וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריכת האלכוהול ברוסיה צנחה ב-43% - ותוחלת החיים בעלייה

ארגון הבריאות העולמי פרסם דוח שמצא כי חלה ירידה בצריכת האלכוהול והטבק ברוסיה ברקע ההנחיות שקידם פוטין לאיסור מכירת משקאות חריפים בחנויות אחרי השעה 23:00. תוחלת החיים הממוצעת לגבר עלתה ל-68 שנים, לאחר שבשנות ה-90 הסתכמה ב-57 שנים בלבד

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לוקח משקה במהלך טקס בקרמלין שבמוסקבה ב-20 באפריל 2016. AP
מנהיג מדיניות קשיחה ואורח חיים בריא. פוטין עם משקה בידו, ב-2016/AP

לאזרחי רוסיה עדיין יש תדמית של שתיינים כבדים, אך דוח של ארגון הבריאות העולמי שפורסם היום (שלישי) הראה כי צריכת האלכוהול דווקא צנחה ב-43% מאז 2003.

ארגון הבריאות קושר את הירידה בצריכה בצעדים שנקט נשיא רוסיה חובב הספורט, ולדימיר פוטין הכוללים מדיניות קשיחה יותר כלפי מכירת אלכוהול כמו גם קידום אורח חיים בריא. מדיניותו של פוטין החילה איסור על מכירת אלכוהול בחנויות אחרי השעה 23:00, העלתה את מחיר האלכוהול והפסיקה שידור פרסומות המעודדות צריכה.

"רוסיה דורגה במשך שנים כאחת מהמדינות עם צריכת האלכוהול הגבוהה ביותר בעולם" - כך נכתב בדוח, בנוסף לעובדה כי האלכוהול היווה גורם עיקרי לתמותה בשנות ה-90. "עם זאת, בשנים האחרונות המגמה השתנתה", נכתב. ממצאי דוחות קודמים של הארגון הראו כי אזרחי רוסיה הבוגרים צורכים פחות אלכוהול בממוצע בהשוואה לעמיתיהם מצרפת ומגרמניה.

וודקה. AP
גורם מרכזי לתמותה בשנות ה-90. וודקה/AP

המחקר שפורסם בדוח מעיד על ירידה של 43% בצריכת האלכוהול לאדם משנת 2003 ועד לשנת 2016, המתכתבת עם ירידה כללית בצריכת אלכוהול. כותב הדוח טען כי הירידה בצריכה הובילה לעלייה בתוחלת החיים במדינה; נשים בממוצע עד גיל 78 וגברים בממוצע עד גיל 68. בשנות ה-90, תוחלת חיי הגבר עמדה על 57 שנים בלבד.

מנהיג ברית המועצות לשעבר, מיכאיל גורבצ'וב הוביל קמפיין נגד אלכוהול עם איסורים חלקיים, שהשרישו ירידה בצריכה בין שנות ה-80 וה-90. לאחר נפילת ברית המועצות, צריכת האלכוהול עלתה באופן מאסיבי והמשיכה עד לשנות ה-2000.

נוסף לכך, מוסקבה פתחה בשבוע שעבר במדיניות נגד צריכת טבק, על ידי איסור עישון גם במרפסות פרטיות. השימוש בטבק צנח בין השנים 2009 עד 2016 כך שפחות מ-30% מאוכלוסיית הרוסים מעשנים. נתונים אלו נאספו באמצעות סקר עדכני הנוגע לצריכת טבק בקרב בוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully