וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' הציע איחוד מפלגות קבוע; בבית היהודי הגיבו: "קודם נבצע שיקום"

6.10.2019 / 22:25

שר התחבורה העומד בראש האיחוד הלאומי אמר כי "אין הצדקה לקיומן של שתי מפלגות". לדבריו, בכוונתו לפנות לשר פרץ כבר בימים הקרובים כדי לקדם מיזוג מלא עם הבית היהודי. בתגובה, גורמים בבית היהודי אמרו כי הם לא שוללים מיזוג בעתיד, אך כעת "המפלגה נמצאת במצב מורכב"

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' קרא הערב (ראשון) למיזוג מלא יחד עם הבית היהודי, כבר בתקופה הקרובה. "אני לא רואה הצדקה לקיומן של שתי מפלגות. צריך ללכת למהלך של מיזוג מיידי בינינו לבין הבית היהודי", אמר סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, באירוע הרמת כוסית של המפלגה. הוא הוסיף כי בכוונתו לפנות לשר החינוך רפי פרץ בימים הקרובים ולבקש ממנו להיכנס לתהליך מיידי. בתגובה, גורמים בבית היהודי אמרו כי יש לשקם קודם את המפלגה.

"אין ספק שהמצב הנוכחי לא יכול להמשך. צריך להיות קשובים להלך הרוח של הציבור", הסביר סמוטריץ'. הוא דיבר על הרבגוניות בציונות הדתית ואמר: "תמיד בתנועות אידאולוגיות יש שפיצים והמערכת הפוליטית הדתית היא תשקיף של הציונות הדתית. נכון שיש דעות שונות אבל לקרוא לזה פילוגים זאת טעות. הרב גוניות היא טבעית לחלוטין על רקע התנועה הנהדרת הזאת. צריך לדעת להרגיע את הפלגנים מצד אחד שמתעקשים להדגיש את המפריד. ומצד שני צריך להרגיע את אלו שדורשים אחידות מלאה".

סמוטריץ' הוסיף כי "יש בהחלט לא מעט מוקשים שנצטרך להתגבר עליהם. אסור בשום פנים ואופן לתת למוקשים הללו לעצור אותנו. צריך לשבת עוד יום ועוד יום ועוד יום ולפתור אותם. כל עוד יהיו שתי מפלגות תמיד בסוף נגיע למאבקי הכוח בים המלח. אני קורא לרב רפי בואו נכנס למהלך כאן ועכשיו. זאת בשורה שהציבור מחכה לה כבר עכשיו".

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
סמטוריץ' לצד פרץ, במהלך קמפיין הבחירות/ראובן קסטרו

גורמים בבית היהודי אמרו בשיחה לוואלה! NEWS בתגובה להצעת סמוטריץ' כי "המפלגה נמצאת במצב מורכב וקודם נבצע פעולה של שיקום ואחר כך סמוטריץ' יוזמן להצטרף אלינו. המותג 'הבית היהודי' הביא ב-2 מערכות הבחירות האחרונות כ-3 מנדטים בכל פעם, סמוטריץ' אולי 1 וחצי מנדטים. הוא מבין שהוא בבעיה מול עוצמה יהודית ואיתמר בן גביר בבחירות הבאות ורוצה להוכיח כוח גדול יותר. בכל מקרה, אנחנו לא שוללים בעתיד מיזוג של שתי המפלגות".

במהלך הרמת הכוסית עם השר סמוטריץ', הצטרף ח''כ אופיר סופר לדבריו ואמר כי "יש לדרך של הציונות הדתית הרבה מה לומר על שלל הנושאים הנוגעים ליום ליום ואין לנו פריבילגיות לוותר על אף נושא. צריך לדעת לנהל סדר יום נכון ולדעת איך להביא כמה שיותר קהלים".

בנוסף אליו, מנכ"ל האיחוד הלאומי יהודה ולד אמר כי "הגיע הזמן לחזור למפלגה ציונית דתית אחת שלא מתביישת בערכיה ושלא מורידה אף דגל, לא את התורה ,לא את העם ולא את הארץ, ועם זאת יכולה להכיל גוונים שונים של הציונות הדתית תחתיה, זהו צו השעה וזה בידינו".

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: מחצית מהציבור מתנגד לממשלת אחדות בראשות נתניהו

לכתבה המלאה
נציגי ימינה, אילת שקד בבית הנשיא להמליץ על המועמד שלהם להרכבת הממשלה, 23 בספטמבר 2019. הדס פרוש/פלאש9, אתר רשמי
הפיצול בימינה נדחה. שקד עם נציגי המפלגה בהמלצה בבית הנשיא/אתר רשמי, הדס פרוש/פלאש9

מוקדם יותר נדחה הפיצול ברשימת ימינה עד להודעה חדשה, לאחר שגורמים בוועדה המסדרת של הרשימה טענו כי נציגיה לא יוכלו להופיע לדיון בנושא בשל אילוצים טכניים. אולם, מאחורי הקלעים היו חילוקי דעות משמעותיים באשר לפיצול סביב אפשרות של בחירות נוספות שיתקיימו בחודשים הקרובים. גורם בימינה אמר כי "אנחנו נדון בין ראשי הסיעות, ונקבל החלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully