וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים לזכויות אדם לשב"ס: השיבו ליגאל עמיר את הזכות לשוחח בטלפון

26.8.2019 / 9:48

שב"ס שלל מרוצחו של ראש הממשלה רבין את הזכות לדבר בטלפון לאחר שהתקשר ללא אישור לפעיל הימין "הצל". ארגון זכויות האדם פנה במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS לשב"ס בבקשה לבטל את העונש. "קיים איסור על שימוש במניעת קשר עם המשפחה מטעמים של ענישה"

יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין. Ariel Schalit, AP
עמיר/AP, Ariel Schalit

ארגון "רופאים לזכויות אדם" ביקש משירות בתי הסוהר לבטל עונש שהוטל על יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין. זאת לאחר שלפני עשרה ימים החליט שב"ס לשלול מעמיר את זכותו לשיחות טלפון, בעקבות פעילות פוליטית. בנוסף נשללה מעמיר, השובת רעב, גם זכותו לביקורי משפחה.

עמיר מוחזק בהפרדה בכלא רימונים זה 24 שנים. לאחרונה התקשר לאיש הימין יואב אליאסי ("הצל") כדי לקדם הקמת מפלגה שתפעל לשחרורו. בעקבות שיחת הטלפון, שנחשפה בתוכנית "הצינור", החליטו בשב"ס ב-14 באוגוסט לשלול מעמיר, כעונש משמעתי, את הזכות לשוחח בטלפון. עמיר הודיע באותו יום כי יפתח בשל כך בשביתת רעב.

בשבוע שעבר פנתה אשתו של עמיר, לריסה טרימבובלר, לרופאים לזכויות אדם. היא טענה כי "על רקע הכליאה הממושכת בהפרדה, הענישה המנתקת את האסיר לחלוטין מכל קשר עם העולם החיצון, כולל קשר עם בני משפחתו, נראית כענישה אכזרית, חסרת כל פרופורציה ובעלת השפעה חמורה במיוחד על בריאותו של האסיר". עוד טענה טרימבובלר כי "שב"ס פרסם הודעה שקרית הטוענת כי יגאל הפסיק לשבות רעב, כאשר השביתה נמשכה ללא כל הפסקה".

לריסה טרימבובלר, אשתו של יגאל עמיר רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, נובמבר 2010. עומר מירון
"שב"ס פרסם הודעה שקרית". טרימבובלר/עומר מירון

במקביל עתר עמיר נגד העונש שהטיל עליו שב"ס, וטען כי האיסור להשתמש בטלפון מונע ממנו לשוחח עם עורכת דינו. השופטת הדס עובדיה דחתה ביום חמישי האחרון את העתירה, וקבעה כי האיסור לשוחח בטלפון יעמוד בעינו - אך החריגה ממנו שיחות עם עורכת הדין.בסוף השבוע פנו אנשי "רופאים לזכויות אדם" במכתב לקצין הרפואה של שב"ס, גנ"מ ליאב גולדשטיין, וליועצת המשפטית של השירות, עו"ד יוכי גנסין, וביקשו לבטל את העונש.

במכתב, שהגיע לידי וואלה! NEWS, נכתב כי "כללי מנדלה של האו"ם לטיפול באסירים מטילים איסור על שימוש ממוסך בבידוד וקובעים כי שימוש זה עלול להגיע לכדי יחס אכזרי, בלתי אנושי ומשפיל. עוד קובעים הכללים איסור מפורש על שימוש במניעת קשר עם המשפחה מטעמים של ענישה". על המכתב חתומה ענת ליטוין, מנהלת מחלקת הכלואים של הארגון.

משב"ס נמסר בתגובה: "האסיר יגאל עמיר הכריז ביום 14 באוגוסט שהוא מתכוון לשבות רעב ובאותו היום חזר בו ואכל. ב-16 באוגוסט הכריז שהוא שובת רעב וסירב לקבל ארוחות למעט מים וחזר לאכול במוצ"ש - 24.8 - יומיים לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז דחה את עתירתו כנגד שב"ס. שירות בתי הסוהר פועל בהתאם להוראות הדין ביחס לכל המוחזקים במשמורתו וכך גם בעניינו של האסיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully