וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: סיכלנו ניסיון ישראלי-ערבי לחסל את סולימאני

3.10.2019 / 11:47

שירותי המודיעין במשמרות המהפכה אמרו כי הצוות שקיבל את המשימה להתנקש בחייו של מפקד כוח קודס נתפס ונעצר. סוליאמני חשף לאחרונה כי הוא ניצל מחיסול ישראלי במלחמת לבנון השנייה

עריכה: טל רזניק

איראן הודיעה היום (חמישי) כי היא סיכלה ניסיון "ישראלי-ערבי" לחסל את מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, גנראל קאסם סוליאמני. מפקד שירותי המודיעין במשמרות המהפכה, חוסיין טאיב, אמר כי הצוות שהיה אמון על המשימה נתפס ונעצר.

לדברי ראש שירותי המודיעין, המתנקשים תכננו לרכוש בית ליד קברו של אביו של סולימאני, לשאת 350 עד 500 ק"ג של חומרי נפץ, לחפור מנהרה מתחת למקום ולפוצץ אותו בזמן שהגנרל הבכיר יגיע להשתתף באזכרה כמו בכל שנה. הוא אמר כי הם תכננו להצית מלחמת דת ולייחס את ההתנקשות ל"נקמה פנימית".

טאיב אמר כי הצוות תכנן במשך שנים את ההתנקשות וכי משמרות המהפכה עקבו אחריהם גם בזמן שהם נשלחו למדינות שכנות כדי לעבור אימונים לקראת המתקפה. הוא טען כי "האויבים היו כה בטוחים ביחס למזימה שלהם", עד ששר ישראלי הכריז בגלוי על כך שישראל הולכת להתנקש בחייו של סולימאני. הוא ככל הנראה התייחס לדבריו של שר החוץ ישראל כץ, שאמר אחרי תקיפות נגד יעדים איראניים בסוריה בחודש אוגוסט כי ישראל פועלת "לעקור מהשורש" את סולימאני.

הוא לא ציין באיזו מדינה ערבית מדובר, אך איראן השיעית מצויה בסכסוך עם ערב הסעודית הסונית על ההשפעה האזורית. ריאד מאשימה את טהראן באחריות למתקפה על מתקני הנפט בשטחה בחודש שעבר, ואמרה כי היא לא שוללת תגובה צבאית. באיראן מכחישים.

קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, בכנס של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, 2 באוקטובר 2019. רויטרס
סולימאני בכנס של משמרות המהפכה, אתמול/רויטרס

סולימאני אחראי לפעילות משמרות המהפכה מחוץ לגבולות איראן, והוא מוביל את ההתבססות שלה בסוריה, בלבנון, בעיראק ובמדינות אחרות. ביום שלישי הוא חשף בריאיון נדיר שהעניק לטלוויזיה האיראנית כי במהלך מלחמת לבנון השנייה ישראל ניסתה לחסל אותו ואת מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בביירות.

סוליאמני שחזר כי בקיץ 2006, "מטוסי ריגול ישראליים טסו מעלינו באופן קבוע" ברובע הדאחייה בבירת לבנון, מעוז הארגון השיעי הפרו-איראני. לדבריו, חיזבאללה הקים חדר מצב בלב האזור עליו תצפתה ישראל ללא הפסקה.

הוא סיפר כי באחד מלילות המלחמה יצא יחד עם נסראללה ומספר 2 בחיזבאללה, עימאד מורנייה, מחדר המצב. "כשהגענו לרכב, כלי טיס בלתי מאויש כיוון עלינו", סיפר סולימאני ורמז על כוונת ישראל לחסל לפחות אחד מבין השלושה. הוא ציין כי כלי הטיס פוצץ שני בניינים באזור. מורנייה חוסל שנתיים לאחר מכן בדמשק, בפעולה שיוחסה למוסד.

עוד בוואלה!

סולימאני בריאיון נדיר: ניסו לחסל אותי ואת נסראללה בלבנון השנייה

לכתבה המלאה
כוחות צבא במצעד מחוץ לטהראן, איראן, 18 באפריל 2019. AP
מצעד של משמרות המהפכה, אפריל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully