וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה נדירה: אם ששוחחה עם בנה בזמן פיגוע הוכרה כנפגעת פעולות איבה

6.10.2019 / 14:37

לוואלה! NEWS נודע כי משרד הביטחון קיבל את תביעתה של האימא, שפיתחה תסמונת פוסט-טראומתית בעקבות שיחת הטלפון עם בנה שנפצע בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע ב-2015. השיחה בין השניים לא נותקה גם כשהבן נפגע ברגלו מקליע ונפל. "כאילו נכחה פיזית בזירה עצמה"

חטיבת דובר המשטרה

אם ששוחחה עם בנה בעת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע ב-2015 הוכרה בידי משרד הביטחון כנפגעת פעולות איבה, כך נודע לוואלה! NEWS. המשרד קיבל בהחלטה נדירה את תביעתה של האימא, שבנה החייל נפצע בתקרית, וזאת לאחר שתביעות דומות שהתקבלו בעבר נדחו בידי ועדת התגמולים של הביטוח הלאומי.

התקרית התרחשה בעת שהאם שהתה בבית המשפחה ושוחחה בטלפון עם בנה בעודו ממתין בתחנה המרכזית להסעתו, כשלפתע החלו להישמע ברקע יריות וצעקות. לדברי עורך הדין יואב אלמגור, שייצג את האימא, השיחה בין השניים לא נותקה גם כאשר הבן ניסה למצוא מסתור, ותוך כדי הימלטות נפגע ברגלו מקליע ונפל בעודו שומט את הטלפון מידו.

לפני שאיבד את הכרתו הספיק החייל להודיע לאמו כי הוא נפצע, ואמר לה כי הוא עומד למות. באותה העת, נקלעה האם למצוקה נפשית ולחרדה תוך שהיא מצויה בחוסר ודאות לגבי מצבו של בנה. אשת כוחות הביטחון שהרימה את מכשיר הטלפון מהקרקע נוכחה לדעת כי האם עדיין על הקו, והודיעה לה שבנה נפצע ונלקח לטיפול.

פצועים מהפיגוע בבאר שבע, בבית החולים סורוקה, 19 באוקטובר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה!
נפגע מקליע ברגלו תוך כדי השיחה. פצועים מהפיגוע מאושפזים בסורוקה, 2015/מערכת וואלה!, בני בן סימון

ואכן, הבן זכה לטיפול מחובשים במקום התקרית ופונה לבית החולים סורוקה בעיר, שם הובהל לניתוח חירום לאחר שהתברר כי הקליע עדיין נעוץ ברגלו, וכי עצם הירך הימנית שלו מרוסקת. כיום הוא סובל ממוגבלויות קשות ומכאבים, ומתנייד באמצעות כיסא גלגלים. הוא עצמו הוכר כנכה צה"ל בהליך נפרד מול משרד הביטחון.

אולם, האם בעצמה פיתחה תסמונת פוסט-טראומטית בעקבות התקרית. לדברי עו"ד אלמגור, בתי משפט דחו בעבר לא מעט תביעות דומות של נפגעי פוסט טראומה שלא נכחו פיזית באירוע איבה למרות שהפגיעה הנפשית שממנה סבלו נבעה לדבריהם מאירועים אלה. לדבריו, החוק קובע כי יש להוכיח קשר ממשי וישיר בין הפגיעה לאירוע.

חרף כך, קיבל משרד הביטחון באופן תקדימי את הבקשה, והכיר באישה כנפגעת פעולות איבה, וזאת משום שהייתה עדה לאירוע בזמן אמת, באמצעות הטלפון - "כאילו נכחה פיזית בזירה עצמה". לפיכך, הורה משרד הביטחון לקופת החולים של האישה להעניק לה את כל הטיפולים הדרושים עקב הפגיעה, ובהמשך תיקבע דרגת נכותה וגובה הקצבה לה תזכה מהמשרד.

עוד בוואלה!

היורה הגיע למרכז: גשם בירושלים ובתל אביב למרות הטמפרטורות הגבוהות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד החייל המדובר, בפיגוע נרצחו חייל אחר ואזרח אריתראי שנורה בשוגג, ותשעה בני אדם נפצעו באורח קל עד בינוני, בהם חמישה שוטרים. בתיעוד האירוע נראה אדם נורה על ידי שוטר ונפצע, אזרחים נסים בבהלה בצל הירי, וחייל מגן בגופו על אזרחים. המחבל נכנס לתוך מתחם התחנה והחל לפגוע בכל הנקרה בדרכו בירי ודקירות סכין. שוטרי תחנת באר שבע ששהו במקום חיסלו אותו.

התחנה המרכזית בבאר שבע, יום לאחר פיגוע הירי והדקירה, אוקטובר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
התחנה המרכזית בבאר שבע, יום לאחר הפיגוע ב-2015/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

בהמשך נודע כי מוהנד אל-עוקבי, המחבל בן ה-21 שביצע את הפיגוע, היה בקשר עם אנשי חמאס. אל-עוקבי היה בקשר עם אנשי הארגון במשך תקופה ארוכה ואף התעניין בהכנת פיגועים והוצאתם לפועל. במהלך חקירתו נמצאו במכשיר הטלפון הנייד שלו תמונות של אנשי חמאס, תמונות של כלי נשק וחומרים חשודים נוספים. פרטים אלו תמכו דאז בטענה כי לא מדובר בפיגוע ספונטני, אלא כזה שתוכנן יחד עם גורמים בחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully