וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחק את מורשת אובמה: טראמפ ביטל התכנית נגד התחממות גלובלית

הנשיא חתם על צו שכותרתו המבטל חלקים נרחבים מהתכנית למאבק בשינוי האקלים שקידם קודמו בתפקיד. לדברי טראמפ, הצו הנשיאותי יביא לעצמאות אנרגטית, יסיר את ההגבלות על התעשיות האמריקניות וייצור מקומות עבודה: "די למלחמה בפחם"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם אתמול (שלישי) על צו נשיאותי שיבטל חלקים נרחבים מתכנית הממשל הקודם במסגרת המאבק בההתחממות הגלובלית. "הממשל שלי שם קץ למלחמה בפחם", קרא טראמפ לפני החתימה על הצו מעורר המחלוקת.

לטענתו של טראמפ, ההגבלות שהטיל הנשיא לשעבר ברק אובמה על התעשיות השונות שנועדו לקדם מדיניות סביבתית פגעו בעובדים בתעשיות הפחם והנפט. לדבריו, "עם הצו היום, אני נוקט צעד היסטורי להסיר את ההגבלות על האנרגיה האמריקנית, להפוך את החדירה הממשלתית ולבטל את התקנות שגרמו לאובדן מקומות עבודה".

עוד בוואלה! NEWS:
האו"ם: שפל בכמות הקרח בקטבים; עלייה בפליטת הפחמן הדו-חמצני
תמה ועידת האקלים הבינלאומית: "על טראמפ להצטרף למאמץ"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חותם על צו המבטל את הנהלים שהנהיג הנשיא אובמה בתחום איכות הסביבה, וושינגטון, 28 במרץ 2017. רויטרס
"עצמאות אנרגטית". טראמפ, אתמול/רויטרס

הצו ל"עצמאות אנרגטית", כפי שכונה בפי טראמפ ואנשיו, יבטל את תכנית "האנרגיה הנקייה" של אובמה, שדרשה מהמדינות לצמצם פליטות של פחמן דו-חמצני ב-32% עד שנת 2030. בצו נדרש המשרד הממשלתי לאנרגיה "לבחון" את הליך ביטול התכנית. מנהל האיגוד הלאומי של הסוכנויות לאיכות הסביבה, ביל בקר, מסר כי כ-85% מהמדינות בארצות הברית עומדות ביעדים שהוצבו עד כה - למרות שלא נחקק כל חוק בנושא.

הצו הנוכחי גם דורש מהסוכנויות הפדרליות להפסיק לחשב את העלות הסביבתית בהתווית מדיניות, ולהתעלם משיקולים סביבתיים בהחלטות הנוגעות להרחבת תשתיות. כמו כן, הצו מבטל תקנות מגבילות לגבי דליפות גז ונפט ממתקני ייצור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חותם על צו המבטל את הנהלים שהנהיג הנשיא אובמה בתחום איכות הסביבה, וושינגטון, 28 במרץ 2017. רויטרס
"מסכן את הבריאות, הבטיחות והשגשוג". טראמפ, היום/רויטרס

ארגונים למען הסביבה יצאו נגד הצו החדש וטענו כי ניתן לייצר את אותה כמות של מקומות עבודה גם בתעשיות האנרגיה המתחדשת. "הפעולות האלה הן מתקפה נגד הערכים האמריקניים, ומסכנות את הבריאות, הבטיחות והשגשוג של כל אמריקני", טען טום סטייר, ראש הארגון NextGen Climate.

במהלך קמפיין הבחירות, טראמפ הבטיח לבטל תקנות סביבתיות שלטענתו פוגעות בכלכלה והבטיח לפרוש מהסכם האקלים שנחתם בפריז ב-2015, חרף אזהרות של מדענים ושל ארגוני סביבה. רק היום הצטרפה המדינה ה-142 לרשמית המדינות שאשררו את ההסכם - עם חתימתו של נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי על נספח האשרור.

ועידת האקלים בפריז, דצמבר 2015. רויטרס
מפגינים בוועידת האקלים בפריז ב-2015/רויטרס

כריסטינה פיגרס, מזכ"לית ארגון האו"ם להסכם האקלים, הביעה את התנגדותה לצו. "הניסיון להשאיר דלקי מאובנים תחרותיים בפני זינוק במגזר האנרגיה המתחדשת, עם האוויר הנקי והמון העבודות שהוא ממשיך לייצר, הולך נגד הזרם הכלכלי", טענה.

בבית הלבן אומרים כי הצעדים החדשים יאפשרו "לשמור על אנרגיה ועל חשמל נגישים, אמינים ונקיים במטרה להאיץ את הצמיחה הכלכלית ואת ייצור המשרות". ממשלו של טראמפ טוען כי הצו החדש ימנע פגיעה בעובדים ויפחית את תלותה של ארצות הברית בייבוא נפט. "אנחנו יכולים להגן על הסביבה בזמן שאנו מספקים לאזרחים עבודה", טוען הבית הלבן.

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully