וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר זריקת האבן בחיל התותחנים: מפקדי החייל שנפצע יינזפו

הרמטכ"ל קיבל את המלצות מפקד פיקוד הדרום לאופן הטיפול במפקדיו של סמ"ר דניאל מרדר, שנפצע קשה מזריקת אבן על ידי שני לוחמים ועדיין נמצא בתהליך החלמה. "אירועים מעין אלה אינם גזירת גורל", אמר כוכבי שהנחה על שורת צעדים. הוריו של מרדר: "שמחים שהרמטכ"ל חושב כמונו"

הקלטה: יואב איתיאל, וואלה!NEWS

תחקיר זריקת האבן על הלוחם - כל הפרטים:

  • סמ"ר דניאל מרדר נפצע קשה מאבן שזרקו שני לוחמי חיל התותחנים
  • הרמטכ"ל החליט כי מפקד הסוללה ומפקד הצוות יינזפו
  • מפקדי היחידות יבצעו סקר לבחינת הנורמות הנהוגות ביחידותיהם
  • כוכבי: "אסור לקבל התנהגות מסוג זה"
  • הוריו של החייל: "שמחים שהרמטכ"ל חושב כמונו, מסכימים עם רוח הדברים"

שני מפקדיו של הלוחם שנפצע מזריקת אבן על ידי שני לוחמים מחיל התותחנים מוקדם יותר החודש יינזפו - כך נמסר היום (רביעי) מדובר צה"ל. ההחלטה על הנזיפה בשני המפקדים, מפקד הסוללה בדרגת סרן ומפקד הצוות בדרגת סמל, התקבלה על ידי הרמטכ"ל אביב כוכבי, בהתאם להמלצת מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי.

החייל, סמ"ר דניאל מרדר בן ה-21, נפגע ב-3 בספטמבר מאבנים שנזרקו על ידי שני הלוחמים מגדוד 402 על תא השירותים שבו נמצא, באירוע שאותו הגדירו בדובר צה"ל כ"משחק מסוכן". הוא טופל ופונה לבית החולים במצב קשה, שם נותח ועדיין נמצא בתהליך החלמה.

במקביל, נמשכת חקירת מצ"ח ועם סיום החקירה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. התחקיר הפיקודי של האירוע הוצג לרמטכ"ל כוכבי, לפנים משורת הדין. כוכבי הנחה לבצע שורת פעולות לבחינה ולשיפור של תרבות השגרה ביחידות צה"ל השונות. כלל מפקדי היחידות הלוחמות מרמת הגדוד יידרשו לבצע סקר פנימי לאבחון התרבות והנורמות הנהוגות ביחידותיהם.

סמ״ר דניאל מרדר, בן 21, החייל שנפצע קשה מזריקת אבן, 4 בספטמבר 2019. באדיבות המשפחה
"משחק מסוכן". החייל סמ"ר דניאל מרדר, שנפצע מזריקת האבן/באדיבות המשפחה

הבחינה תבוצע בתצורת שאלונים ושיחות חתך בקרב חיילי היחידות המשרתים וכאלה שהשתחררו. הרמטכ"ל הנחה כי ממצאי התהליך ישוקפו לרמה הממונה בהתאם, עד למפקדי הזרועות, האגפים והפיקודים. בנוסף לכך, תגובש ערכת הדרכה המתבססת על לקחים שעלו מאירועי עבר נורמטיביים. לפי דובר צה"ל, "הרמטכ"ל קבע כי מדובר באירוע חמור שמקורו בהתנהגות שאין לה מקום בצה"ל. ראש המטה הכללי מצא כי לאירוע קדמה אווירה שאפשרה אותו בקרב חיילי ומפקדי הסוללה".

כמו כן, נמסר כי כוכבי "חזר והדגיש את קביעתו כי 'האדם יקר', וזהו עיקרון מרכזי שלאורו מפקדים בכל הרמות נדרשים להתייחס ביסודיות ובקפדנות לכל משימה, להתנהלות יחידותיהם בשגרה, ולהבטיח סביבת שירות מכבדת ובטוחה לחייליהם".

"הרמטכ"ל הוסיף כי אירועים מעין אלה אינם גזירת גורל ואסור לקבל התנהגות מסוג זה", אמרו בדובר צה"ל. "חובה למנוע אותם באמצעות העמקה של המפקדים בנעשה ביחידותיהם, ועקירה מן השורש של נורמות לא תקינות, שמצמיחות אירועים חמורים. הרמטכ"ל קבע שמפקדים בכל הרמות נדרשים לעסוק בתרבות המתקיימת ביחידתם, והדגיש כי רק תרבות של דייקנות ויסודיות בתכנון ובביצוע - תמנע את צמיחתן של נורמות קלוקלות".

עוד בוואלה!

חשד לפיגוע: צעירה נפצעה קל-בינוני מדקירה בצומת שילת; הדוקר נעצר

לכתבה המלאה

"רוצים את הילדים בריאים ושלמים"

אמה ואיגור מרדר, הוריו של החייל שנפצע, אמרו לוואלה! NEWS כי הם "בהחלט מסכימים עם הרמטכ"ל ועם רוח הדברים בהודעת צה"ל, צריך לעצור את המשחקים המסוכנים האלה, זה מה שאמרנו מההתחלה בבית החולים. הילדים שלנו הם הדבר היקר ביותר שלנו, ואנחנו שולחים אותם לצה"ל להגן על המדינה שלנו ורק רוצים לקבל אותם בחזרה בריאים ושלמים. אנחנו בטוחים שכל ההורים של כל החיילים חושבים בדיוק אותו הדבר ושמחים להיווכח שהרמטכ"ל חושב כמונו". הם סיפרו כי דניאל, בנם, ממשיך בתהליך וההחלמה והשיקום הארוך שעוד נכון לו. "גם היום הוא נסע לעוד בדיקות בבית החולים", הוסיפו.

(עדכון ראשון: 16:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully