וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקרה היסטורי": השוטרת הלבנה שרצחה את שכנה השחור נשלחה ל-10 שנות מאסר

3.10.2019 / 13:15

בית משפט בדאלאס גזר עונש קצר יותר על אמבר גייגר מאשר דרשה התביעה, אולם עורכי דין של משפחת הצעיר, שבו ירתה כשנכנסה בשוגג לדירתו, בירכו: "רגע שניתן ללמוד ממנו". אחיו של הצעיר אמר כי הוא סולח לה וחיבק אותה בבית המשפט

עריכה: ליר שפיגלר

השוטרת הלבנה שהורשעה ברצח של השכן השחור בטקסס שלה נשלחה הלילה (חמישי) לעשר שנות מאסר, יממה אחרי שחבר המושבעים קיבל את ההחלטה בעניינה. אמבר גייגר היא ירתה למוות בבות'האם ג'ין, בן 26, בזמן שאכל גלידה בביתו בדאלאס, שאליו נכנסה בשוגג כשחשבה שזו הדירה שלה. עם זאת, התביעה דרשה לגזור על גייגר 28 שנות מאסר.

עורכי דין של המשפחה אמרו כי הם סבורים שזאת הפעם הראשונה שבה שוטרת לבנה מורשעת ברצח מדרגה ראשונה של אדם שחור ולא חמוש. "זהו מקרה היסטורי וההיסטוריה מספקת לנו רגע שניתן ללמוד ממנו", אמר עורך הדין לזכויות אזרח בנג'מין קראמפ, שגם ייצג את משפחתו של טרייבון מרטין, נער מפלורידה שנורה ונהרג ב-2012 על ידי שכן, חבר במשמר האזרחי, שזוכה בהמשך בבית המשפט.

מותו של ג'ין עורר הפגנות בשנה שעברה, במיוחד אחרי שהתביעה העמידה לדין את גייגר בת ה-31 על אשמה פחותה של הריגה. בניגוד לתקריות מתוקשרות אחרות, כמו זו של מייקל בראון במיזורי או פילנדי קסטיל במינסוטה, גייגר לא הייתה בתפקיד או הגיבה לדיווח בזמן הירי.

אחרי גזר הדין, אחיו הצעיר של ג'ין, ברנדט, אמר כי הוא מוחל לה, אולם הדגיש שהוא מדבר בשם עצמו והוא חיבק אותה בבית המשפט. מחוץ לאולם, היה פחות סלחני, כשהמפגינים אמרו שהעונש שנגזר על השוטרת לשעבר קצר מדי. הם צעקו "אין צדק, אין שלום" ו"זה כל כך שגוי".

השוטרת אמבר גייגר והשכן שבו ירתה למוות בותהאם ג'ין. אתר רשמי
התביעה אמרה כי היא פעלה מהטיה גזענית. גייגר וג'ין/אתר רשמי

גייגר, ששירתה במשטרת דאלאס ארבע שנים לפני הרצח, העידה להגנתה באופן נדיר במשפט. היא הביעה חרטה בדמעות, אבל אמרה שהיא האמינה באותו רגע שחייה נתונים בסכנה.

לדבריה, האיש בו הבחינה בדירה שחשבה שהיא שלה "התעלם מן הפקודות המילוליות שלה". היא ירתה שני כדורים שאחד מהם פגע בג'ין, ורק לאחר שהדליקה את האור הבינה כי התבלבלה בדירה. ואולם, לטענת משפחתו של ג'ין, שכנים העידו באזניהם כי גייגר דפקה על דלתו והפצירה בו לתת לה להיכנס לדירתו לפני שנכנסה, כך שלא סביר שהיא התבלבלה בדירות.

התביעה טענה כי לגייגר הייתה הטיה גזענית נגד מיעוטים והציגה בבית המשפט הודעות מהטלפון הנייד שהעידו לדבריו על חוסר הרגישות שלה. באחת ההודעות הציעה שאולי אפשר לפזר את התהלוכה לזכר מרטין לותר קינג הבן באמצעות השימוש באלימות וגז פלפל. מנגד, עורך דינה של גייגר טען כי מגיע לה עונש קל משום שהיא פעלה מתוך פחד ובלבול.

במהלך המשפט נמתחה גם ביקורת חריפה כלפי התנהלות המשטרה במקרה. ימים ספורים לאחר הירי, הוציאה המשטרה צו חיפוש לדירתו של ג'ין, בסיומו פרסמה כי בדירה נמצאה כמות קטנה של מריחואנה - פרט שאינו קשור כלל לאירוע הירי. משפחתו של ההרוג אמרה בתגובה כי המשטרה מנסה להכתים את שמו. "הפשיטה על הבית היא ניסיון מגעיל להתנקש בדמות שלו אחרי שהתנקשו באדם עצמו", אמר בנג'מין קמפ, אחד מעורכי הדין המייצגים את המשפחה.

אחיו של בות'האם ג'ין מחבק את השוטרת אמבר גייגר, אחרי שהורשעה ברצח אחיו, בבית משפט בדאלאס, 2 באוקטובר 2019. רויטרס
אחיו של ג'ין מחבק את גייגר אחרי הקראת הדין, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully