הנוגע לפעילות של צה"ל בסוריה. "זוכרים את הוויכוח על הסרת העמימות מעל פעולת צה"ל לסיכול מתקפת הרחפנים האיראנית מסוריה? ולפיד שתקף את הממשלה וטען שרק בגלל זה נסראללה הגיב? טוב אז הבחירות הסתיימו ואתמול הבהיר הרמטכ"ל חד משמעית, שהוא זה שיזם את הפרסום משיקולים מקצועיים לחלוטין", כתב היום שר החוץ.

בעקבות זאת, דובר צה"ל פרסם הבוקר הודעה חריגה. "ביחס לפניות כתבים הבוקר: צה"ל מקפיד על סודיות דיוני הקבינט", צייץ דובר צה"ל הדי זילברמן בטוויטר.

עוד בוואלה!

השר כץ: כוכבי יזם את פרסום פיגוע הרחפנים; צה"ל: מקפידים על סודיות

לכתבה המלאה
שר החוץ ישראל כץ בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם. 27 בספטמבר 2019.. רויטרס
תקף את כוכבי. כץ/רויטרס

אזהרותיו של נתניהו הובילו להתכנסות ראשונה של הקבינט המדיני-ביטחוני מאז הבחירות. חברי הקבינט נפגשו אמש לדיון שהסתיים אחרי יותר מחמש שעות. לדברי גורם המעורה בפרטי הדיון, אחד התרחישים שנידונו הוא חשש ישראלי מניסיון איראני לבצע פיגוע אסטרטגי על אחד המתקנים הרגישים בישראל באמצעות טילי שיוט, בדומה למתקפה על שדות הנפט בערב הסעודית.

חשש זה התגבר בעקבות חוסר התגובה האמריקנית והסעודית לתקרית בערב הסעודית בחודש שעבר. לדברי הגורם, ההיערכות לניסיון איראני שכזה הוא "אירוע מורכב" מבחינת יכולות הגנתיות האווירית, ומחייב פיתוח תוכנית הגנה עם משמעויות תקציביות של מיליארדי שקלים, שידרשו קיצוץ רוחבי. לדבריו, זה מה שעומד ברקע הקריאה הבהולה של נתניהו בשבוע שעבר להקמת ממשלת אחדות שתוכל להתמודד עם כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully