וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צוואתם תמשיך להיות אות ומופת": במג"ב התייחדו עם זכרם של נופלי החיל

4.10.2019 / 9:17

באנדרטת משמר הגבול סמוך למחלף עירון נערך טקס לזכר 500 נופלי ונופלות החיל בהשתתפות המשפחות השכולות וצמרת המשטרה. בתחילת הטקס הונחה אבן פינה להיכל ההנצחה החדש של החיל. "אאחל לכם לבחור בחיים ולדבוק בהם", אמר ארדן למשפחות השכולות

-

במשמר הגבול ערכו אמש (חמישי) טקס התייחדות לזכרם של כ-500 לוחמים ולוחמות של החיל, שנפלו במהלך שירותם. האירוע התקיים באנדרטת משמר הגבול בסמוך למחלף עירון. בטרם החל הטקס, התקיים אירוע הנחת אבן פינה להיכל ההנצחה והמורשת החדש של משמר הגבול במתחם מוזיאון משמר הגבול.

הטקס עמד השנה בסימן רעות ואחוות לוחמים והתקיים במעמד השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן ומפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי. בין המשתתפים היו גם מפקדי מג"ב לדורותיהם, משפחות שכולות, פצועי החיל, גמלאי החיל, לוחמים ומתנדבים.

טקס לזכרם של חללי מג"ב באנדרטת משמר הגבול סמוך לראש העין. 3 באוקטובר 2019. (צילום: דוברות המשטרה), אתר רשמי
"חללים שנפלו עבור ערכים שיש להם משמעות נצחית", חיילי מג"ב בטקס, אמש/אתר רשמי, (צילום: דוברות המשטרה)

האירוע נפתח בדברים של בנו של דב שפיגלר, המעוטר הראשון של מג"ב שקיבל את עיטור המופת מטעם המשטרה, על פעולה שביצע בשנת 1957 בגבול סוריה כשתחת חילופי אש כבדים טיפל ופינה פצועים בחירוף נפש ופעילות למופת.

ניצב כהן אמר בטקס כי "אנו רואים את המוטיבציה, המקצועיות, הנחישות ואוֹמץ הלב של הלוחמים שלזכותם הישגים רבים. חללי משטרת ישראל חרפו נפשם למען ביטחונה של החברה הישראלית. חללים שנפלו עבור ערכים שיש להם משמעות נצחית". כהן הוסיף כי "צוואת הנופלים תמשיך להיות אות ומופת לכוחה ולערכיה של משטרת ישראל שהיא ערובה לחברה חזקה".

השר ארדן הביע תמיכתו במשפחות השכולות "מתוך הכאב העמוק שאין באמת מילות נחמה לו, אאחל לכם לבחור בחיים, לדבוק בהם, לשאת את מורשת יקיריכם, יקירינו בגאון. לזכור ולהמשיך הלאה".

השר גלעד ארדן השתתף בטקס לזכרם של חללי מג"ב במתחם מוזיאון משמר הגבול. 3 באוקטובר 2019. (צילום: דוברות המשטרה), אתר רשמי
"לזכור ולהמשיך הלאה". השר גלעד ארדן בטקס, אמש/אתר רשמי, (צילום: דוברות המשטרה)

ניצב שבתאי סיפר: "כמי שצמח משורות החיל אני אומר שצוותי הלוחמים שלנו היו מאז ומעולם המראה של עם ישראל ושיקפו את כל גווני הקשת בחברה, בני העיר לצד בני הכפר, לוחמים לצד לוחמות שירתו כרקמה אחת ונלחמו יחד שכם אל שכם בשם אהבת הארץ, בשם הרעות ובמסירות נפש".

שבתאי הוסיף "הם לא בחרו את המקום או את השעה ללכת אך ודאי בחרו את השליחות שנטלו על עצמם. על כן ראויים הם שנישא שבועת אמונים לזכור אותם, ההולכים, להוקיר לעד את מעלת קורבנם למעננו, לחנך לאור דרכם ופועלם, לאמץ ולחזק את המשפחות באהבה רבה ובאחווה מתוך שותפות גורל ומתוך צער עמוק על אלו שאינם עוד. משפחות החיל, ליבנו איתכם."

בתום הטקס הופרחו לאוויר 500 בלונים כמניין החללים, כשעל כל בלון נכתבה הקדשה של משפחה שכולה.

מפקד משמר הגבול יעקב שבתאי השתתף בטקס לזכרם של חללי מג"ב במתחם מוזיאון משמר הגבול. 3 באוקטובר 2019. (צילום: דוברות המשטרה), אתר רשמי
"נלחמו בשם אהבת הארץ". שבתאי בטקס ההנצחה, אמש/אתר רשמי, (צילום: דוברות המשטרה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully