וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרת לבנה בטקסס שירתה בשוגג בשכן השחור שלה הורשעה ברצח

2.10.2019 / 4:44

אמבר גאייר בת ה-31 טענה שהתבלבלה בין הדירות ולכן ירתה בשכן השחור שלדירתו נכנסה. עורך דינה טען כי "היא הייתה מפוחדת". התביעה מצאה כי הייתה לה היסטוריה של חוסר רגישות כלפי מיעוטים

משפטה של אמבר גאייר שוטרת לשעבר מטקסס שהורשעה בהריגה לאחר שטענה כי התבלבלה בין הדירות ולכן ירתה בשכן שלה שהיה שחור, דאלאס טקסס, 2 באוקטובר 2019. רויטרס
טענה כי השכן התעלם מהפקודות שלה. אמבר גאייר בדרך לבית המשפט, אמש/רויטרס

שוטרת לשעבר מטקסס הורשעה אתמול (שלישי) ברצח לאחר שירתה בשכן השחור שלה וטענה כי עשתה זאת משום שהתבלבלה בין דירותיהם וחשבה שהוא פורץ. הרשעתה של השוטרת הלבנה אמבר גאייר בת ה-31 התקבלה בבית המשפט בקריאות "Black lives matter". לפי החוק בטקסס, גאייר צפויה לרצות בין חמש שנות מאסר למאסר עולם.

התקרית אירעה כאשר לפני כשנה ישב בות'האם ג'ין, גבר שחור בן 26, בסלון דירתו בפרברי דאלאס שבטקסס כאשר לפתע הופיעה בדלת גאייר שכנתו וירתה בו כדור אחד בחזה. ג'ין מת זמן קצר לאחר מכן בבית החולים מפצעיו.

לדבריה של גאייר, האיש בו הבחינה בדירה שחשבה שהיא שלה "התעלם מן הפקודות המילוליות שלה". היא ירתה שני כדורים שאחד מהם פגע בג'ין, ורק לאחר שהדליקה את האור הבינה כי התבלבלה בדירה. אולם, לטענת משפחתו של ג'ין, שכנים העידו באזניהם כי גאייר דפקה על דלתו והפצירה בו לתת לה להיכנס לדירתו לפני שנכנסה, כך שלא סביר שהיא התבלבלה בדירות.

משפטה של אמבר גאייר שוטרת לשעבר מטקסס שהורשעה בהריגה לאחר שטענה כי התבלבלה בין הדירות ולכן ירתה בשכן שלה שהיה שחור, דאלאס טקסס, 2 באוקטובר 2019. רויטרס
"ניצחון לא רק עבור המשפחה". בית המשפט בו הורשעה גאייר לאחר ההכרעה, אמש/רויטרס

אמו של ג'ין, אליסון, אמרה כי בנה נהרג זמן קצר לפני יום הולדתו ה-27. "החיים שלי לא חזרו לשגרה, אני לא יכולה לישון, אני לא יכולה לאכול זה היה זמן נורא עבורי". אחותו הוסיפה כי ילדיה מפחדים מאז המקרה משוטרים.

התביעה טענה כי לגאייר הייתה הטייה גזענית נגד מיעוטים והציגה בבית המשפט הודעות מהטלפון הנייד שהעידו לדבריו על חוסר הרגישות שלה. באחת ההודעות הציעה שאולי אפשר לפזר את התהלוכה לזכר מרטין לותר קינג הבן באמצעות השימוש באלימות וגז פלפל. נגד, עורך דינה של גאייר טען כי מגיע לה עונש קל משום שהיא פעלה מתוך פחד ובלבול.

"זה ניצחון אדיר", אמר לי מריט, אחד מעורכי הדין המייצגים את משפחת ג'ין. "זה ניצחון לא רק עבור המשפחה אלא עבור כל האנשים השחורים באמריקה, וזה סימן שקורים שינויים במדינה ושוטרים יצטרכו לתת דין וחשבון על פעולותיהם ואני מאמין שזה ישנה את האופן השיטור".

במהלך המשפט נמתחה גם ביקורת חריפה כלפי התנהלות המשטרה במקרה. ימים ספורים לאחר הירי, הוציאה המשטרה צו חיפוש לדירתו של ג'ין, בסיומו פרסמה כי בדירה נמצאה כמות קטנה של מריחואנה - פרט שאינו קשור כלל לאירוע הירי. משפחתו של ההרוג אמרה בתגובה כי המשטרה מנסה להכתים את שמו. "הפשיטה על הבית היא ניסיון מגעיל להתנקש בדמות שלו אחרי שהתנקשו באדם עצמו", אמר בנג'מין קמפ, אחד מעורכי הדין המייצגים את המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully