וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילו שהרחוב שעל שם קרובם בי-ם ישונה לרב עובדיה: "מקומם ומעציב"

בעירייה החליטו לשנות את רחוב הקבלן המיתולוגי על שמו של יצחק עבוד לוי, "מקבלני ירושלים הגדולים ומבוניה", לרחוב הרב עובדיה יוסף. בני משפחתו מוחים על ההחלטה, שעליה לא עודכנו: "אי אפשר למחוק את ההיסטוריה ולהעלים אנשים". בעירייה הגיבו: "שינוי השם - לפי הנוהל"

שילוט עם כתובת הקבלן בירושלים. אתר רשמי
השם ישונה לרחוב הרב עובדיה. שילוט עם כתובת רחוב "הקבלן" בירושלים/אתר רשמי

עיריית ירושלים החליטה לקדם את שינוי שם רחוב הקבלן שבהר נוף לרחוב הרב עובדיה יוסף, אך כעת אומרים במשפחתו של יצחק עבוד לוי, שעל שמו נקרא הרחוב, כי כלל לא עודכנו ומוחים על ההחלטה. "זה פשוט מקומם ומעציב", אומרת נכדתו.

באתר עיריית ירושלים נכתב כי רחוב הקבלן נקרא על שם לוי, "מקבלני ירושלים הגדולים ומבוניה". נכדתו יפעת לוי סיפרה כי הוא הקים חברה קבלנות בשנות ה-50 יחד עם ילדיו והם עסקו בבנייה פרטית ובציפוי אבן ירושלמית למבני ציבור, ובין היתר הוא ביצע עבודות ברחבת הכותל, ביד ושם, שערי צד ובהדסה עין כרם. "לאחר מותו, בשנת 1981, העירייה פנתה אלינו ורצו לקרוא רחוב על שמו והציעו לנו את הרחוב הזה אז בהר נוף, זה היה לפני יותר מ-30 שנה, וקראו לו רחוב הקבלן. כי באמת סבא שלי היה אדם מאוד צנוע אז לא רצינו שייקרא יצחק עבוד הלוי. ובאמת כתוב מתחת שזה הוא. מדובר באיש שבנה באמת בשתי ידיו", היא אומרת.

בחודש שעבר ועדת השמות של העירייה החליטה לקדם החלטה להפוך את רחוב הקבלן לרחוב הרב עובדיה, משום ששם הוא גר. המהלך אושר גם בישיבת מועצת העירייה האחרונה, ובאתר העירייה פורסמה הודעה על כך לציבור על מנת שיוכל להגיב. עם זאת, לדברי משפחת לוי הם לא קיבלו כל עדכון רשמי וגילו על כך לאחרונה במקרה בפרסומים ברשת.

יצחק עבוד לוי. אתר רשמי
"איש שבנה באמת בשתי ידיו". יצחק עבוד לוי/אתר רשמי

"בעיקר מאוד מצער אותי עבור הדור של אבא שלי והאחים שלו", מוסיפה לוי. "לא מעניין אותם מההיסטוריה, ומוחקים בהינף יד. ואני בעיקר כואב לי. אבא שלי היום בן אדם בן 76, חלק מהדודים כבר לא בחיים וחלק הם מבוגרים וכבר לא בריאים, ובהם זה מאוד פוגע. מנסים בעיקר לדבר בשמם. לא יכולים למחוק את ההיסטוריה של העם ושל העיר שלנו ופשוט להעלים את האנשים. עשו ממש מחטף. היינו יכולים לגלות את זה כבר עוד חודש שאי אפשר היה לעשות שום דבר. זה פשוט מקומם ומעציב".

עוד בוואלה!

3 שנים לאחר התלונה נגדו: "עוסק בטיפולי המרה" עדיין מוגדר כפסיכולוג

לכתבה המלאה

עיריית ירושלים: "ההחלטה פורסמה בכל אמצעי התקשורת"

בפוסט שפרסם אחד הנינים עמית לוי בפייסבוק הוא האשים את העירייה וראש העירייה משה ליאון ב"מחטף בזק". "זכרונו וכבודו של הרב עובדיה גדול וחשוב לנו ברמה האישית אבל אין שום סיבה לקחת זכות של איש ענק ומאבני היסוד של בירתנו ולהנציח רב שהיה גר באותו הרחוב. ירושלים בתנופת בנייה אדירה והרבה יותר מכובד וראוי לקרוא שכונה שלמה על שם הרב עובדיה. משפחת לוי לדורותיה לא תשתוק על כבודם של ראש המשלה ושל הרב שברח ממחלוקות והיה חבה קרוב של אותו הסבא".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "שינוי שם הרחוב טופל על פי הנוהל העירוני ובכלל זה ניסיונות חוזרים ונשנים לאיתור מקיף ומאמץ כן לאיתור מגישי הבקשה המקורית. למרות זאת, לא אותרו מגישי הבקשה לקריאת שם הרחוב ע"ש הקבלן. על פי המקובל, עם קבלת ההחלטה בוועדת השמות, היא פורסמה בכל אמצעי התקשורת ובכלל זה בעיתונות הארצית והמקומית, בתקשורת החרדית, באתר העירייה, בשלטים לאורך הרחוב, בתיבות הדואר של תושבי הרחוב וכן במנהל הקהילתי בהר-נוף. זאת, כדי לאפשר ערעור על ההחלטה. עם תום המועד לקבלת ההתנגדויות הן תיבחנה, אם יוגשו כנדרש, על-ידי וועדת השמות העירונית ותתקבל החלטה בנושא".

הפוסט של בני המשפחה בפייסבוק:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully