וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "כינוס המרכז אינו נחוץ; כשיהיו פריימריז - אתמודד"

5.10.2019 / 22:26

חבר הכנסת היחיד מבכירי הליכוד שהודיע כי יתמודד על ראשות המפלגה, אמר כי "איש אינו כופר בתפקיד רה"מ", ואשרר את כוונתו להתמודד אם וכאשר יתקיימו בחירות מקדימות. רה"מ החליט לכנס את המרכז כדי להכריז עליו כמועמד היחיד. גורמים בסביבת נתניהו: "הפוטש בליכוד - מת"

.

בעקבות החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את מרכז הליכוד כדי לאשרר את היותו מועמד הליכוד היחיד להרכבת הממשלה, ח"כ גדעון סער אמר הערב (שבת) כי "הכינוס אינו נחוץ". בחשבון הטוויטר שלו כתב סער כי "איש אינו כופר בתפקידו של ראש הממשלה כיו"ר הליכוד. כשתהיה התמודדות על הנהגת התנועה - כפי שיזם לפני ימים ספורים ראש הממשלה עצמו - אני אתמודד".

אתמול נתניהו החליט שלא לקיים פריימריז בזק על ראשות הליכוד, למרות שיום קודם לכן הודיע שהוא "שוקל את המהלך". במקום זאת, ראש הממשלה קיבל את הצעת השר חיים כץ לכנס את מרכז הליכוד בשבוע הבא כדי לאשר שנתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד להרכבת הממשלה בכנסת ה-22.

סער, שהיה היחיד מבכירי הליכוד שהודיע כי יתמודד מול נתניהו, הדגיש כעת כי "איש אינו כופר" בהנהגה של נתניהו, אך בה בעת מאשרר כעת את כוונתו להתמודד מולו אם וכאשר יתקיימו הפריימריז הבאים על ראשות המפלגה.

גורמים בסביבת נתניהו אמרו בתגובה להודעת סער כי "הפוטש בליכוד - מת". בסביבת ראש הממשלה ניסו ביממה האחרונה להציג את מהלך הפריימריז כצעד שנועד לכאורה לחשוף את היותו של סער מתנגד לנתניהו בליכוד.

גדעון סער, מטה מפלגת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"כשתהיה התמודדות על הנהגת התנועה - אתמודד". סער/ראובן קסטרו

בסביבת נתניהו אמרו שלשום כי הוא שוקל פריימריז בזק כדי "לנפץ את אשליית 'המרד בליכוד' שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות". ראש הממשלה חושש כי במידה שלא הוא ולא יו"ר כחול לבן בני גנץ יצליחו להרכיב ממשלה, ח"כ אחר מהליכוד עשוי לנסות להרכיב ממשלה במסגרת פרק הזמן של 21 יום שבו כל ח"כ יכול לגייס חתימות של 61 ח"כים ולהרכיב ממשלה, והפריימריז נועדו לבצר את התמיכה של המפלגה בו.

כמה דקות לאחר שהודיע כי הוא שוקל להקדים את הפריימריז, ח"כ סער צייץ "אני מוכן" ובפועל הכריז על התמודדות מול נתניהו. עם זאת, הכוונה של נתניהו להקדים את הפריימריז עוררה התנגדות נרחבת בקרב בכירים בליכוד, ובראשם אצל כץ, יו"ר המרכז, שנפגש עם נתניהו והציע לו לכנס את המרכז להצבעה הצהרתית שתאשרר את התמיכה בנתניהו כמועמד יחיד להרכבת הממשלה מטעם הליכוד. המרכז יתכנס ביום חמישי בשעה 19:00 בגני התערוכה.

(עדכון ראשון: 22:08)

עוד בוואלה!

ברקע אזהרות נתניהו מהסלמה: הקבינט יתכנס לראשונה מאז הבחירות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך טקס הרמת הכוסית והצילום המסורתי של ראשי הרשימות בכנסת, 3 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
החליט שלא לקיים פריימריז בזק. נתניהו/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully