וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה חליפתי, זה תמורתי, זה כפרתי": מנהג פדיון הכפרות בערב יום כיפור

לקראת יום הכיפורים ציינו בכפר חב"ד את מנהג פדיון הכפרות. טקס שמתקיים במטרה להסיר גזרה רעה. המנהג המקורי הוא להשתמש בתרנגול לגבר ובתרנגולת לאישה, אך אפשר לקיים מנהג זה גם בכסף ואת הכסף לתת עבור צדקה לעניים

עקבו אחרינו גם באינסטגרם לתמונות נוספות

טקס פדיון ה"כפרות" הוא מנהג עתיק יומין שישנם יהודים המקיימים אותו כמעין סמל ל"פדיון הנפש" ולכפרה בערב יום הכיפורים לפנות בוקר (אם כי ישנם המקדימים בימים קודם לכן). במהלך הטקס נהוג לסובב כסף או תרנגול מעל לראש. בכפר חב"ד ציינו אתמול את הטקס בהשתתפות נשים וגברים.

עבור גבר או נער משתמשים בתרנגול, ועבור אישה או ילדה, נהוג להשתמש בתרנגולת. את הכסף או העוף אוחזים ביד ואומרים פסוקים מן התנ"ך הפותחים במילים "בני אדם יושבי חושך", לאחר-מכן מסובבים את התרנגול/ת סביב הראש ואומרים: "זה חליפתי, זה תמורתי, זה כפרתי, זה התרנגול ילך למיתה ואני אלך לחיים טובים ולשלום". על הטקס חוזרים 3 פעמים ולאחר-מכן שוחטים את התרנגול/ת ואוכלים את בשרו/ה בסעודה המפסקת, לפני תחילת הצום.

המנהג מכונה "כפרות" שכן התרנגול מהווה תחליף "כפרה", לאדם. על האדם להתבונן בכך כי לאור התנהגותו השלילית גורלו היה אמור להיות זהה לגורל התרנגול, אבל ה', המרבה לסלוח, מכפר וסולח על העוונות.

(עדכון ראשון: 7.10., 8:48)

פדיון כפרות בכפר חב"ד

ראובן קסטרו

  • עוד באותו נושא:
  • יום כיפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully