וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל חום קיצוני באלסקה: "מעדיפה ללכת יחפה כי חם עם נעליים"

תושבי המדינה, שחלקה נמצא בחוג הארקטי, חווים מזג אוויר חריג בימים האחרונים ושיאי חום חדשים נרשמו לאורך כל האזור הדרומי במדינה. בעיר אנקורג' נרשם רף חום חדש - 32 מעלות, כשהשיא הקודם היה כ-29 מעלות. מומחים אומרים כי הסיבה היא "כיפת חום" מעל האזור הדרומי

מתרחצים באלסקה תחת החום הכבד במדינה. 04 ביוני 2019. AP
האזור הדרומי תחת "כיפת חום". מתרחצים באלסקה תחת גל החום הכבד/AP

התושבים באלסקה שבארצות הברית חווים בימים האחרונים גל חם קיצוני, יחסית לאלה שהיו במדינה בעבר, ובאזורים רבים נרשמו שיאי טמפרטורות חדשים. ביום חמישי האחרון נקבע בשדה התעופה באנקורג', העיר הגדולה ביותר באלסקה, שיא חום חדש של 32 מעלות. השיא הקודם בעיר עמד על 29.4 מעלות ונקבע בשנת 1969, כך לפי המכון המטאורולוגי הלאומי. נוסף לכך, מקומות נוספים בדרום אלסקה חוו רף חום דומה ושיאים נרשמו לאורך כל האזור הדרומי במדינה. מומחים אומרים כי מזג האוויר הלא רגיל נגרם כתוצאה מ"כיפת חום" שמרחפת מעל אזור הדרומי במדינה.

בשל העובדה כי גל החום צפוי להימשך בימים הקרובים, השירות המטאורולוגי הלאומי דוחק באזרחים לשתות יותר מים כדי לא להישאר מיובשים, להסתתר בצל וללבוש בגדים קלים. לאורך ההיסטוריה, הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה בכל מדינת אלסקה הייתה כמעט 38 מעלות, בשנת 1915 בפורט יוקון.

עוד בוואלה! NEWS:
"ערכית וצנועה": חברת הגבעטרון נהרגה בתאונת דרכים בעמק יזרעאל
האש הוצתה בחצר - ובני המשפחה נמלטו: חקירת השריפה בגן בראש העין
בכיר איראני: על בריטניה לפחד מהתגובה שלנו להשתלטות על המכלית

אדם שוכב על הדשא באלסקה תחת החום הכבד במדינה. 04 ביוני 2019. AP
"חם מידי עבור נעליים". אזרח באלסקה משתזף תחת החום הכבד/AP

שון קינג, יליד אנקורג' שבדרום המדינה, אמר כי הוא אף פעם לא נתקל במזג אוויר חם כזה. בתו הקטנה, טסה, אמרה לעיתונאים כי כשאביה הציע לה ללכת לדוג, היא אמרה כי היא רוצה ללכת יחפה מפני ש"חם מדי עבור נעליים".

בחודש מאי האחרון, אמרו מדענים כי שינוי האקלים הקיצוני הביא למותם של אלפי תוכי-ים במדינה. לדבריהם, הציפורים גוועו ברעב למוות מפני שהדגים שהם אוכלים "היגרו" צפונה עם עליית הטמפרטורות בים. עוד אמרו כי ההתחממות הדרמטית שאלסקה חווה בשנים האחרונות קשורה בחלקה גם להתחממות האוקיינוס הארקטי, תהליך שגרם להרס בקהילות המקומיות, אצל חיות הבר ובכלכלת המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully