וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש מודיעין נוסף התלונן על שיחותיו של טראמפ עם אוקראינה

6.10.2019 / 15:59

עורך הדין המייצג את איש המודיעין הראשון שחשף את הפרשה אמר כי גורם נוסף פנה למפקח הכללי בקהילת המודיעין. השיחות של נשיא ארה"ב עם מקבילו האוקראיני הובילו לפתיחת הליך ההדחה נגדו בקונגרס

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

איש מודיעין אנונימי שני, שמכיר ישירות את ענייניו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם אוקראינה, שוחח עם המפקח הכללי של קהילת המודיעין - כך אמר היום (ראשון) עורך הדין מארק זייד המייצג אותו ואת איש המודיעין הראשון שהציף את הפרשה. הוא הגיש את התלונה על השיחה של טראמפ עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ב-25 ביולי, שבה ביקש לפתוח בחקירה נגד יריבו הדמוקרטי, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן.

לפני הודעתו של עורך הדין, ב"ניו יורק טיימס" על כך שעובד מודיעין נוסף שוקל להגיש תלונה על מגעי של טראמפ על זלנסקי ולהעיד על כך בפני הקונגרס. לפי הדיווח, איש המודיעין מחזיק במידע מדויק יותר מאיש המודיעין שחשף את פרשת ביידן-אוקראינה. קיומו של מתלונן נוסף משורות אנשי המודיעין מתגלה על רקע חוסר השביעות מטראמפ במפלגה הרפובליקנית, לאחר שקרא לסין לחקור את בנו של ביידן בשל עסקיו. הסנאטורים מיט רומני, בן סאס וסוזן קולינס הביעו את חששותיהם מפניותיו של טראמפ למדינות זרות כדי לסייע לו בבחירות לנשיאות הצפויות להיערך בשנת 2020.

עם פרסום קיומה של השיחה אל נשיא אוקראינה, בה ביקש טראמפ לסייע בחקירתו של ג'ו ביידן ובנו, הנשיא האמריקני לא הכחיש כי ערך אותה, אך טען כי לא נעשתה בתמורה למשהו, כפי שטוענים הדמוקרטים - שפתחו בהליך הדחה נגדו. טראמפ מנגד טוען ל"ציד מכשפות" נגדו.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 4 באוקטובר 2019. רויטרס
טוען ל"ציד מכשפות" נגדו. טראמפ בבית הלבן, שישי/רויטרס

באתר האמריקני AXIOS דווח מוקדם יותר כי טראמפ קיים את שיחת הטלפון השנויה במחלוקת לבקשת שא האנרגיה בממשלו, ריק פרי. על פי הדיווח, טראמפ אמר את הדברים במהלך שיחת ועידה עם חברים מהמפלגה הרפובליקנית ביום שישי האחרון, זאת לפי שלושה מקורות שנכחו בשיחה.

לדברי האתר, נראה כי טראמפ מחפש דרך להסיר מעצמו אחריות או להרחיק מעצמו את העילה לביצוע השיחה עם זלנסקי. בשיחת אמר טראמפ כי "לא הרבה אנשים יודעים זאת אבל אפילו לא רציתי לקיים את השיחה (עם זלנסקי). הסיבה היחידה שהתקשרתי הייתה כי ריק ביקש ממני. משהו לגבי LNG (גז טבעי נוזלי)".

שלוש ועדות בבית הנבחרים האמריקני שלחו צווים לבית הלבן, בדרישה להעביר לידי הקונגרס מסמכים העוסקים בלחצים שהפעיל לטענתם הנשיא טראמפ על מקבילו האוקראיני זלנסקי. טראמפ סירב לומר אם ישתף פעולה עם החקירה וימסור את המסמכים הדרושים. הוא ציין כי עורך דינו יטפל בנושא. בנוסף אמר טראמפ כי לדמוקרטים יש רוב בבית הנבחרים שיצביע בעד ההדחה. "הם מנסים לגנוב את הבחירות ולגנוב את המדינה", אמר באירוע בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully