וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת טראמפ: דוח של הממשל מזהיר מהשלכות הרסניות משינויי האקלים

23.11.2018 / 20:32

דוח שגובש על ידי שורת סוכנויות פדרליות מזהיר מנזק של מיליארדים לכלכלה ומפגיעה בבריאות ואיכות החיים. זאת ברקע מדיניותו השנויה במחלוקת של הנשיא, שנסוג מהסכם פריז וביטל שורת מגבלות סביבתיות

רויטרס

ההתחממות הגלובלית ושינויי האקלים יגרמו נזקים לארצות הברית בשווי מאות מיליארדי דולרים עד לסוף המאה - כך על פי דוח של הממשל האמריקני שפורסם הערב (שישי). על פי אותו הדוח, הנזקים יפגעו בכל תחומי החיים, החל בבריאות הציבור, דרך התשתיות האמריקניות ועד ליכולת הייצור החקלאי.

"דוח הערכת האקלים הלאומי", שנכתב בסיוען של 13 סוכנויות ורשויות בארצות הברית, תיאר את ההשפעות הצפויות של ההתחממות הגלובלית בחברה האמריקנית לצד אזהרה חמורה. הרוח העולה מהדוח עומדת בניגוד גמור למדיניותו השמרנית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

"ככל שיימשך הגידול בשיעור פליטת גזי החממה בהיקפים היסטריים, ההפסדים השנתיים בחלק מהסקטורים הכלכליים צפויים להגיע למאות מיליארדי דולרים עד סוף המאה - יותר מהתוצר המקומי הגולמי הנוכחי של מדינות רבות בארצות הברית", נכתב בדוח.

מחבריו טוענים כי ההתחממות תפגע באופן גלתי מידתי בשכבות החלשות, תערער באופן נרחב את בריאותו של האדם, תגרום נזק לתשתיות, תצמצם את הזמינות המים, תשנה את קו החוף ואף תוביל לזינוק בעלויות שנדרשות לתעשייה בשל הצורך לייצור אנרגיה.

לקריאה נוספת בנושא:
מוחק את מורשת אובמה: טראמפ ביטל התכנית נגד התחממות גלובלית
דוח רשמי סותר את טראמפ: ההתחממות הגלובלית - מעשה ידי אדם

כבאי נלחם בלהבות בשריפות בצפון קליפורניה 11 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
כבאי נאבק בלהבות בשריפה בקליפורניה, החודש/AP, אי-פי

למרות שהשלכות שינויי האקלים, בהן סערות עוצמתיות תכופות, מורגשות ברחבי העולם כבר בימים אלה, מחברי הדוח טוענים כי ניתן לשנות את תחזיות הנזק אם היקף פליטת גזי החממה יצומצם באופן משמעותי. "הסיכונים העתידיים של שינוי האקלים תלויים בעיקר בהחלטות שמתקבלות היום", צוין בדוח.

הדוח המתבסס על מחקרים שונים קובע כי בני האדם הם האחראים העיקריים להתחממות כדור הארץ, ומתאר השפעות קטסטרופליות על פני כוכב הלכת. עם זאת, ממצאיו של הדוח מתנגשים באופן מובהק עם מדיניותו של הנשיא טראמפ, שמנסה למחוק את צעדיו של קודמו ברק אובמה בכל הקשור להגנת הסביבה וייצור נפט מפצלי שמן במטרה לעצור את תהליך ההתחממות.

עוד באותו נושא

טראמפ הודיע על פרישה מהסכם האקלים: "מייצג את פיטסבורג ולא את פריז"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך ביקור בשכונה בקליפורניה שניזוקה מהשריפה שפקדה את האזור 19 בנובמבר 2018. רויטרס
פרש מהסכם האקלים. טראמפ סוקר את ההרס בקליפורניה, החודש/רויטרס

בשנה שעברה הודיע הנשיא טראמפ על כוונתו לסגת מהסכם פריז מ-2015, עליו חתומות כ-200 מדינות, שנועד להילחם בשינויי האקלים. טראמפ נימק את כוונותיו בכך שההסכם עלול לפגוע בכלכלת ארצות הברית, בעוד שהתועלת הסביבתית ממנו פחותה למדי. הן טראמפ והן כמה מאנשי ממשלו הטילו ספק פעמים רבות בעבר בנוגע לתיאוריית שינויי האקלים בטענה כי יש מחלוקת בנוגע להשלכותיו.

דוברת הבית הלבן לינדזי וולטרס טרם הגיע לבקשות תגובה בנוגע לדוח.

מנגד, ארגונים סביבתיים אמרו היום כי הדוח מחזק את דרישתם מהממשל האמריקני לפעול למען מיגור ההתחממות ולמנוע את השלכות שינויי האקלים. "דוח זה מבהיר כי שינוי האקלים הוא לא בעיה בעתיד הרחוק, זה קורה כרגע בכל חלקי הארץ", אמרה ברנדה אקוורזל, מנהלת מדעי האקלים באיגוד המדענים שהשתתף בכתיבת הדוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully