וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הולך להיות רע במיוחד": גל חום קיצוני מאיים על ארה"ב וקנדה

200 מיליון בני אדם לאורך החוף המזרחי והמערב התיכון יבלו את סוף השבוע כשהמעלות יהיו גבוהות מזה שנים. ראש עיריית ניו יורק הפציר בתושבים לא לצאת מהבתים ולהישאר רגועים. ברקע שינויי האקלים חודש יוני הוכרז כחם ביותר בכל העולם

אנשים מתחת למזרקות בסוף השבוע החם בבוסטון. 19 ביולי 2019. רויטרס
תושבי בוסטון שוטפים את עצמם מתחת למזרקות בעקבות גל החום הקיצוני/רויטרס

חום קיצוני הכה ברחבי ארצות הברית, כשמטאורולוגים במדינה הזהירו כי הטמפרטורות אמורות להגיע לשיא במהלך סוף השבוע. תנאי מזג האוויר החריג יכולים להשפיע על 200 מיליון אזרחים בערים הגדולות כמו ניו יורק, וושינגטון ובוסטון בחוף המזרחי ואף במערב התיכון ובקנדה. במקומות מסוימים הטמפרטורות יגיעו ליותר מ-38 מעלות.

מומחים מקשרים את גלי החום התכופים לשינויי האקלים שמתרחש בשנים האחרונות. על פי הנתונים החדשים עולה כי זה החודש יוני החם ביותר בכל העולם. מוקדם יותר החודש באלסקה, חלק מהחוג הארקטי, נרשמו שיאי טמפרטורות חדשים.

גל החום פגע באזור המשתרך מהמישורים המרכזיים של קולורדו וקנזס ועד האגמים הגדולים בצפון-מערב ארצות הברית, והטמפרטורות עולות גם ברוב האזורים בצד המערבי. השירות המטאורולוגי במדינה פרסם מפה ובה כל האזורים שהושפעו מגל החום ואף הזהיר כי "מזג האוויר המעורפל, החם והלח יימשך עד סוף השבוע. תהיו חכמים ותישארו רגועים".

ילדה מתרחצת תחת המזרקה בסוף השבוע החם בבוסטון. 19 ביולי 2019. רויטרס
אפשר להרגיש חם כמו בעמק המוות של קליפורניה. ילדה במזרקות בבוסטון בעקבות גל החום/רויטרס

ראש העיר של ניו יורק, ביל דה בלאזיו הכריז על מצב חירום מקומי בעקבות החום הקיצוני בעיר. בסרטון שהעלה לטוויטר אמר כי "גל החום שיגיע בימים הקרובים, הוא דבר רציני. בימים שבת וראשון הולך להיות רע במיוחד". בנוסף לכך, הפציר ראש העיר בתושביו לעקוב אחרי המצב ולא לצאת החוצה בחום הקיצוני. צעדים דומים ננקטו בדטרויט ובערים אחרות.

בקנדה הוצאו אזהרות לאזורים שעלולים להיפגע מהחום הקיצוני. במהלך שעות היום בטורונטו מזג האוויר ירגיש כמו 40 מעלות חום, כשגם הלחות נלקחת בחשבון. כמו כן צפויות גם סופות רעמים חמורות.

מטאורולוגים בארצות הברית צופים כי גלי החום צפויים להימשך עד סוף השבוע, ובכמה ערים עשויות לפגוש בטמפרטורות הגבוהות ביותר שלהן מזה שנים. מזג האוויר ירגיש חם כמו בעמק המוות של קליפורניה - אזור מדברי הידוע בחום הקיצוני שלו. עם זאת, בתחילת שבוע הבא צפויה התקררות משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully