וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר שנעדר במצרים וחזר מזהיר: התרחקו מכיכר תחריר בקהיר

1.10.2019 / 10:37

אביב סלובודקין, ששב לארץ לאחר עשרה ימים שבהם נעדר במצרים, פרסם פוסט בפייסבוק בו הוא מזהיר ישראלים שלא להגיע לכיכר המפורסמת. בימים האחרונים אזור הכיכר סוער בעקבות הפגנות מחאה נגד שלטונו של נשיא מצרים א-סיסי

צילום: רויטרס

אביב סלובודקין בן ה-26 שאותר ביום ראשון האחרון לאחר שנעדר במצרים, פרסם היום (שלישי) אזהרה לישראלים שלא להגיע לכיכר תחריר בקהיר. בפסט שפרסם סלובודקין בפייסבוק, כתב "המלצה שלי, תתרחקו בחודשים הקרובים מכיכר תחריר וגם מרדיוס קילומטר מהכיכר בכל ימות השבוע ושעות היום". סלובודקין לא הוסיף או פירט על מהות ההמלצה.

בשבוע שעבר פרצו ברחבי המדינה הפגנות מחאה נגד שלטונו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי. אלפי מפגינים בערים השונות במצרים יצאו להפגין וקראו בין היתר את הסיסמה "העם רוצה להפיל את המשטר", ששימשה מפגינים בהפגנות האביב הערבי, ו"לך סיסי, לך". בקהיר החלו ההפגנות בתום משחק כדורגל בין הקבוצות המרכזיות אל-אהלי וזמאלק. ההפגנות שמתקיימות מאז בכל יופם בכיכר, הגדילו מאוד את כוחות הביטחון המוצבים בבירה, ואף הגבירה את מידת המתח בעיר.

הפגנות בקהיר נגד נשיא מצרים, א-סיסי 21 בספטמבר 2019. רויטרס
הפגנות בכיכר תחריר, בשבוע שעבר/רויטרס

המחאה, שאורגנה ברשתות החברתיות, הוצתה בעקבות פרסומים של איש עסקים גולה בשם מוחמד עלי, על שחיתות בשורות השלטון והצבא, שמחזיק בסמכויות רבות תחת הנהגתו של א-סיסי. הנשיא בעצמו לא התרגש מהמחאה נגדו, לפחות באפן מוצהר. "אין סיבה לדאגה", אמר א-סיסי בתגובה להתפשטות ההפגנות נגדו. "מצרים היא מדינה חזקה הודות למצרים", הוא הוסיף שיש מי שמנסים להכשיל את מצרים, אך הם "לא יצליחו הודות למודעות של האנשים".

בשלב זה לא ידועים פרטים רבים על האירועים שהובילו לעשרת הימים שעברו מאז שאבד עמו הקשר במהלך הטיול שערך בקהיר. בתקופה בה נעדר טיפל משרד החוץ בנושא, והודיע כי המחלקה לישראלים בחו"ל עוקבת יחד עם הקונסול בקהיר אחר ההתפתחויות. "מכירים את הפרטים ובודקים מול הגורמים הרלוונטיים במקום", נמסר ממשרד החוץ.

עם היעדרו, פרסמה אחותו מרינה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, שבו ביקשה סיוע בחיפושים אחריו. "אחי מטייל עכשיו במצרים ולא יצר איתנו קשר כבר 5 ימים. פעם אחרונה דיבר איתנו ביום א', אז היה ב-Farfara. על פי הידוע לנו, תכנן להמשיך לסיני". היום, כמה ימים לאחר שפורסם הפוסט, הוא אותר. בני משפחתו ביקשו להודות לכל המסייעים. "קיבלנו בשורות טובות", אמר ייבגני אביו. "תודה רבה לכל מי שעזר".

עוד בוואלה!

10 ימים לאחר שנותק עמו הקשר: אותר הצעיר הישראלי שנעדר במצרים

לכתבה המלאה
אביב סלובודקין, נעדר בסיני. באדיבות המשפחה
"רדיוס קילומטר מהכיכר". סלובודקין/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully