וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין עוד כוכב": כארבעה מיליון בכל העולם שבתו במחאה על משבר האקלים

20.9.2019 / 23:17

המחאה שהתחילה תלמידת תיכון בשבדיה סחפה רבים בערים הגדולות בעולם. הם נשאו שלטי ענק וקראו למנהיגי העולם למנוע "אסון סביבתי". מרבית המפגינים - תלמידי תיכון. "זה העתיד של כל הדור שלי וכל הדורות שיגיעו אחרינו"

כארבעה מיליון תלמידים ועובדים יצאו היום (שישי) מבתי הספר, האוניברסיטאות והמשרדים לצעדה ברחובות בריסל, ניו-יורק, סידני ועוד עשרות ערים בעולם בדרישה מהמנהיגים לפתור את משבר האקלים לפני שהוא הופך לאסון סביבתי. "זה נוגע לעתיד שלי, ולא רק שלי - העתיד של כל הדור שלי וכל הדורות שיגיעו אחרינו", אמר היום טריסטאן ואנקליף בן ה-16 שהיה אחד מ-15 אלף המפגינים שצעדו במרכז בריסל שבבלגיה.
 
המחאה בנושא שאומצה בכ-150 מדינות ברחבי העולם, באה בעקבות פעילותה של גרטה טונברג, האקטיביסטית בת ה-16 משבדיה, שהפסיקה את לימודי התיכון בדצמבר האחרון והקימה תנועת עולמית נגד הרס הסביבה ושינויי האקלים."היא כמו אייקון עבור הדור שלנו" אמרה פיאמה קוצ'ריין בת ה-17, שהפגינה מול מטה האו"ם בניו יורק.

גרטה טונברג, תלמידת בית ספר תיכון בשבדיה - שהקימה תנועה בינלאומית נגד הרס הסביבה ושינויי האקלים, 16 מרץ 2019. רויטרס
גל הפגנות הודות לפעילה סביבתית אחת. גרטה טונברג/רויטרס

במרץ האחרון המליצו שלושה חברי פרלמנט בנורבגיה על טונברג לקבלת פרס נובל לשלום. לאחר שעודדה מחאות בכל רחבי העולם, רגע השיא במסעה של טונברג מסביב לעולם יתרחש בשבוע הבא, במהלך העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, שתתמקד השנה בשינויי האקלים. בעצרת ישתתפו מנהיגים מכל העולם.

מול מטה האו"ם בכיכר פולי בניו יורק, הפגינו היום תלמידים ששובתים מלימודיהם מדי יום שישי, כבר מעל לחצי שנה. אחת המפגינות אלכסנדריה וולסינור בת ה-14, העידה כי הגיעה להפגנות מדי יום שישי מאז חודש דצמבר, עם תחילת המאבק של טונברג. "אנחנו קוראים למבוגרים לגבות אותנו בשביתות", אמרה הנערה. "אנחנו זקוקים לכולם, כדי לומר למנהיגים בעצרת שהם מוכרחים לפעול".

צעדת מחאה שדורשת הכרה ופעולה בנושא האקלים בוושינגטון די סי, ארה"ב, 19 בספטמבר 2019. ארין סקוט, רויטרס
"אין עוד כוכב". מפגינים בצעדה בוושינגטון, היום/רויטרס, ארין סקוט

ברשתות החברתיות פרסמו מפגינים פוסטים עם כמויות המשתתפים במחאה, שנעו בין כמה עשרות ילדי גן באבוג'ה שבניגריה ועד עשרות אלפים בערים כמו המבורג שבגרמניה ומלבורן שבאוסטרליה. מנהיג האופוזיציה בפרלמנט הבריטי ג'רמי קורבין צייץ כי כמאה אלף בני אדם השתתפו בהפגנה בלונדון.

פעילי אקלים מפגינים על השטיח האדום בפסטיבל ונציה, 7 בפסטמבר 2019. רויטרס
פעילת אקלים בהפגנה באירוע השטיח האדום בפסטיבל ונציה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully