וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יותר חשוב מכל מה שאפשר לראות": משבר האקלים הגיע לפסטיבל ונציה

8.9.2019 / 4:34

כ-300 מפגינים השתלטו על השטיח האדום ביומו האחרון של פסטיבל הסרטים, בסמוך למתחם המרכזי שלו. "למשבר האקלים אין גבולות. מדוע עלינו לעצור בגבול כלשהו ולדאוג רק לבעיות המקומיות שיש לנו בבית?", אמרה אחת המפגינות

צילום: רויטרס

מאות מפגינים מחו אתמול - ביומו האחרון של פסטיבל ונציה - בקריאה לפעול בעניין שינויי האקלים ולאסור על ספינות תענוגות להיכנס אל העיר. כ-300 המפגינים התכנסו בסמוך למתחם המרכזי של הפסטיבל והשתלטו על השטיח האדום, עליו צעדו בימים האחרונים שמות כמו בראד פיט, סקרלט ג'והנסון וחואקין פניקס, קראו קריאות ונשאו שלטים שעליהם נכתב: "ביתנו עולה באש" ו-"לא לספינות תענוגות", כשהם מוקפים בידי שוטרים.

המפגינים השתייכו לקבוצות איטלקיות וזרות כאחד, אשר לקחו חלק בכנס בנושא משבר האקלים שהתרחש אף הוא במקביל לפסטיבל. "ביקשנו לעסוק בנושא של משבר האקלים. אנחנו חושבים שזה יותר חשוב מכל דבר שאפשר לראות בעולם היום", אמרה צ'יארה בוראטי, חברת הוועד הונציאני נגד ספינות תענוגות.

פעילי אקלים מפגינים על השטיח האדום בפסטיבל ונציה, 7 בפסטמבר 2019. רויטרס
"ביתנו עולה באש". המפגינים בוונציה, אתמול/רויטרס

המפגינים הגיעו למתחם הפסטיבל בשעות הבוקר המוקדמות, ועזבו בשעות הצהריים ללא עימותים כלשהם עם המשטרה. כאמור, המחאה התקיימה במהלך יום משמעותי במיוחד בפסטיבל הסרטים, אשר בסיומו נערך טקס חלוקת הפרסים - ובהם אריה הזהב, אשר ניתן לסרט "ג'וקר" בכיכובו של חואקין פניקס.

"למשבר האקלים אין גבולות. מדוע עלינו לעצור בגבול כלשהו ולדאוג רק לבעיות המקומיות שיש לנו בבית?", אמרה אחת המפגינות, סינה רייש מגרמניה. "אנחנו מוכרחים לראות שהמאבקים קשורים זה לזה".

עוד בוואלה!

היסטוריה: "ג'וקר" זכה באריה הזהב בפסטיבל ונציה

לכתבה המלאה
"הטבע לא יגן על עצמו": פעילי אקלים מפגינים על השטיח האדום בפסטיבל ונציה, 7 בפסטמבר 2019. רויטרס
"הטבע לא יגן על עצמו". המפגינים בוונציה, אתמול/רויטרס

צ'יאטרי הוסיפה כי היא ושאר המוחים מקווים שסלבריטאים יתמכו במאבקם. מי שאכן עשו זאת הם הזמר מיק ג'אגר והשחקן הוותיק דונלד סאת'רלנד, המקדמים בעצמם מותחן המשתתף בפסטיבל הסרטים. "אני שמח שהם עושים את זה כי הם אלה שיירשו את הפלנטה", אמר ג'אגר במסיבת עיתונאים. "אנחנו נמצאים במצב מורכב כרגע, במיוחד בארצות הברית היכן שכל נושא הפיקוח הסביבתי... מוחזר לאחור על ידי הממשל הנוכחי, עד כדי כך שהדברים יימחקו. אני שמח שלאנשים אכפת כל כך בנוגע לזה שהם רוצים למחות בכל מקום, בין אם זה על השטיח האדום או במקום אחר", הוסיף.

סאת'רלנד אמר כי על המפגינים "להיאבק חזק יותר" וכן "לקבל כמה תמיכה שהם יכולים", והוסיף כי גם הפעילים למען מהגרים זקוקים לגיבוי. "כשאתה בגילי, 85 שנה, ויש לך ילדים ונכדים - לא תשאיר להם דבר אם לא נצביע נגד האנשים שיושבים במשרדים בברזיל, וושינגטון ולונדון. הם הורסים את העולם", אמר, אנחנו תרמנו להרס שלו, אך הם מבטיחים זאת".

פעילי אקלים מפגינים על השטיח האדום בפסטיבל ונציה, 7 בפסטמבר 2019. רויטרס
המפגינים הגיעו למתחם בשעות הבוקר, ועזבו בשעות הצהריים מבלי להתעמת עם המשטרה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully