וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: על בריטניה לפחד מהתגובה שלנו להשתלטות על המכלית

6.7.2019 / 12:51

חבר מועצת המומחים של הרפובליקה האסלאמית הזהיר את הממלכה המאוחדת לאחר מעצר מכלית הנפט במפרץ גיברלטר. במקביל, איראן הכחישה דיווחים לפיהם תפסה כלי שיט הנושא את דגל הממלכה המאוחדת במפרץ הפרסי. בריטניה: נמצאים בקשר עם המכלית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מוחמד עלי מוסאווי ג'זאיירי, חבר במועצת המומחים של איראן, הזהיר היום (שבת) את בריטניה מפני התגובה של טהראן על ההשתלטות על מכלית הנפט במפרץ גיברלטר. ג'זאיירי אמר כי "אני פתוח לומר שבריטניה צריכה לפתח מהתגובה של איראן על ההשתלטות הבלתי חוקית על מכלית הנפט".

במקביל, איראן הכחישה דיווחים על תפיסת מכלית נפט בריטית במפרץ הפרסי, וכינתה אותם "מפוברקים". לפי פרסומים בטוויטר, המכלית "פסיפיק וויאג'ר", הנושאת את דגל בריטניה, עצרה בשטח המפרץ הפרסי. בכיר בארגון הסחר הימי של הממלכה המאוחדת אמר כי הם נמצאים בקשר עם כלי השיט, שלטענתו הפסיק לשוט במסגרת הליך סטנדרטי.

אתמול החליט בית המשפט בגיברלטר כי המכלית תישאר בידי הטריטוריה הבריטית במשך 14 ימים נוספים, לאחר שנחתים בריטיים השתלטו עליה ביום חמישי האחרון. זאת בחשד שניסתה להעביר נפט מאיראן לסוריה, תוך הפרת הסנקציות שלה איחוד האירופי.

לקריאה נוספת בנושא
למרות איומי איראן: מכלית הנפט תישאר בידי גיברלטר
איראן זועמת: ההשתלטות על המכלית היא מהלך הרסני, יגביר את המתיחות
איראן: ארה"ב לא תקפה כי היא מפחדת מהעוצמה הצבאית שלנו

מכלית שנתפסה על ידי הרשויות של גיברלטר, 4 ביולי 2019. רויטרס
"השתלטות בלתי חוקית". מכלית הנפט "גרייס 1"/רויטרס

המהלך עורר זעם מצד טהראן שדרשה מבריטניה לשחרר מיד את הספינה ואף האשימה אותה כי פעלה בשליחות ארצות הברית. שגריר בריטניה באיראן, רוב מקייר, זומן לשיחה במהלכה הבהיר לו בכיר במשרד החוץ כי המהלך "בלתי מקובל". בהצהרה מטעם המשרד נמסר כי הבכיר "קרא לשחרורה המידי של מכלית הנפט, בהינתן כי היא נעצרה לבקשת ארצות הברית, על בסיס מידע שקיבלה".

מזכיר המועצה האיראנית לאבטחת אינטרס המשטר, מוחסן רזאי, הזהיר כי אם הממלכה המאוחדת לא תשחרר את כלי השיט, הרפובליקה האסלאמית תיאלץ לנקוט בפעולות נגד כלי שיט בריטיים. לדבריו, "אם בריטניה לא תשחרר את מכלית הנפט האיראנית, הרשויות הרלוונטיות יהיו מחויבות להגיב בפעולות הדדיות ולהשתלט על מכלית נפט בריטית".

איראן מספקת נפט לכוחותיה בסוריה, למרות הסנקציות נגד ממשל אסד. בשנה שעברה נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, החל להשית עיצומים על איראן עצמה, עם פרישתו מהסכם הגרעין בו הובטחה לטהראן גישה למסחר העולמי בתמורה לריסון תכנית הגרעין שלה. סנקציות אלו הוחרפו מאז חודש מאי האחרון, והפכו את שוק הנפט ברפובליקה האסלאמית נואש ללקוחות חלופים. איראן הפכה לתלויה בצי המכליות שלה להעביר כל כמות נפט שתוכל למכור וכן לאגור כל תפוקה שלא נמכרה.

(עדכון ראשון: 12:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully