וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לילות טרופיים": גל החום של אירופה הגיע לסקנדינביה

בנורבגיה נרשם הושווה שיא הטמפרטורות מ-1970 עם 35.6, בצפון הרחוק של שבדיה היה חם כפי שלא היה מאז 1954 ובפינלנד מזהירים את הנהגים מפני מפגשים עם איילים המחפשים מים. מהמדינות הנורדיות ימשיך גל החום לגרינלד ויגביר את קצב המסת הקרחונים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

גל החום הקיצוני שעובר על אירופה פקד בסוף השבוע את מדינות סקנדינביה, כשבנורבגיה הושווה שיא הטמפרטורות מ-1970 עם 35.6 מעלות שנמדדו בלקספורס שבצפון המדינה. בשבדיה השכנה הורגש חום כבד בצפו הרחוק והקפוא בדרך כלל, כש-34.8 מעלות נרשמו בעיירה הקטנה מרקוסווניזה.

המטאורלוג המקומי ג'וני יורפלנד אמר כי "זו הטמפרטורה החמה ביותר בצפון הרחוק מאז 1945 והטמפרטורה השלישית החמה ביותר בכל הזמנים". מוקדם יותר השבוע חוו כמה מקומות בשבדיה "לילות טרופיים", שבמהלכם הטמפרטורות היו יותר מ-20 מעלות לאורך כל הלילה. לטענת יורפלנד, הטמפרטורות בדרום המדינה לא היו קיצוניות כל כך, על אף שהן היו מעל הממוצע.

מתרחצים בחוף הים בסנט פטרסבורג, רוסיה 27 ביולי 2019. AP
מתרחצים בחוף הים בסנט פטרסבורג, אתמול/AP

השירות המטאורולוגי בשבדיה פרסם אזהרות גם לגבי צפי למחסור במים באוגוסט ב-15 מתוך 21 המחוזות במדינה. החום הטרופי הורגש גם במדינות נורדיות אחרות והמכון המטאורולוגי בנורבגיה אמר כי היו "לילות טרופיים" ב-20 מוקדים שונים בדרום המדינה.

אזהרות מפני חום פורסמו גם בפינלנד, שבה התריעה המשטרה המקומית בפני הנהגים שעליהם להיות מודעים לאיילים שחוצים יותר ויותר כבישים בחיפוש אחר מים.

ביום חמישי אמר הארגון המטאורולוגי העולמי כי התחזיות מראות שזרמים אטמוספריים יעבירו את החום מאירופה לגרינלד, וכתוצאה מכך צפויה המסה מואצת של קרחונים וטמפרטורות גבוהות במיוחד. לפי מדענים מהמכון המטאורולוגי הדני, התחזיות מראות כי המסת הקרח מתקרבת לשיא שנרשם ב-2012.

עוד בוואלה!

שיאי חום בגרמניה, הולנד ובלגיה; בצרפת חוששים שנוטרדאם תקרוס

לכתבה המלאה
ילדה עם מטריה עומדת תחת ממטרי מים במהלך גל חום בוינה, אוסטריה, 23.07.2019. רויטרס
ילדה עם מטריה מצטננת מהחום הכבד בווינה, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully