וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאי חום בגרמניה, הולנד ובלגיה; בצרפת חוששים שנוטרדאם תקרוס

יותר מ-40 מעלות נמדדו במדינות הקרירות בדרך כלל ובפריז - שבה נרשם חום היסטורי של 42.6 מעלות - פועלים ליצוב הקתדרלה שכמעט שנשרפה כליל ועלולה להתמוטט בשל המים הרבים הספוגים בה. "זה יותר מדי עבורנו"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הטמפרטורות בפריז הגיעו לשיא של כל הזמנים, עם 42.6 מעלות, ובצפון צרפת פרסמו הרשויות אזהרת "קוד אדום", הגבוהה ביותר. בינתיים, נשברו שיאים גם בבלגיה (41.8), גרמניה (41.5), לוקסמבורג (40.8) והולנד (40.7). בבריטניה נמדדו 38.1 מעלות, היום החם ביותר אי-פעם ביולי, שגרם להאטת מהירות הרכבות בשל התחממות המסילות.

לקריאה נוספת בנושא
"הולך להיות רע במיוחד": גל חום קיצוני מאיים על ארה"ב וקנדה

אדם מצטנן במזרקה בבריסל, בלגיה, 24 ביולי 2019. AP
אדם מצטנן במזרקה בבריסל, אתמול/AP

בצרפת דווח על חמישה מקרי מוות שייתכן שקשורים לגל החום. המדינה עדיין נמצאת בטראומה מגל החום ב-2003, אז מתו כ-15 אלף איש. בנוסף לכך, הרשויות בפריז מזהירות כי הטמפרטורות עלולות להוביל להתמוטטות קתדרלת נוטרה דאם ששרדה בקושי את השריפה מאפריל.

פיליפ וילנוב, הארכיטקט הראשי של העתיקות בצרפת, אמר כי היסודות של המבנה עדיין מלאים במים וכי מומחים ממשיכים לעבוד כדי לייצב את הקתדרלה בטרם עבודות השיפוץ יתחדשו. "זה יותר מדי עבורנו", אמר סבן שנק, פועל בן 29 מגרמניה המבקר בפריז. "אנחנו לא מצפים למחר, אבל לא שינינו את התכניות שלנו".

עוד בוואלה!

צרפת נמסה, "קוד אדום" בבלגיה: גל חום נוסף מכה באירופה

לכתבה המלאה
אנשים מתקררים במזרקה ליד מוזיאון הלובר, פריז, צרפת, 24 ביולי 2019. AP
אנשים מתקררים במזרקה ליד מוזיאון הלובר/AP

יוני האחרון היה החם ביותר אי-פעם, כששיאי טמפרטורות נמדדו בצרפת ובמדינות נוספות ביבשת, בהן גרמניה ופולין. מומחים אומרים כי גלי החום יהיו תכופים יותר לאור משבר האקלים, והנתונים מראים כי הטמפרטורה הממוצעת באירופה עלתה במעלה מאז תחילת העידן התעשייתי במאה ה-19. כל חמש הקיצים החמים ביותר באירופה מאז 1500 היו במאה ה-21 הנוכחית.

(עדכון ראשון: 12:27)

ילד משחק במזרקה בברלין, גרמניה, 24 ביולי 2019. AP
ילד משחק במזרקה בברלין/AP
דב קוטב בגן חיות בעיר גלזנקירכן, גרמניה, 24 ביולי 2019. AP
דב קוטב בגן חיות בעיר גלזנקירכן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully