וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינלנד: צעיר תקף בחרב את חבריו לכתה; אישה נהרגה

2.10.2019 / 2:39

החשוד במעשה, צעיר באמצע שנות ה-20 לחייו, השתמש בסיף פרשים בתקיפה במכללה בעיר קופיו שבדרום המדינה עד שנפצע מירי השוטרים. תשעה בני אדם נוספים, בני 15 עד 50, נפגעו בתקרית האלימה. הרקע למעשה עדיין אינו ברור

קולג' בעיר קופיו, פינלנד, שם אדם החל לתקוף בני אדם באמצעות חרב, 1 באוקטובר 2019. רויטרס
יותר ממחצית מהקורבנות במתקפה הן נשים. זירת התקרית/רויטרס

אישה אחת נהרגה ותשעה בני אדם נוספים נפצעו אתמול (שלישי) במכללה בעיר קופיו בדרום פינלנד לאחר שתלמיד החמוש בחרב פצח במתקפה קטלנית. לדברי המשטרה, החשוד במעשה, יליד המדינה באמצע שנות ה-20 לחייו ששמו לא פורסם, השתמש בסיף פרשים לצורך המתקפה, שאירעה בשעת צהריים. בנוסף לכך, הוא נשא גם אקדח - אך לא ברור אם נעשה בו שימוש. גם הרקע לתקרית עדיין אינו ברור.

הפצועים, בני 15 עד 50, פונו לבית החולים האוניברסיטאי, ושניים מהם נפגעו באורח קשה - אחד מהם הוא החשוד, שנפצע מירי השוטרים. לדברי אנטי הדמן, בכיר בבית החולים, יותר ממחצית מהקורבנות הן נשים. הוא הוסיף כי רוב הנפגעים נפצעו בניסיון להגן על עצמם.

בתקשורת המקומית צוטט עד ראייה, שתיאר כיצד החשוד הגיע לכיתה עם תיק גדול, הוציא ממנו את החרב ותקף את המורה. במקביל למתקפה פרצה שריפה במבנה - השוכן בתוך מרכז קניות - כתוצאה מהצתה. במשטרה לא אמרו אם החשוד במעשה הוא שעומד גם מאחורי השריפה, אולם אישרו כי בחיפוש בדירתו נמצאו פצצות.

ראש ממשלת פינלנד, אנטי רינה, גינה את המתקפה "המזעזעת", כלשונו. "ההמשלה עוקבת מקרוב אחרי המצב", הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

המדינה נהנית משיעורי פשע נמוכים ונחשבת בטוחה למדי, אך למתקפה זו קדמו ב-12 השנים האחרונות מקרי אלימות קטלניים בבתי הספר. כך, בשנת 2007 תלמיד תיכון ירה למוות בשמונה אנשים עד ששם קץ לחייו, ושנה לאחר מכן סטודנט בבית ספר מקצועי רצח ביריות אף הוא עשרה בני אדם לפני שהתאבד.

עם זאת, מקרה דומה יותר אירע בשוודיה השכנה - שם צעיר בן 21 שעטה מסכה על פניו הרג באמצעות חרב עוזר הוראה ותלמיד בבית ספר בשנת 2015. קורבנות המתקפה אז היו מהגרים, והמשטר הטענה כי הרוצח - אשר נורה למוות בעצמו - פעל ממניעים גזעניים.

עוד בוואלה!

אירוע ירי בטקסס: חמישה הרוגים, בהם אחד החשודים; 21 איש נפצעו

לכתבה המלאה
בית החולים האוניברסיטאי בעיר קופיו, פינלנד, שם אדם החל לתקוף בני אדם באמצעות חרב, 1 באוקטובר 2019. רויטרס
רוב הנפגעים נפצעו בניסיון להגן על עצמם. בית החולים האוניברסיטאי בקופיו/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • פינלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully