וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שנפגע קשה מאבן במוצב שב להכרה: "לקח שעות עד שפונה"

4.9.2019 / 22:11

מצבו של סמ"ר דניאל מרדר, המאושפז בבית החולים לגליל בנהריה, מוסיף להיות קשה לאחר שבמהלך הלילה עבר ניתוח. מבדיקה ראשונית עולה כי האבן ממנה נפגע הושלכה במהלך משחק בזמן שהחייל שהה בתא שירותים כימיים. אחותו: "הוא אמר שלא מאמינים לו". צה"ל: "נפתחה חקירת מצ"ח"

הקלטה: יואב איתיאל, וואלה!NEWS

סמ"ר דניאל מרדר, החייל שנפגע מאבן בראשו במוצב צבאי אתמול (שלישי) שב להכרה, אך מצבו מוסיף להיות קשה. מרדר, בן 21 ממגדל העמק המשרת באגד תותחנים 215, מאושפז במחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים, עבר לפנות בוקר ניתוח בראשו וכעת משפחתו שוהה לצד מיטתו.

חקירת המקרה החריג נמשכת. גורם צבאי מסר לוואלה! NEWS כי התרחשה במוצב זעורה של חיל התותחנים. בבדיקה ראשונית אמרו חיילים שהיו מעורבים באירוע כי החייל, שאמור להשתחרר בעוד כחודשיים, נפגע במהלך משחק: החיילים השליכו אבנים על תא שירותים כימיים בזמן שמרדר היה בתוכו, הוא יצא ממנו, נפגע מאבן ונפצע קשה בגולגולת.

סמ״ר דניאל מרדר, בן 21, החייל שנפצע קשה מזריקת אבן, 4 בספטמבר 2019. באדיבות המשפחה
נפגע מאבן בעת שיצא משירותים כימיים במוצב זעורה. סמ"ר דניאל מרדר/באדיבות המשפחה

"לקח שעות עד שהוא פונה לבית חולים", סיפרה אחותו, דיאנה רויטמן מרדר, לוואלה! NEWS. "הם היו בשטח בלי טלפונים, כאב לו הראש והוא שמע צפצופים. הוא יצר קשר ואמר שלא מאמינים לו, כי לא איבד את ההכרה. רק אחרי שהקיא שבע פעמים לקחו אותו אחרי שעות לבית החולים זיו ורק בלילה אחרי CT העבירו אותו לבית החולים בנהריה".

"הוא סיפר לי שכשהוא יצא מהשירותים הוא הרגיש שפגע בו משהו אבל שלא התעלף ולא איבד את ההכרה", הוסיפה האחות. "אז זה עבד לרעתו ולא פינו אותו מיד. הוא הגיע בהכרה גם לבית החולים והרופא אמר שהגיע ברגע האחרון ושהוא אופטימי לגבי הניתוח שלהבנתנו עבר בהצלחה".

אחותו של מרדר הפנתה אצבע מאשימה כלפי החיילים וכן לעבר מפקדיו. "הם במלחמה מול אויב, חיזבאללה לא מצליח לפגוע בנו ואחי נפצע קשה ממשחק מטופש הזוי ומיותר של חיילים משועממים בשטח", אמרה. "איפה המפקדים? זה מאד עצוב". לטענת האחות, אנשי הבסיס פעלו לפינויו של החייל לבית החולים, אולם נודע לה כי הדרג שמעל סירב לעשות זאת משום שלא התעלף. "הסבירו לנו שבפלוגה שלהם היו לאחרונה כמה פינויים שלא לצורך, אז בגלל זה לא פינו בזמן את אחי", טענה. "שהגורמים האחראים בצה"ל יבדקו את עצמם ואת הנהלים שלהם".

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "נפתחה חקירת מצ"ח בנושא, ועם סיומה יועברו הממצאים לפרקליטות הצבאית. בנוסף, האירוע יתוחקר על ידי מפקדי היחידה וגורמי הרפואה".

(עדכון ראשון: 13:57)

עוד באותו נושא

במהלך משחק אבנים: חייל נפצע קשה מפגיעת אבן בראשו במוצב צבאי בצפון

לכתבה המלאה
בית חולים הגליל המערבי בנהריה 17 ביולי 2017. אדריאן הרבשטיין, אדריאן הרבשטיין
החייל מאושפז במצב קשה. בית החולים לגליל שבנהריה/אדריאן הרבשטיין, אדריאן הרבשטיין

"משחק כזה של חיילים זה טמטום ממדרגה ראשונה", אמר לוואלה !NEWS סרגיי אוקלנדר, ממלא מקום ראש העיר מגדל העמק. "זה היה יכול להגמר באופן קטסטרופלי. שאפו לבית החולים שהצילו אותו", הוסיף. אוקלנדר שמכיר את דניאל באופן אישי הספיק כבר לראות אותו מיד כשחזר להכרתו ואף החליף איתו מספר מילים. "שייתאושש ושיחזור מהר לצה"ל", אמר.

(עדכון ראשון: 16:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully