וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את ערעורו של יגאל עמיר; יישלח לשבוע בידוד

6.10.2019 / 17:27

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של רוצח ראש הממשלה על החלטת המחוזי שלא לקבל את עתירתו נגד העונש שקיבל בעקבות שיחת טלפון שקיים עם יואב אליאסי, "הצל". עמיר פנה לבית המשפט לאחר שנשללו ממנו ביקורי קרובים, התייחדות ושיחות טלפון. סנגורו: "לא התקיים דיון ממשי"

עריכת וידאו: ניר חן
יגאל עמיר, 11 בינואר 2017. AP
הוטלו עליו מגבלות בעקבות שיחתו עם יואב אליאסי. עמיר/AP

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את הערעור שהגיש יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, לביטול ההגבלות שהוטלו עליו. עמיר, המרצה עונש מאסר עולם, ערער לבית המשפט העליון אחרי שבית המשפט המחוזי בלוד דחה את עתירתו על עונש שקיבל, לאחר ששוחח בטלפון עם יואב אליאסי, "הצל", בניגוד לתנאי מאסרו. במסגרת העונש, נשללו מעמיר ביקורי קרובים, ביקורי התייחדות, שיחות טלפון, וכן זכויות לעשות שימוש במכשירי חשמל וקבלת עיתונים. כמו כן, הוא נשלח לשבעה ימי בידוד.

העונשים באו בעקבות השיחה שקיים לפני כחודש עם אליאסי, כדי לקדם הקמת מפלגה שתפעל לשחרורו. עמיר טען כי לא ייתכן שהוחלט להעניש אותו מבלי לשמוע את טענותיו. הוא הוסיף כי השיחה עצמה נערכה לפני יותר משלושה חודשים, ולכן חלה התיישנות ולא ניתן להענישו בגינה. הוא אף טען כי כלל לא מדובר בתעמולה ו"רק רצה להתייעץ".

לאחר החלטת המחוזי בחודש שעבר לדחות את העתירה שהגיש, הודיע כי בכוונתו להגיש ערעור. סנגורו, עו"ד אריאל עטרי, אמר היום עם החלטת בית המשפט העליון לדחות את הערעור כי "בית המשפט העליון כשל בהחלטה באי מתן הגנה לזכויות הפרט. למרבה הצער, כל דיון ממשי לא התקיים בטענות יגאל עמיר. אכן, ימים נוראים".

לריסה טרימבובלר, אשתו של יגאל עמיר, בדיון בעתירה נגד עונש משמעתי שקיבל יגאל עמיר על שיחת הטלפון שלו עם "הצל", 19.09.19. ראובן קסטרו
רעייתו של עמיר לריסה טרימבובלר וינון בנו בבית המשפט, ספטמבר/ראובן קסטרו

בהחלטתה, קבעה השופטת יעל וילנר כי "חרף ניסיונו של המבקש (עמיר) לשוות לבקשתו חזות עקרונית וציבורית, הרי שהלכה למעשה, הבקשה דנן ממוקדת כל כולה בעניינו הפרטני, ומשכך אין בה כדי להצדיק מתן רשות ערעור".

לדבריה, אף שדי בכך כדי לדחות את הבקשה, היא הוסיפה כי "אף לגופם של דברים לא ראיתי מקום להתערב בפסק דינו של בית המשפט המחוזי". לדבריה, הזכויות שנשללו ממנו - שיחות טלפון, ביקורים, התייחדות ואספקת עיתונים - "אינם זכויות המוקנות לאסירים, אלא פריבילגיות בלבד, אשר נתינתן ושלילתן מסורות לשיקול דעתם של גורמי המשיב (שירות בתי הסוהר), ולא בנקל יתערב בית המשפט בשיקול דעת זה".

עוד הוסיפה כי "הדברים נכונים ביתר שאת", נוכח היותו של עמיר אסיר ביטחוני. "ברירת המחדל היא כי הוא אינו זכאי לשיחות טלפוניות כלל. מתן טובת הנאה של קשר טלפוני מהווה, אפוא, חריג לכלל האמור". בנוגע לשיחתו עם אליאסי, קבעה השופטת וילנר כי יש לה ראות בה "משום פעילות פוליטית המהווה שימוש שאינ נכון בטלפון הציבורי, ומצדיקה שלילתה של טובת ההנאה הנדונה... לא שוכנעתי שנפל פגם בהליך שלילתה של טובת ההנאה האמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully