וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסלנד ערכה הלוויה לקרחון שנמס: "מותו הוא אזהרה לכולנו"

19.8.2019 / 14:34

כמאה אנשים טיפסו במשך שעתיים לפסגת הר געש, והשקיפו על המקום שבו ניצב בעבר הקרחון אוקיוקול. מומחה מקומי הזהיר כי בעוד 200 שנה לא יישאר קרח באי. "אין לנו זמן לבזבז"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

זאת הייתה הלוויה של קרחון. עם שירים, דקות דומיה ונאומים פוליטיים לגבי הצורך הדחוף להיאבק בשינויי האקלים, גורמים רשמיים באיסלנד, פעילים למען הסביבה ואחרים אמרו שלום למה שהיה בעבר קרחון.

הגיאולוג המקומי אודור סיגורדסון הכריז כי הקרחון אוקיוקול נכחד לפני כעשור, אך אתמול הוא הביא תעודת פטירה לצורך הטקס שנעשה עבור כלי התקשורת. זה היה הקרחון הראשון שנעלם באיסלנד, אבל סיגורדסון הזהיר כי בתוך 200 שנה ייעלם כל הקרח באי.

אחרי שכמאה איש טיפסו במשך כשעתיים לפסגה של הר געש, הילדים הציבו שלט זיכרון לקרחון, שעכשיו מכונה רק "אוק", אחרי שהוחסרה ממנו המילה המקומית לקרחון.

הלוויה לקרחון שנמס, איסלנד, 18 באוגוסט 2019. AP
פוליטיקאים ופעילים השתתפו בהלוויה. פסגת הר הגעש, אתמול/AP

הקרחון השתרע לאורך של 15 ק"מ, והתושבים נזכרו בשתיית המים הטהורים שלו במשך אלפי שנים. "מותו הסמלי של הקרחון הוא אזהרה לכולנו, אנחנו צריכים לפעול", אמרה נשיאת אירלנד לשעבר מרי רובינסון.

"אנחנו רואים את השלכות משבר האקלים", אמרה ראשת ממשלת איסלנד קתרין יקובסדוטיר. "אין לנו זמן לבזבז". היא אמרה כי היא תשים בעדיפות ראשונה את סוגיית שינויי האקלים בפגישה שתתקיים מחר בין מנהיגי המדינות הנורדיות לבין קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בבירת איסלנד.

"אני יודעת שהנכדים שלי ישאלו אותי יום אחד מדוע לא עשיתי מספיק", אמרה גונהילדור הולגרימסדוטיר, בת 17.

שלט הזיכרון, שציין את רמת פליטת הפחמן הדו-חמצני, נשא גם מסר לעתיד: "הגלעד הזה הוא כדי להכיר בכך שאנחנו יודעים מה קורה ומה אנחנו צריכים לעשות. רק אתם תדעו אם הצלחנו".

עוד בוואלה!

שיר אחד של ג'סטין ביבר מאיים להרוס אתר טבע באיסלנד

לכתבה המלאה
הלוויה לקרחון שנמס, איסלנד, 18 באוגוסט 2019. AP
הלוויה לקרחון שנמס, איסלנד, 18 באוגוסט 2019/AP
הלוויה לקרחון שנמס, איסלנד, 18 באוגוסט 2019. AP
הלוויה לקרחון שנמס, איסלנד, 18 באוגוסט 2019/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully