וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם תרופות לחולי סרטן ללא הכשרה: בן 60 נעצר בחשד שהתחזה לרופא

מחקירה סמויה במחוז ירושלים התברר כי החשוד התחזה למומחה בתחום האונקולוגיה והעניק טיפולים רפואיים ותרופות לפלסטינים חולי סרטן, בעבור עשרות אלפי שקלים. "אין ברשותו כל הסמכה רפואית לטפל במחלה ומעשיו אף עלולים להביא לכדי סכנת חיים"

עורך:שאול אדם, דוברות המשטרה

המשטרה עצרה אתמול (חמישי) בתום חקירה סמויה, תושב המרכז בשנות ה-60 לחייו שהתחזה לפרופסור בתחום האונקולוגיה והקרדיולוגיה, העובד לכאורה בכמה בתי חולים בארץ. לפי החשד הגבר התחזה בפרטיו המזהים ובתפקידו. החשוד הובא לבית משפט השלום בירושלים להארכת מעצרו.

מהחקירה עלה כי החשוד העניק טיפולים רפואיים ותרופות לפלסטינים חולי סרטן תוך ניצול מצבם הבריאותי, זאת בעבור בצע כסף. החשוד הובא לחקירה בחשד להתחזות לבעל תעודה, קבלת דבר במרמה, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון וזיוף.

בנוסף, התברר כי החשוד נהג להסתובב במחלקות האונקולוגיה השונות בבתי חולים באזור מרכז הארץ, שם תוך יצירת מצג שווא, "צד" את קורבנותיו וניצל את מצבם הבריאותי והנפשי, בכך שהציע להם ולמשפחתם את שירותיו באופן פרטי בתמורה לתשלום שעמד על עשרות אלפי שקלים.

ממצאים שנתפסו בביתו של החשוד שהתחזה לפרופסור בתחום האונקולוגיה בבתי חולים במרכז הארץ. דוברות המשטרה, מאיה הורודניצ'אנו
התרופות שנמצאו בבית החשוד, אתמול/מאיה הורודניצ'אנו, דוברות המשטרה

ראשיתה של החקירה לפני כשבועיים, בדיווח שהתקבל במשטרה על אודות אדם המציג עצמו כפרופסור בתחום האונקולוגיה שהעניק טיפול רפואי לחולה סרטן תושב השטחים, וזאת לפי החשד, ללא כל הסמכה ובאמצעות תרופות שאינן מתאימות לטיפול במחלה זו. חוקרי המשטרה אספו ראיות, עדויות וממצאים נוספים והצליחו לאתר קורבנות נוספים, גם הם חולים במחלת הסרטן, שככל הנראה נפגעו מאותו דפוס פעולה ומאותו חשוד.

עוד הסתבר מהחקירה כי החשוד ביקר כמה פעמים בביתו של חולה המתגורר בתחומי יהודה ושומרון, שם הזריק לו לפי החשד, תרופת אינסולין במסווה כי מדובר בתרופה למחלת הסרטן, בעבורה גבה סכום של כ-22 אלף שקלים.

"מדובר באחת מפרשיות ההונאה החמורות ביותר שנחקרו בשנה האחרונה במחוז ירושלים", אמר רס"מ אופיר אלמליח, ראש צוות החקירה במחלק ההונאה במחוז ירושלים. לדבריו, "החשוד לקח לידיו את חייהם ובריאותם של החולים במחלת הסרטן לאחר שאיתר אותם 'כטרף קל', תוך ידיעה ברורה כי אין ברשותו כל הסמכה רפואית לטפל במחלתם וכי מעשיו אף עלולים להביאם לכדי סכנת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully