וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זאת רק ההתחלה": מאות אלפים השתתפו בצעדת האקלים במונטריאול

בכל רחבי העולם הצטרפו תלמידים ליוזמת "ימי שישי למען העתיד" של האקטיביסטית השבדית הצעירה גרטה טונברג. במונטריאול הגיעה כמות המשתתפים לשיא והרשויות דיווחו על כ-315 אלף משתתפים. "למה ללמוד בבית הספר כשההישרדות של האנושות כולה מוטלת בספק?", אמרה מפגינה

צילום: רויטרס

מאות אלפי אנשים השתתפו אתמול (שישי) בצעדת האקלים במונטריאול קנדה והצטרפו למיליוני האנשים ברחבי העולם שלוקחים חלק בשביתה בהשראת האקטיביסטית הצעירה גרתה טונברג. הצעדה היא חלק מהמחאה העולמית שמובילה טונברג שהתחילה מיוזמת "ימי שישי למען העתיד", במסגרתה לא מגיעים צעירים ללימודים ויוצאים להפגין בעד מודעות לנושאים סביבתיים. "ההפגנה היא לא הסיום היא רק ההתחלה", אמרה טונברג במהלך הצעדה.

מארגני המחאה במונטריאול אמרו כי כחצי מיליון בני אדם התאספו במרכז העיר, בעוד שהרשויות המקומיות וכלי התקשורת טענו כי מדובר ב-315 אלף משתתפים. לפי מספרים אלה המחאה במונטריאול היא הגדולה ביותר שאירעה עד כה בעולם ושווה בכמות המשתתפים רק לצעדת האקלים בניו יורק ב-2014 בה לקחו חלק 310 אלף אנשים. "זה מרגש מאוד לראות את כולכם, כל מי שנחוש לצעוד ולשבות", אמרה טונברג לכתבים.

בתי ספר, קולג'ים ואוניברסיטאות בעיר השעו את הלימודים במהלך היום והעירייה יחד עם חלק מהעסקים בעיר, עודדה את עובדיה לקחת יום חופש. כמו כן התחבורה הציבורית לאירוע הייתה גם היא בחינם. לאה לראדו סטודנטית בת 21 שעזרה לארגן את הצעדה, אמרה כי היא מקווה שזה יוכיח כמה חשוב לנקוט בפעולות כדי למזער את הנזק לסביבה. "למה שנלמד או נצא לעבוד כשההישרדות של המין האנושי וכדור הארץ כולו מוטלת בספק?", אמרה לרדו.

צעדת האקלים במוטריאול קנדה, 27 הסםטמבר 2019. רויטרס
"אל תהרגו את כדור הארץ". מפגינים בצעדת האקלים במונטריאול/רויטרס

בצעדה השתתפו מפגינים מכל הגילאים ובכללם גם רון וסו אלוורד, אקטיביסטים ותיקים בני 70 שאמרו שהעניין הציבורי בנושאים סביבתיים "עולה ויורד בהתאם לאירועי היום, כמו הגעתה של גרתה למשל". סו הוסיפה כי הבעיה האמיתית נשארת, "איך נגייס את הפוליטיקאים ונגרום להם לפעול? כל המערכת צריכה להשתנות".

המחאה שהוציאה מאות אלפים לרחובות העיר, התקיימה בזמן שהמדינה נמצאת בלב מערכת הבחירות. מנהיגי כל המפלגות בקנדה מלבד מנהיג המפלגה השמרנית השתתפו בצעדה, ובכללם ראש הממשלה הליברלי ג'סטין טרודו ומנהיגת המפלגה הירוקה אליזבת מארי. בשבוע שקדם לצעדה שלט הנושא הסביבתי בקמפיין הבחירות של כל המפלגות.

עם זאת, אחת הדרישות של המוחים אמש, הייתה למנוע את הקמתו של צינור נפט חדש שיחצה את המדינה, יוזמה שנתמכת על ידי ליברלים ושמרנים והייתה המקור לאחת ההסתבכויות הפוליטיות של הנשיא טרודו לאחרונה.

התנועה העולמית שיצרה טונברג דורשת ממנהיגי העולם לאמץ מדיניות חדשה שתתמודד עם משבר האקלים ובשבוע שעבר היא התדפקה גם על דלתות האו"ם, כשמליונים צעדו בניו יורק וטונברג עצמה אף נאמה בעצרת הכללית של האו"ם שהתכנסה לדון בנושא משבר האקלים.

עוד בוואלה!

ממשפט הולילנד לתיקי נתניהו: הבכירה בפרקליטות שמינויה עורר סערה

לכתבה המלאה
גרטה טונברג בפגישה עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו במהלך צעדת האקלים במונטריאול, 27 הסםטמבר 2019. רויטרס
"ההפגנה היא לא הסיום היא רק ההתחלה". טונברג בפגישה עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו/רויטרס
גרטה טונברג נואמת בצעדת האקלים במוטריאול קנדה, 27 הסםטמבר 2019. רויטרס
"כל המערכת צריכה להשתנות". טונברג נואמת בפני משתתפי הצעדה במונטריאול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully